21 juli 2017 om 00:00
iBOOD

Sitecom Netwerk

Sitecom Netwerk
Sitecom 

Sitecom is al bijna 20 jaar een toonaangevend merk op het gebied van netwerkproducten. Heb jij een router of een netwerkcamera nodig? Kijk dan snel in deze Flash Sale. 

LET OP

Dit is een opruiming en dus is de voorraad van de artikelen in deze Flash zéér beperkt. Het kan dus zijn dat sommige van de aangeboden artikelen de laatste stuks zijn en dat deze dus al binnen enkele minuten zijn weggekaapt door de wel-snelle-beslisser. Dus: WEG=WEG, OP=OP, en ben je te laat, dan ben je TE LAAT. 

21 juli 2017 om 00:20
Pvdvenis Gebruiker

Rijtjeshuis, 3 woonlagen, slecht bereik op 3e woonlaag. Internet komt binnen op 1e woonlaag. Wat is de beste oplossing? Modem doorlussen naar Router op 2e /3e woonlaag? Accespoint? Range extenders? Powerline kastjes? Ik kan nergens een goed kort en concreet artikel vinden wat deze vergelijkt en de  verschillen aangeeft tussen deze.

Iemand?

Beantwoorden

21 juli 2017 om 00:28
Merziyas Gebruiker

Als je een UTP aansluiting op de 3e woonlaag hebt, zou ik daar een extra router plaatsen. De normale router hou je dan op de begane grond. Ik heb het zo gedaan en heb overal in huis prima wifi bereik.

Beantwoorden

21 juli 2017 om 00:49
Pvdvenis Gebruiker

Utp dus aanleggen vanaf het modem op woonlaag 1?

Beantwoorden

21 juli 2017 om 01:05
scorpion31176 Gebruiker

Het beste is inderdaad een UTP verbinding vanaf je modem van je provider naar bijvoorbeeld de 3e woonlaag. 
Voor op je 3e woonlaag zou ik een access point kopen die met een UTP kabel kan worden aangestuurd (de Cisco van afgelopen week, of Ubiquiti AC pro).

Een router op deze ruimte neerzetten heeft geen zin, je wilt immers wifi, niet een ander netwerk opzetten. Wat Merziyas waarschijnlijk bedoelt is een alles in 1 router/switch/wifi, maar je betaalt ook voor de router/switchfunctie die op dat apparaat zitten en je gebruikt het niet.. Vandaar, alleen een accesspoint.

Beantwoorden

21 juli 2017 om 07:16
Robuuust Gebruiker

Enkel Accesspoints, want je hebt geen extra functionaliteiten nodig. Een router kan ook in accesspoint-mode als je deze nog hebt en niet te oud is.

Zou wel kabels naar boven trekken als dit kan, dan heb je de beste kwaliteit (lees snelheid)

Beantwoorden

21 juli 2017 om 08:46
Geyzes Gebruiker

En geeft een accespoint dan de mogelijkheid om hetzelfde netwerk weer uit te zenden of is dit onder een andere naam?

Zo is het in dit geval in mijn woning in de traphal ontvang ik beide signalen maar zwak en blijft hij hangen op het zwakste signaal van beneden. Boven een accespoint plaatsen kan dit dus oplossen als ik het goed begrijp? Dan zou hij naadloos op hetzelfde aansluitend netwerk moeten kunnen blijven?

Beantwoorden

21 juli 2017 om 09:10
Official Product Expert Sitecom-Expert Official Product Expert

Het is mogelijk het netwerk dezelfde naam te geven, soms gaat dit goed….. en soms niet. Het is afhankelijk van de client wanneer deze besluit over te gaan van het ene naar het andere netwerk.

Beantwoorden

23 juli 2017 om 14:31
mailliw Gebruiker
21 juli 2017 om 00:32
Merziyas Gebruiker

@Sitecom-Expert

Ik heb de WLR-9000 bij een vorige aanbieding gekocht via Ibood. Ik ben tevreden over het wifi-bereik, echter zakt de downloadsnelheid op mijn desktop-pc regelmatig naar 1mpbs. Hij is dan echt capped op 1mbps. Upload gaat op dat moment wel met volle snelheid. Ik heb een 150mpbs verbinding. Ik moet dan de router opnieuw starten of even switchen van wifi-kanaal, dan behaal ik weer 70-80mpbs op mijn desktop. Echter na enkele dagen treedt eerdergenoemd probleem weer op. Op andere apparaten lijkt dit probleem niet te ontstaan, alhoewel ik het een keer op mijn android toestel ook had tegelijkertijd met mijn desktop. Wat kan het probleem zijn? Ik heb al meerdere instellingen geprobeerd te wijzigen. Ik had gehoopt dat het lag aan de “hardware accelerator” instelling maar ook als deze uitgeschakeld is, treedt eerdergenoemd probleem helaas op. Zou het aan de netwerkadapter van mijn pc liggen?

Beantwoorden

21 juli 2017 om 09:11

Ik vermoed dat het aan de drivers van je WiFi client ligt, probeer deze eens te voorzien van een update.

Beantwoorden

22 juli 2017 om 12:16
Merziyas Gebruiker

Helaas, ook op mijn Smart TV valt de verbinding met enige regelmaat terug naar 1mbps, zowel op het 2.4ghz als 5ghz netwerk. Heb inmiddels alle kabels naar de router vervangen, maar dit lijkt niet te hebben geholpen. Met mijn oudere TP-Link router had ik dit probleem niet. Nog enige suggesties? Ik zit er aan te denken de TP-link terug te plaatsen, want elke dag de router resetten zit ik niet op te wachten.

Beantwoorden

23 juli 2017 om 07:54
Master-Guy Gebruiker

Heb je misschien Quality of Service (QoS) of een ingebouwde firewall of VPN ingeschakeld staan? Al deze zaken kunnen problemen geven als ze door bepaalde zaken getriggerd worden.

Beantwoorden

23 juli 2017 om 18:31
Merziyas Gebruiker

QoS en VPN staan niet aan. De ingebouwde firewall wel. Lees op internet dat het te maken kan hebben met bepaalde kanalen, welke voor interferentie zorgen met overige apparaten. Heb nu de keuze voor het kanaal maar op “auto” gezet. De router kiest nu een veel hoger kanaal dan ik in eerste aanleg had. Afwachten of het nu stabiel blijft, voorlopig werkt het goed *klopt af*

Beantwoorden

21 juli 2017 om 02:40
ChuzzieZ Gebruiker

Ik heb een vraag over de

Sitecom Wifi Home Cam | WLC-1000
Even vergeleken met andere sites en die zeggen dat bij deze cam geen bewegingsdetectie zit, IBOOD beweert van wel?
Zou iemand daar opheldering over kunnen geven?
Voor de rest, 8/10, zou het kopen.

Alvast bedankt.

Beantwoorden

21 juli 2017 om 07:46
lang25 Gebruiker

De mini cam heeft bewegingsdetectie, neemt ook alleen op bij beweging of geluidsdetectie (apart instelbaar), let wel op als je thuis bent en je hebt een aantal cams dan krijg je iedere keer een berichtje dat er beweging id, tenzij je berichtgeving uit zet of bewegingsdetectie als je thuis bent. Ik heb hiervoor een script gemaakt om met 1 druk op de knop bij alle cams detectie uit / aan te zetten als ik thuiskom / weg ga

Beantwoorden

21 juli 2017 om 09:12

Er is wel bewegingsdetectie aanwezig.

Beantwoorden

21 juli 2017 om 10:00
lang25 Gebruiker

Dat zeg ik.. oh en voor deze prijs kan je hem ook eigenlijk niet laten liggen :)

Beantwoorden

21 juli 2017 om 11:41
ChuzzieZ Gebruiker

Super bedankt lang25 & Sitcom.

Lang25, voor de prijs idd niet nee, daarom was het jammer geweest als die geen bewegingsdetectie had gehad. En hoe krijg ik zo’n script geïnstalleerd op de cam?

Beantwoorden

21 juli 2017 om 16:21
lang25 Gebruiker

Het script draait op m’n server thuis, dus dit kan alleen als je iets van openhabian of een webservertje hebt draaien die dat kan uitvoeren

Beantwoorden

21 juli 2017 om 08:55
Yuri1984 Gebruiker

Is een van de routers goed te gebruiken als Access Point? Heb recent een Ubiquiti access point in gebruik genomen maar het bereik valt erg tegen (wellicht door de in paraplu richting uitzenden van signaal). Kan ik de WLR 9000 of 9500 op access point modes zetten en hetzelfde netwerk instellen als mijn Zyxel router/modem beneden (afkomstig van Vodafone Glasvezel).

Beantwoorden

21 juli 2017 om 09:10

Er wordt een Access Point aangeboden in de Flash Sales, de WLX-7000. Overigens kun je inderdaad door middel van het wijzigen van een aantal instellingen de routers ook zo configureren dat deze ook als Access Point te gebruiken is.

Beantwoorden

21 juli 2017 om 09:51
rzwaaf Gebruiker

Ik heb nog niet zo lang geleden twee van deze camera’s aangeschaft en moet zeggen dat de kwaliteit van beeld (overdag én ’s nachts) en geluid verbazingwekkend goed zijn. Helaas geldt dit niet voor de software; die is gewoon slechter dan slecht. Opnemen lukt voor geen meter, je wordt er constant uit geknikkerd en moet dan weer opnieuw inloggen, camera’s gaan constant op offline en je als je een pc of laptop hebt met daarop windows 10 dan kun je contact met je camera’s wel helemaal vergeten. Zelfs nadat je andere browsers (Firefox of Explorer) hebt geïnstalleerd. Ondanks het feit dat het een speciale aanbieding was, is het uiteindelijk toch zonde van het geld geweest. 
Sitecom: zorg nou eens dat jullie software compatible is met windows 10 én zonder mankementen werkt. Oh, en zorg er voor dat jullie Veiligheidscertificaten up to date zijn.

Beantwoorden

21 juli 2017 om 18:40
lang25 Gebruiker

Je kan de video stream op windows 10 openen via VLC Player, rtsp://IPVANCAMERA/live1 voor het hd beeld, rtsp://IPVANCAMERA/live0 voor lagere qualiteit beeld

Beantwoorden

21 juli 2017 om 11:09
Janpeterweethetbeter Gebruiker

@sitecom-expert  Ik werk nu met een Dlink 850L, die staat beneden, in meterkast (is niet ideaal, weet ik), maar die is niet in staat om een goed signaal op de zolder te krijgen. Is de “zendkracht” van de WLR-9000 veel hoger, zodat ik wel op zolder een signaal heb?

Beantwoorden

21 juli 2017 om 11:35

Aangezien de WLR-9000 over externe antennes beschikt zijn er wel meer mogelijkheden met betrekking tot positioneren en richten van het signaal.

Beantwoorden

21 juli 2017 om 11:51
Merziyas Gebruiker

Heb de WLR-9000 ook in de meterkast staan en op zolder of achterin de tuin haal ik 1 soms 2 streepjes wifi-ontvangst. Niet ideaal, maar het is te doen. Ik heb dit opgelost door op zolder een tweede router aan te sluiten die ik had liggen. Het wifi-bereik door de 4 externe antennes is naar mijn ervaring een stuk groter dan de oudere router die ik hier heb liggen van een ander merk.

Beantwoorden

21 juli 2017 om 11:57

Dat ene streepje haal ik op zolder nu ook met de D link, ik wil graag naar 4 streepjes. Tuin is geen enkel probleem.

Beantwoorden

21 juli 2017 om 11:57

Bedankt voor het delen

Beantwoorden

21 juli 2017 om 18:15
Moderator Paul Moderator

Plaatsing in een meterkast wordt afgeraden, doordat de muren het signaal tegen (kunnen) houden.
Plaatsing in een open ruimte geeft betere resultaten omdat het signaal dan alle richtingen op kan.

Beantwoorden

21 juli 2017 om 11:55

@sitecom-expert is Dus het is niet met enige zekerheid te zeggen? In de omschrijving staat “geen  hoeken” meer,overal in huis fantastisch bereik. Ik wil best investeren in een nieuwe router, zodat ik geen kabels meer heb hangen in het trapgat, maar dan moet het wel werken.

Beantwoorden

21 juli 2017 om 14:30

Je kunt de router altijd retourneren indien deze niet volstaat, lees hiervoor wel even de algemene voorwaarden van Ibood door.

Beantwoorden

21 juli 2017 om 14:06
Meessen89 Gebruiker

@Sitecom-Expert  Kan de WLC-3000 op afstand draaien?

Zijn de camera’s compatibel met synology surveillance station?

Beantwoorden

21 juli 2017 om 14:30

Wij hebben dit nooit getest, je kunt echter wel de livestream oppikken met; RTSP://ip.camera/live0

Edited by: Jim
Typo aangepast!

Beantwoorden

21 juli 2017 om 15:44
icEMyst Gebruiker

Hallo, vraag: wat is het verschil tussen een wifi-router en een access point?

Beantwoorden

21 juli 2017 om 15:47
21 juli 2017 om 15:47
icEMyst Gebruiker

is het access point zijn bereik / signaal veel groter / krachtiger  als de aangeboden wifi routers met 4 antennes? Indien niet wat is het nut van dat access point?

Beantwoorden

21 juli 2017 om 16:27
icEMyst Gebruiker

is het access point zijn bereik / signaal veel groter / krachtiger  als de aangeboden wifi routers met 4 antennes? Indien niet wat is het nut van dat access point?

Beantwoorden

21 juli 2017 om 16:37

Nee, dat is hij niet, je koopt een accesspoint wanneer je een accessspoint nodig hebt, denk ik? En een router als je een router nodig hebt? Dat je de router als bijkomstigheid ook als accesspoint kunt gebruiken is een handig feature.

Beantwoorden

21 juli 2017 om 16:41
icEMyst Gebruiker

Dus als ik men wifi bereik wil vergroten zodat men wifi camera’s beter werken heb ik een krachtigere router nodig en geen access point ?

Beantwoorden

21 juli 2017 om 16:45

Met wat voor apparaat zijn je camera’s op dit moment draadloos verbonden?

Beantwoorden

21 juli 2017 om 16:49
BlondeHond Gebruiker

Volgensmij maakt dat dus niet uit want die router die voor 39,99 op iBood staat kan je ook als acces point instellen. Dat is dus goedkoper als een acces point.

Beantwoorden

21 juli 2017 om 16:52
icEMyst Gebruiker

niet ze staan klaar om te worden gemonteerd

maar wifi singaal verzwakt sterk (2.4ghz cemera’s)

Huis bevat ook veel beton muren, dus ja veel gaat er niet opzitten, 1 met kabel en 1 die dichter bij de router zal staan op wifi

Beantwoorden

21 juli 2017 om 16:56
icEMyst Gebruiker

ben nog steeds niet wijzer wat voor mij de meerwaarde zou zijn, router die ik heb vervangen door zo’n krachtige met 4 antennen OF oude router houden en de access point kopen….

Beantwoorden

21 juli 2017 om 17:02

Ok, laat ik het anders stellen welke oude router heb je nu dan?

Beantwoorden

21 juli 2017 om 17:12
icEMyst Gebruiker

gekocht bij jullie in de hunt

D-Link DIR-880L Dualband AC1900 router

Beantwoorden

21 juli 2017 om 17:15

Ik denk niet dat je bereik veel groter zal worden t.o.v. je huidige router, wat je wel kunt doen is een accespoint aanschaffen en deze met een langere kabel op een andere plaats neerzetten zodat je daar ook meer dekking hebt. Je kunt dan ook proberen om ze beide dezelfde netwerknaam te geven, op die manier creëer je één groot netwerk.

Beantwoorden

21 juli 2017 om 17:17
icEMyst Gebruiker

Ik snap het.  dank voor de info. Dan moet ik nog wat wachten. ik zal momenteel 1 camera  (de verste aansluiten met een rj45)

de andere staat dicht bij de router, die kan ik via wifi bereiken.

Beantwoorden

21 juli 2017 om 17:18

graag gedaan! succes!

Beantwoorden

21 juli 2017 om 20:55
lang25 Gebruiker

Ik zie overigens dat de wlc-1000 €10,- goedkoper zijn als 1,5 maand geleden :(

Beantwoorden

22 juli 2017 om 00:44
kkaumanns Gebruiker

Ik wil er graag 3 bestellen, maar betalen via visa werkt niet ????

Beantwoorden

22 juli 2017 om 01:44
Moderator Paul Moderator

Beste kkaumanns,

Volgens de website allestoringen.nl is er momenteel geen storing bij International Card Services (provider van o.a. Visa card). Wellicht helpt het om de volgende suggesties uit te proberen: 
- cookies & cache opschonen 
- uitloggen en opnieuw inloggen 
- ad blocker uitschakelen 
- bestellen via een andere browser 
- bestellen via een ander apparaat
- indien gebruik wordt gemaakt van een mobiel apparaat is het aan te raden om de vpn verbinding tijdens het bestelproces uit te schakelen en de bestelling af te ronden via 3g/4g 
Mocht dit allemaal geen soelaas bieden, dan kan ik alleen nog adviseren om een andere betaalmethode te gebruiken.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

22 juli 2017 om 12:19
krisvl72 Gebruiker

Beste is deze outdoor camera compatibel met de hub van Y-cam.

Beantwoorden

22 juli 2017 om 17:38
beefz0r Gebruiker

@Sitecom-Expert

Bij de WLR-9000 staat er dat die DLNA ondersteund. Wil dit zeggen dat er dan een harde schijf aan de router moet aangesloten worden of kunnen films gestreamd worden die op een NAS in hetzelfde netwerk staan ?

Beantwoorden

23 juli 2017 om 01:40
bboevink Gebruiker

Is deze cam compatible met synology surveillance?

Beantwoorden

23 juli 2017 om 16:30
bboevink Gebruiker

De WLC-4000 Wifi Home Cam Out door bedoel ik dan… ????

Beantwoorden

23 juli 2017 om 16:46
j.janssen Gebruiker

Hoi

Kan de WLC-4000 Wifi Home Cam Outdoor ook onder een hoek gemonteerd worden? Ik zie alleen maar plaatjes waarop deze recht van de muur af kijkt.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.