3 juli 2020 om 00:00
iBOOD

Netgear GC110 Cloud Managed Switch | 8-Poorts + 2x SFP

Ook verkrijgbaar in GC110P PoE

Product expert aanwezig

Netgear GC110 Cloud Managed Switch | 8-Poorts + 2x SFP Netgear GC110 Cloud Managed Switch PoE | 8-Poorts + 2x SFP

Met deze deal zijn we al helemaal in de clouds.

3 juli 2020 om 00:29
vjenne81 Gebruiker

Is dit de PoE variant/ versie?

Beantwoorden

3 juli 2020 om 10:04
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi vjenne81,

Deze kun je in het dropdown menu selecteren.

Beantwoorden

3 juli 2020 om 00:34
gilbertmulder Gebruiker

Je kunt kiezen met of zonder poe. Met poe is 20 euro duurder.

Beantwoorden

3 juli 2020 om 05:52
tewierik Gebruiker

Fabrieksgarantie 3 jaar? De specsheet zegt 5 jaar.

Beantwoorden

3 juli 2020 om 07:19
Moderator Lisa Moderator

Goedemorgen tewierik,

Dit is inmiddels aangepast.

Beantwoorden

3 juli 2020 om 09:43
Official Product Expert Netgear Expert Official Product Expert

Beste,

Er zit 5 jaar garantie op de switch en 2 jaar op de externe voeding.

MvG,

NETGEAR

Beantwoorden

3 juli 2020 om 07:44
rvdhorst1 Gebruiker

Goedemorgen,

Wat is het verschil met onderstaande die enkele weken geleden in de verkoop was.

Netgear GC510P PoE+ Cloud Managed Switch | 8x PoE+ & 2x SFP

Beantwoorden

3 juli 2020 om 07:47
Moderator Lisa Moderator

Goedemorgen rvdhorst1,

Je kan hier het oude producttopic terugvinden, zodat je zelf de specificaties kan vergelijken.

Beantwoorden

3 juli 2020 om 08:34
wbree Gebruiker

De GCS510P levert 2x meer vermogen.

Beantwoorden

3 juli 2020 om 08:00
EdwinV81 Gebruiker

Heeft deze cloud functionaliteit ook maar iets te maken met Netgear opslaan van data op hun eigen servers? Wil natuurlijk voorkomen dat ik weer iets aanschaf en na 5 jaar zegt men oke we stoppen met cloud en ik verlies weer een functie. Zo’n switch moet wel natuurlijk 10jaar of langer mee gaan…

Beantwoorden

3 juli 2020 om 10:38
iguanabike Gebruiker

Klopt, dit is een goede vraag. Heb het me de PogoPlug mee mogen maken. Uit de specs haal ik wel ‘Local web browser-based management GUI’. De url naar de specs https://be02.cp-static.com/objects/pdf/7/7ea/1739503_1_netwerk-switches-netgear-gc110-gc110-100pes.pdf pagina 3 onder management.

Wat is de mening van de IBOOD expert?

Beantwoorden

3 juli 2020 om 11:56

Beste Edwin en iguanabike,

Stel dat we stoppen met onze cloud service, wat voor de volledigheid niet in de planning zit, dan kun je de switch inderdaad altijd nog gewoon 100% lokaal beheren.

MvG,

NETGEAR

Beantwoorden

3 juli 2020 om 08:11
kurtdd Gebruiker

Is de POE versie in België verkrijgbaar? Vind deze niet terug, of heb geen keuze tussen deze of de POE versie?

Beantwoorden

3 juli 2020 om 08:44
mosselman Gebruiker

boven aantal staat opties daar kun je hem kiezen

Beantwoorden

3 juli 2020 om 10:06
Moderator Bas iBOOD Moderator

Het antwoord van mosselman is correct. Je kunt hem, ook in België, kiezen in het dropdownmenu.

Beantwoorden

3 juli 2020 om 08:28
Tommd Gebruiker

De vorige was veel uitgebreider met oa POE. . De vraag is natuurlijk  heb je het nodig. ook zat er in de vorige een ingebouwde geschakelde 230v voeding. Hier zit een adapter bij..

Beantwoorden

3 juli 2020 om 08:29
Lockstra Gebruiker

ik lees op een Netgear site:

1-Year Insight Subscription Included

En dan??

Beantwoorden

3 juli 2020 om 08:35
Schredder Gebruiker

En dan betalen

Beantwoorden

3 juli 2020 om 09:39
Moderator Tom Moderator

Hi Lockstra

De expert zal hier zo dadelijk normaal op antwoorden.
Maar Na het eerste jaar is een “basic licentie” gratis tot 2 apparaten.

Je kan ook altijd je switch lokaal (naar IP-adres surfen …) instellen en daarvoor heb je insight niet nodig.

Tom

Beantwoorden

3 juli 2020 om 09:45

Helemaal correct Tom.

Voor meer informatie zie:
https://www.netgear.nl/insight/subscription.aspx

Beantwoorden

3 juli 2020 om 08:34
avb Gebruiker

Heb ik extra kosten om gebruik te kunnen maken van de Netgear Insight cloud omgeving en de app?

Beantwoorden

3 juli 2020 om 08:38
avb Gebruiker

JA dus,

Heb het al gevonden.

*Insight Premium (waar Insight Premium wordt verkocht)€ 9,99 per apparaat/per jaar

*Insight Pro€ 24,99 per apparaat/per jaar

Beantwoorden

3 juli 2020 om 09:00
WimV66 Gebruiker

Ik heb er één gekocht bij ibood. Mijn netwerk vond de switch en was zichtbaar ( via lokaal ip ) en ook op de app, maar kon niet verbinden met de cloud. Dus kon ik er niet mee doen, want alles gaat blijkbaar via dat cloud account.  Van alles geprobeerd oa factory reset, 2 verschillende gsm, … . Ik heb er veel tijd mee verloren en ik zal het terug sturen ( ten gevolgen van late levering ben ik nog binnen de 14 dagen).

Beantwoorden

3 juli 2020 om 09:39
Moderator Tom Moderator

Hi Wim

je kan toch ook alles lokaal instellen?

Dat terzijde zou je natuurlijk via de cloud ook verbinding moeten maken. Al contact opgenomen met de klantenservice?

Tom

Beantwoorden

3 juli 2020 om 10:09
tuxdelux Gebruiker

Ik kocht de vorige versie (GC510P) die hier passeerde en gebruik de cloud functie of app helemaal niet. Ik heb de switch zelfs expliciet geblokkeerd op de Firewall. De switch is perfect lokaal beheerbaar en sommige instellingen zijn volgens wat ik begrepen heb uit de documentatie zelfs niet via de app te beheren. En als ik de switch zou willen van op het internet beheren dan kan dat nog steeds veilig via een  VPN.

Beantwoorden

3 juli 2020 om 09:03
jecoppi Gebruiker

Beste,

persoonlijk heb ik een erg dubbel gevoel bij deze app. Dit betekent ook dat netgear een volledige controle en toegang heeft tot je netwerk en daar waar je vroeger de keuze had om dit niet te doen merk ik dat je nu zowiezo voor een jaar client bent bij installatie van een nieuw toestel. Verder tikt de prijs hiervoor  aardig aan bij een netwerkje met een paar switchen en toegangspunten.  Sorry maar daar waar ik heel tevreden ben over de netgear toestellen krijg ik nu hoe langer hoe meer argwaan voor de integriteit van hun software!!

Mvg. Jean

Beantwoorden

3 juli 2020 om 09:40
Moderator Tom Moderator

Hi Jecoppi

je bent niet verplicht om de app te gebruiken.
Alles is lokaal instelbaar als je naar het IP-adres surft.

Tom

Beantwoorden

3 juli 2020 om 09:55

Beste Jean,

Dat hebben we zeer zeker niet, we hosten alleen het platform waarover je communiceerd met je eigen hardware.
voor ons volledige privacy statement zie: https://www.netgear.com/about/privacy-policy/

daarnaast is de cloud functionaliteit geen verlpichting zoals door Tom aangegeven.

MvG,

NETGEAR

Beantwoorden

3 juli 2020 om 10:16
tuxdelux Gebruiker

Ik zie persoonlijk ook de toegevoerde waarde van het beheer via de cloud niet en zie er ook vooral nieuwe mogelijkhden tot misbruik (vulnerabilitues) in.  Maar alles is perfect lokaal te configureren.

Beantwoorden

3 juli 2020 om 09:22
MBallo Gebruiker

Maar als je gewoon geen account aanmaakt en je gebruikt de app niet, dan heb je volgens mij toch een prima switch voor het geld?

Trouwens, weet iemand of deze IGMP snooping heeft? (schijn te maken te hebben dat hij twee soorten signaal door een lijn kan voeren? (Bv, tv en internet)

Beantwoorden

3 juli 2020 om 09:43
Moderator Tom Moderator

Dag MBallo

als ik de handleiding moet geloven, is IGMP snooping mogelijk. Ik hoop dat de expert hier duidelijkheid over kan geven.
Je kan altijd lokaal verbinden dus een app is inderdaad niet nodig.

Tom

Beantwoorden

3 juli 2020 om 09:57

Dit zit er zeer zeker in, zie pagina 143 van de handleiding.

Beantwoorden

3 juli 2020 om 11:43
MBallo Gebruiker

ok, thanx!

Beantwoorden

3 juli 2020 om 13:11
Joris-76 Gebruiker

Jammer dat het nu weer de GC110 is. Naar aanleiding van de vorige keer al getipt dat de GC108p en GC108pp eigenlijk voor thuis en klein kantoor veel interessanter zijn, o.a. qua energie verbruik.

Beantwoorden

3 juli 2020 om 18:26
boukeent Gebruiker

8 poort niet echt bruikbaar, 16 of 24 poort zou welkom zijn

Beantwoorden

3 juli 2020 om 18:30
bondi123 Gebruiker

Tijdens de hunt de gc510p en deze aangeschaft. Gewoon lokaal management ingesteld. Prima switches, zeker voor dit geld. Daarom de gc110 nu nogmaals besteld. Nu staat in de documentatie dat je er SFP+ connectors in kan plaatsen voor een ‘glasverbinding’. Maar kan je ze ook koppelen met een SFP+ Direct Attach Stacking kabel?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.