23 juli 2018 om 12:27
iBOOD

Airconditioners

Airconditioners
Heerlijk briesje

Oh moeder, wat is het heet! De mussen vallen van het dak en het einde is voorlopig nog niet in zicht. Wat moet je nou als mens doen, om een klein beetje verkoeling te krijgen? Stilzitten in de schaduw, héél veel drinken, wapperen met je waaier, in het algemeen zo weinig mogelijk doen én - natuurlijk het allerbelangrijkst - een airconditioner bij iBOOD bestellen!

26 juli 2018 om 08:53
Sphinkx Gebruiker

Goeie prijs voor de Dyson. Maar voor dat geld heb je ook wel een mobiele airco..  Wat uiteraard beter is maar allicht meer lawaai maakt en meer energie verbruikt.  Twijfels..  Vnl omdat ik hem maar zal hebben na het weekend wanneer de hitte voorbij is.  Augustus kan ook wel nog warm worden  :-)

Beantwoorden

31 juli 2018 om 14:14
linda_menkhorst Gebruiker

Ik heb hem net binnen, superding.

Beantwoorden

26 juli 2018 om 09:02
mozzy Gebruiker

De Whirlpool Airco besteld op dinsdag de 24e (3 minuten later uitverkocht) en diezelfde middag al bericht dat hij verzonden is! Jullie kunnen het dus wel snel! ;-) Gisterenochtend de airco al in ontvangst mogen nemen van de bezorgers van Dynalogic (keurig) en direct als erg veel plezier van gehad. Top iBOOD!

Beantwoorden

26 juli 2018 om 09:49
Moderator Bas iBOOD Moderator

We hebben onze stinkende best gedaan om de airco’s zo snel mogelijk bij je te krijgen, we wilden jullie tenslotte niet te lang in de hitte laten zitten :-)

Bedankt voor je enthousiaste berichtje, altijd leuk om te lezen!

Beantwoorden

26 juli 2018 om 10:34
TimoLimo Gebruiker

Heb op de 20ste ook een Whirlpool besteld, met als verzendinfo vandaag 26/07.. Heb alleen nog geen enkele track ‘n trace of bezorgingsbevestiging gekregen.. Beetje raar als je dan leest dat anderen later bestelden, en deze sneller in ontvangst konden nemen.

Maar dat is het probleem niet, het probleem is dat ik vandaag thuis ben gebleven just in case, maar dat kost ook weeral een dagje verlof. Gisteren ook al vraag gesteld aan klantendient via online formulier maar ook daar nog geen antwoord van de echte leveringsdatum. Begin er een beetje voor te vrezen.

Beantwoorden

26 juli 2018 om 10:48

Hoi TimoLimo,

Ik zie dat jouw Whirlpool momenteel wordt ingepakt en normaliter dus ‘gewoon’ vandaag verzonden zal worden!

Mijn excuses dat het in jouw geval niet gelukt is om hem eerder te versturen.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

26 juli 2018 om 10:52
TimoLimo Gebruiker

Thanks Bas, om het na te kijken! Vandaag verzenden is dan niet meer vandaag leveren?

Beantwoorden

26 juli 2018 om 11:04
TimoLimo Gebruiker

Bas, als het vandaag 26/07 niet meer geleverd kan worden, kan je de levering dan laten doorgaan op 30/7?

Sorry dat ik het via deze weg doe, maar via jou krijg ik ten minste hulp, waarvoor mijn dank!

Beantwoorden

26 juli 2018 om 11:17

Hoi TimoLimo,

Vandaag verzenden is inderdaad niet meer vandaag leveren. Normaliter zal hij morgen worden aangeboden.

Helaas is het voor ons niet mogelijk om de leverdatum te wijzigen. Mogelijk is dat een optie van de track&trace die je van ons zult ontvangen na het versturen van de airco, maar dat durf ik niet te beloven.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

26 juli 2018 om 13:29
Raoul14 Gebruiker

Komt er nog een ingelaste nieuwe iBood van ventilatoren/airco’s komende dagen?

Beantwoorden

26 juli 2018 om 14:22
martijnwijdeven Gebruiker

Beste,

Ik heb de whirlpool airco inmiddels ook in mijn bezit.Ik merk echter geen verschil in geluid tussen de verschillende niveaus ( low, medium, high ). Het geluid van de compressor overheerst overigens ook het blaasgeluid.Is het normaal dat de compressor zo goed als continue draait?

Groet

Beantwoorden

26 juli 2018 om 15:54

Hoi Martijn,

Helaas durf ik geen inhoudelijk antwoord te geven op je vraag. Maar mogelijk kunnen andere klanten je meer vertellen over hun ervaringen.

Mocht je vermoeden dat jouw airco defect is, dan kun je via “Mijn iBOOD” een serviceverzoek “Dead on Arrival” aanmaken.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

26 juli 2018 om 16:09
mozzy Gebruiker

@martijnwijdeven Idem dito hier. Compressor overstemt de ventilator inderdaad. Prima airco, maar niet tijdens het slapen zonder oordoppen. ;-)

Beantwoorden

26 juli 2018 om 16:18

@ Mozzy, precies dat heeft de mijne dus ook. De airco op standje low of sleep zetten heeft dus geen enkele meerwaarde omdat de compressor blijft overheersen. Iemand anders andere ervaringen met zijn/haar airco?

Beantwoorden

26 juli 2018 om 16:25
mozzy Gebruiker

Het enige wat standje ’sleep’ bewerkstelligt is dat de blauwe verlichting uitgaat op de unit. Alsof dat je vervolgens niet meer uit je slaap gaat halen met al dat geluid, haha. Die 64 dB geluidsbelasting is gewoon continu.

Beantwoorden

26 juli 2018 om 16:52

Ik meen gelezen te hebben dat er bij de verschillende standen ook een ander DB-niveau zou zijn

Beantwoorden

26 juli 2018 om 21:38
wkapteijn Gebruiker

Hallo, vandaag hebben wij de whirlpool airco mogen ontvangen en bij het eerste testen blaasde deze echt koude lucht. Toen de boel helemaal op zijn plek gezet, opnieuw aan, krijg hem niet meer koud. Hij blaast gewoon lucht. Word niet koud ongeacht welke stand, 6th sense, jet, etc. De handleiding is extreem minimaal en geeft geen uitleg over wat welke stand inhoudt. De website van whirlpool ook niet. Tevens is er niemand telefonisch bereikbaar, zowel jullie als whirlpool niet. Tips? Hulp van de klantendienst? Iemand?

Beantwoorden

27 juli 2018 om 20:24
wkapteijn Gebruiker

Laat maar, na 24 uur wachten en verhogen zodat de slang recht voor het raam zit doet hij het perfect!

Beantwoorden

28 juli 2018 om 00:09
Moderator Paul Moderator

Goed om te zien dat het gelukt is! Veel aangename koelte toegewenst. :)

Beantwoorden

28 juli 2018 om 12:27
Hiphopman Gebruiker

Knap waardeloos, dat jullie op het laatste moment meerdere bestellers hebben moeten teleurstellen. Hoe kan het zijn dat op de aangegeven verzenddag blijkt, dat er te weinig voorraad is? Terwijl er blijkbaar last minute bestellers zijn geweest, die wel hun airco hebben ontvangen. Ik kan mij niet voorstellen dat jullie, met Media Markt als moederbedrijf geen mogelijkheden hebben om een passende oplossing te bieden. Zware domper dit!

Beantwoorden

31 juli 2018 om 14:12
linda_menkhorst Gebruiker

Dyson Am07 ventilator net binnen, staat nu te draaien, echt super! Ik wil er nog wel een.

Beantwoorden

1 augustus 2018 om 14:44
TSED Gebruiker

Hallo iBood, ik heb 27/7 de Dyson Ventilator besteld. Verzenddatum was 30/7. Track en trace van DHL zei gisteren dat hij vandaag bij mij in Amsterdam geleverd zou worden (2 dagen na verzending vind ik al lang), nu ben ik vandaag thuis gebleven om hem in ontvangst te nemen maar er staat ineens dat de bezorging verhinderd is! Het zou nog 1 à 2 dagen extra gaan duren.. Wat is er aan de hand? Ik begin nu wel een beetje ongeduldig te worden.

Beantwoorden

1 augustus 2018 om 14:45
TSED Gebruiker

Correctie, de bestelling heb ik 25/7 geplaatst. Inmiddels al een week geleden dus!

Beantwoorden

1 augustus 2018 om 15:56

Hoi TSED,

Vervelend om te horen dat de bezorging is uitgesteld!

Ik ga mijn collega vragen dit voor je uit te zoeken en hierover bij je terug te komen.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

2 augustus 2018 om 13:54
rrvdlinden Gebruiker

Hoi Bas,

Zelfde probleem bij mij. Zou gister geleverd worden nu is de status van DHL tijdelijke overmacht. Kan je dit ook uitxoeken als het kan? We zitten met smart te eachtwa op de ventilator van Dyson.

Alvast bedankt voor de medewerking!

Gr Remco

Beantwoorden

2 augustus 2018 om 15:33
cruxterminus Gebruiker

Hoi Bas, hier ben ik tegen hetzelfde probleem bij DHL aangelopen, vandaag voor de 2e dag op rij eerst te horen gekregen wat het verwachte aflevermomment was, vervolgens op de geplande bezorgdag de melding dat de bezorging verhinderd is en het pakket daardoor vertraging heeft. 1 keer hinder kan ik nog begrijpen, maar om dat 2 keer achter elkaar te doen word zo langsamerhand erg vervelend. Volgende keer maar niet meer met DHL verzenden lijkt me!

Met vriendelijke groeten, Jim

Beantwoorden

2 augustus 2018 om 18:14
rrvdlinden Gebruiker

Hoi Bas,

Netjes een mail ontvangen van jullie dat jullie aangeven dat ik het pakket volgens de track and trace vanmiddag tussen 14 en 18 zou hebben moeten ontvangen. Mijn vrouw heel de middag thuis gewacht en voor de 2x op rij GEEN pakket! Graag meer druk naar DHL toe. Uit mijn werkervaring kan ik vertellen dat dit zeker help vanuit de opdrachtgever dus graag nogmaals een inspanning!

Verder prima service van ibood maar DHL maakt er nu een potje van.

Met vriendelijke groet,

Remco

Beantwoorden

3 augustus 2018 om 15:47
robinmeinen Gebruiker

En hier ook… Wel op tijd verstuurd door iBood, maar DHL loopt te kloten! Bij de derde ontvangspoging (waarbij ik zelf van tevoren had aangegeven welke dag en tijdslot passend was) is het pakket gewoon mee retour genomen. Ik heb sterk het vermoeden dat er niet eens een bezorgpoging is gedaan, aangezien ik gewoon thuis was op het moment van bezorging. Geen briefje in de bus, geen bezorger gezien, helemaal niets. En nu is men er al 4 dagen over aan het doen om het pakket te retourneren naar iBood. Echt, iBood, draai bij die accountmanager van DHL maar eens flink de duimschroeven aan.

Beantwoorden

3 augustus 2018 om 16:07
rrvdlinden Gebruiker

Het verhaal gaat verder….de status is nu: “Bezorging op dit moment verhinderd, het pakket heeft 1 a 2 dagen vertraging”. Deze status is vanochtend verschenen. Dit klopt dus niet. De bezorging is al 3 dagen vertraagd (dinsdag 31-7 zou de levering zijn). Met waarschijnlijk dus 1 a 2 extra(!) dagen vertraging, in totaal dus nu 4(!) dagen vertraagd. Ter vergelijking op 28 juli (1 dag na het bestellen van de ventilator) ook een loungeset besteld bij Ibood. Levering gaat via POSTNL. Morgen staat er nu een telefonisch bevestigde afspraak in de ochtend. ZO KAN HET DUS OOK! Ik hoop dat jullie een boete regeling hebben opgenomen in het contract met DHL (wel zo verstandig). Uiteraard hoop ik dat DHL ook de klant zal compenseren voor de tijd die erin is gestoken om thuis te blijven ipv te werken. Toch wel zonde van de vrije middagen zo.

gr Remco

Beantwoorden

4 augustus 2018 om 10:25
cruxterminus Gebruiker

En vandaag is het weer raak met DHL. Gisteren middag weer status verwerkt in sorteercentrum, bezorging stond ingeplanned voor vandaag (3e keer dat deze verwerkt en ingeplanned was) en jawel hoor, zojuist is de track en trace weer geupdate dat de verzending verhinderd is en het pakket 1 a 2 dagen vertraagd is.

Dit loopt echt de spuigaten uit zo, maandag keurig optijd verzonden door Ibood, om vervolgens 3 maal verhinderd te worden bij dhl, waardoor hopelijk het pakket “slechts” een week onderweg is. Belachelijke service van DHL! Volgende keer helaas maar niet een product aanschaffen als erbij staat dat de levering via DHL gaat…

Beantwoorden

6 augustus 2018 om 09:51
robinmeinen Gebruiker

Dag iBood, ik zou het fijn vinden dat er een reactie komt op mijn servicevraag. De airco staat nog steeds bij DHL op het sorteercentrum. Op 25 juli is de bestelling verstuurd, nu op 6 augustus, dat is 12 (!) dagen later, is er nog geen enkel zicht op levering. De hittegolf is bijna ten einde, dus als het zo gaat ben ik zo langzamerhand genegen de koopovereenkomst te ontbinden.

Beantwoorden

6 augustus 2018 om 13:58
rrvdlinden Gebruiker

Beste Ibood,

Nog geen verandering in de status, nadat donderdag aangegeven werd dat het 1 a 2 dagen later zou worden. Nu 4 dagen verder.  Graag weer contact leggen met DHL. Overigens is de tuinset netjes snel geleverd door PostNL en is dus VELE malen betrouwbaarder!

Alvast bedankt,

Gr Remco

Beantwoorden

6 augustus 2018 om 15:17
robinmeinen Gebruiker

Regio Achterhoek hier… toevallig uit de buurt? Verder precies hetzelfde probleem. Even een stevig gesprek voeren met de accountmanager bij DHL lijkt mij, als ik iBood was…

Beantwoorden

6 augustus 2018 om 15:32
rrvdlinden Gebruiker

@robinmeinen: Nee sorry Rotterdam, dus blijkt landelijke prutswerk te zijn van DHL……Sterkte met de situatie !

Beantwoorden

6 augustus 2018 om 16:09

Hoi rrvdlinden, robinmeinen en cruxterminus,

Ik heb jullie meldingen doorgezet. Ik ga mijn collega vragen dit voor je uit te zoeken en hierover bij je terug te komen.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

7 augustus 2018 om 14:14
robinmeinen Gebruiker

Heel fijn, dank. Na contact met DHL kreeg ik als antwoord: “Hoi Robin, het pakket is onderweg terug naar de afzender. Het pakket is voor retour gescand op 31 juli. Dit betekent dat iBood het uiterlijk 10 werkdagen na die datum terug heeft. Hebben ze het dan nog niet terug, dan kunnen zij contact met ons opnemen om een onderzoek te laten opstarten.” Dus uiterlijk 14 augustus moet het weer bij jullie terug zijn. Dan zijn we inmiddels 21 dagen verder vanaf het moment van verzending  (en nog steeds niks in huis)… Wat vinden jullie daar nou van iBood?

Beantwoorden

7 augustus 2018 om 20:28
cruxterminus Gebruiker

Hoi Bas,
Fijn om te horen dat Ibood ermee aan de slag is.
Ik heb vandaag contact gehad met de klantenservice van DHL met het verzoek om toelichting op de meerdere malen vertraging die de zending had volgens track&trace. Hierop wist een medewerker van de DHL klantenservice mij het volgende te melden:

Hoi <..>, een toelichting in deze is zeker geen probleem! Het verloop van je zending is niet helemaal zoals het zou moeten helaas, maar daar was je zelf ook al achter. Wat er aan de hand is is dat de zending ten tijde van het klaarzetten om mee te gaan met de chauffeur niet gelokaliseerd kan worden. Simpelweg gezegd zijn we de zending op dit moment kwijt, wat uiteraard vervelend is! Normaal gesproken lost een dergelijk probleem zich binnen 48 uur op en verloopt de zending weer normaal, in jouw geval blijft het probleem aanwezig. Daarom adviseer ik je ook dit te melden bij de verzender deze heeft de mogelijkheid om hier een onderzoek voor op te starten en je eventueel een vervangende zending toe te sturen en dit verder met ons regelt. Sorry voor het ongemak! ^ <..>

Ik denk niet dat ik de Dyson ventilator nog zal ontvangen voordat de warmte voorbij is…

Met vriendelijke groeten, Jim

Beantwoorden

7 augustus 2018 om 23:26
rrvdlinden Gebruiker

Zucht…ach gezien de klimaatverandering gaan we de komende zomers er vast nog plezier aan beleven dus ik wil het nog altijd wel ontvangen!

Daarnaast snap ik niet dat de status dan niet gewoon ‘kwijt’ kan zijn. Ik zou die eerlijkheid meer apriceren dan dit geneuzel.

Fijne warme,hete avond gewenst verder!

Gr Remco

Beantwoorden

11 augustus 2018 om 09:35
cruxterminus Gebruiker

Hallo allemaal,

Kleine update mbt. de zending van de Dyson, afgelopen donderdag stond er ineens een bezorger van DHL voor de deur met, jawel, de Dyson! Samen met de bezorger het pakket geïnspecteerd op schade of teken van openmaking alvorens te tekenen, gelukkig niks vreemds aangetroffen. Uit een sticker van DHL op de doos blijkt dat het pakket tijdens het sorteerproces van de band is gelopen, dit is de waarschijnlijke oorzaak van de lange vertraging geweest.

De ventilator staat nu geassembleerd vrolijk te ruisen, zeer degelijke bouwkwaliteit en produceert een heel fijne en constante luchtstroom. Aanzienlijk minder geluidsproductie dan een normale ventilator bij vergelijkbare luchtverplaatsing en op hogere standen een aanzienlijk grotere luchtverplaatsing bij vergelijkbare geluidsproductie als een normale ventilator . Los van het gezeur met de bezorging via DHL ben ik zeer tevreden over deze aankoop bij iBood!

Met vriendelijke groeten,
Jim

Beantwoorden

12 augustus 2018 om 23:04
Moderator Paul Moderator

Hallo Jim,

Bedankt voor deze feedback. Laat nu een nieuwe hittegolf maar komen! ;-)

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

13 augustus 2018 om 16:47
rrvdlinden Gebruiker

Update:

DHL is mijn pakket kwijt. Krijg netjes geld terug van Ibood. Dus bedankt Ibood voor de service!

Gr Remco

Beantwoorden

13 augustus 2018 om 16:54

Hoi Remco,

Bedankt voor de update. Ik ben blij dat dit probleem op deze manier is opgelost.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.