- Forum
- /
- Product forum
- /
- Kodak Playsport Zx3 compacte en waterdichte Full HD Camcorder (refurbished)
| Starter | Bericht | |
|---|---|---|
| iBOOD |
# Bericht: 04-04-2012 00:00
Kodak Playsport Zx3 compacte en waterdichte Full HD Camcorder (refurbished)Heads-up, adrenaline junkies! De Kodak Playsport heeft namelijk net zoveel honger naar avontuur als jij. Wees onbevreesd en neem gerust een duik! Dit pittige cameraatje kan tot 3m onder water en vangt de hele ervaring in volledig 1080p HD. Je hoeft je geen zorgen te maken over onscherpe beelden als het allemaal een beetje wankel wordt. Met de ingebouwde beeldstabilisatie blijft de Kodak Playsport zo stabiel als een rots. Door de golven, van de pistes, over met modder doordrenkte paden; deze held eet extremen als ontbijt. Ongelukken kunnen nou eenmaal gebeuren en gelukkig is de Playsport niet bang van een beetje vallen, dankzij zijn robuuste ontwerp kan hij dat wel aan. De LCD-Glare Shield functie geeft je de keus uit twee filters die je helpen om ondanks reflectie van de zon je onderwerp toch goed te kunnen zien op het scherm. Door de ongelooflijke prestaties bij weinig licht zie je meer details en nauwkeurige kleuren in schaduwrijke situaties. Het leven is een avontuur en met de Kodak Playsport neem je er alles van op in HD en deel je het op Facebook, YouTube en Twitter sites met gemak. Met de ARCSOFT Media Impression software en USB-kabel is het maken, bewerken, uploaden en versturen van je foto’s en video’s eenvoudig. Neem tot 10 uur HD-video op door een SD / SDHC tot 32 GB (niet inbegrepen) in de kaartsleuf te steken en vang de hoogtepunten met slow motion weergave. Het is tijd op om te scheppen en te laten zien uit wat voor hout je bent gesneden, in Full-HD uiteraard, met de Kodak Playsport!
![]() ![]() |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 00:01
Heb ik al, werkt nog steeds goed overigens :) |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 00:03
Als Kodak dit kwalificeert als nieuw (zoals in de tekst staat) verwacht je toch ook dat ze de normale garantie lengte aanhouden. Dit wordt hem dus zeker niet voor mij. |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 00:04
Heb deze de vorige keer gekocht hardstikke leuk dingetje! Vooral onder water op vakantie. |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 00:06
Verleidelijke aanbieding, is toch leuk om full hd te kunnen filmen met zo’n klein camera’tje. |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 00:06
Zozo, De zuiderburen gaan de 2e huntdag tegemoet… Naais! |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 00:09
Er staat een goede review op tweakers.net: http://tweakers.net/productreview/42802/kodak-easyshare-playsport.html Die gozer heeft toevallig al eerder dit refurbished model gekocht bij ibood en is er erg blij mij. Kwaliteit zal dus wel prima zijn, denk dat ik hem ga kopen |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 00:10
2 jaar geleden gekocht voor iets van €170, heb er uiteindelijk weinig mee gedaan, maar zeker voor deze prijs een leuke gadget |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 00:11
ook bevestigingmaterialen bijgeleverd? Voor bijvoorbeeld aan een helm of fietsstuur? |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 00:26
was vorige keer niet zo, nu denk ik ook niet. Ik heb zelf voor 25 euro een Hama bevestiging gekocht die op het stuur kan. Werkt prima. het was deze http://www.videocamerashop.nl/product/101288/92260/9347/hama-4372-fiets-statief.html |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 00:13
Inhoud van de verpakking: KODAK PLAYSPORT Video Camera / ZX3, KODAK Li-Ion oplaadbare digitale camera batterij KLIC-7004, Usb kabel voor het opladen, HDMI en AV-kabel, polsriem, handleiding, ARCSOFT Media Impression software voor Kodak (on-camera) Nee dus…… |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 00:18
Hier de bijdragen van de vorige keer dat deze camera hier aangeboden is. Ik heb hem toen ook gekocht. Je kunt lezen dat het wat voeten in de aarde heeft gehad voordat ie het deed. Dat bleek te maken te hebben met het feit dat iBood er toen geen EU adapter bijgeleverd heeft en om de een of ander reden het opladen alleen goed ging met de eigen lader (of aan een USB poort) en niet met twee andere USB laders die ik heb. Hou daar dus rekening mee. Je vindt er ook info over het servicemenu dat je kunt activeren en waarin je kunt zien hoeveel uren hij al gemaakt heeft. Nu hij eenmaal werkt ben ik er op zich wel tevreden mee voor die prijs. |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 08:50
Er zit nu wel een oplader met EU adapter bij. |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 00:22
Ik vind dat je niet uit mag gaan van de advies prijs. Gezien het feit dat het hier om een gebruikt/teruggekomen artikel gaat. Kan de software wel zijn aangepast, maar het blijft een artikel wat is gebruikt door een ander, dan kun je hem niet met een adviesprijs aanprijzen. “Als nieuw” kan ook betekenen: met lichte gebruikssporen e.d. Wanneer je het wel kunt vergelijken met een nieuwe, waarom dan geen 2 jaar garantie? Waarom geen Nederlandse benaming voor “Refurbished” zoals “Gebruikt” in de eerste regel? Veel mensen weten niet goed wat het betekend en krijgen misschien later de domper. Het kan natuurlijk een leuk toestelletje zijn, daar niet van. |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 00:22
Ik heb deze camera de vorige keer gekocht en ik heb hem gebruikt voor meerdere doeleinden. Op het strand/zee deed deze camera het prima, waterdicht zoals beloofd en je kan er ook prima een stuk mee zwemmen. Foto’s zijn ook van een goeie kwaliteit. Ook heb ik deze camera tijdens het mountainbiken en racefietsen gebruikt in Spanje. Ook hiervoor was hij prima te gebruiken alleen de stabilisator is niet heel goed. Een voorbeeld filmpje dat ik hiermee heb gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=VjtZ8SCAI1E Het enig nadeel is de batterij, de batterij is goed voor een uur of 2. Daarna is hij leeg, dit is al zo na een paar keer gebruiken. Meerdere mensen hebben hier last van. Een ander ding waar je op moet letten is het SD kaartje, de camera is spot goedkoop alleen in een SD kaartje dat redelijk snel is kost ook ongeveer 50 euro. Een snelkaartje is een vereiste om in HD te filmen! Kortom een prima camera om mee te klooien, ik zelf wil nu graag een Go Pro HD 2. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
|
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 00:28
Ik heb er een 16GB Transcend Class 10 SDHC kaart in gekocht. Die kosten helemaal niet veel meer en daar kun je vele uren op opnemen. Zeker 3-4 acculadingen. Er zijn ook ‘imitatie’ accu’s te koop die niet duur zijn. Voor iets van 12 euri heb je er twee. |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 05:51
|
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 15:54
Ik heb ook met deze camera gefietst maar heb de camera toen op mijn helm gemonteerd, dat scheelt echt wel de helft. Feit is dat je best voor aap fietst omdat er bovenop je helm nog zo’n ding uitsteekt. Aan de andere kant: who gives a shit :P Dan neem je in ieder geval wel de meeste trillingen weg. Heb zelf dus niet zo in de gaten dat het zo belabberd is. Kan me ook niet voor de geest halen dat je het uit kan zetten, want dat zou misschien nog beter zijn dan. Desalniettemin heb ik al best wat plezier gehad van het apparaat. Maar het ligt aan hoe je het wilt gebruiken. Ik denk dat refurbished of niet niet zo gek veel verschil gaat maken, maar iemand die perse 2 jaar of 1 jaar wilt, ja dan gewoon niet doen en een nieuwe kopen. Ik heb ooit zo’n fisheye lens gekocht bij zo’n asia shop, dealextreme volgens mij, en dat werkt toch wel erg flex hoor :) Maar ik ga wel eens kijken of ik een andere camera kan vinden meer in de vorm van zo’n bullet achtig ding waarbij de usb aansluiting voor het opladen gunstig geplaatst is zodat ik tijdens het rijden hem direct kan opladen via een batterypack zodat de camera veel meer uurtjes achter elkaar kan maken. |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 00:43
Goed camera, met DealExtreme’s wide angle lens erop maakt ‘m een echt leuke camera. Zoek maar op Youtube video’s, ze gebruiken vaak deze camera voor om wide angle lens erop te zetten. Lichtgevoeligheid is niet erg hoog, maar ook niet slecht. Hij doet zoals het moet. En makkelijk in gebruik. Ik heb al filmpjes mee gemaakt en geen problemen mee gehad, werkt nog steeds. Bij mijn laatste unboxing iBood video is een ZX3 gebruikt als tweede camera, en zoals je kan zien zijn de beelden scherp genoeg en er is geluid. Hij past zo in je broekzak of in je borstzak. Handig om snel iets te filmen. Verwacht alleen niet teveel van digitale zoom, die kan makkelijk schudden als je niet goed vasthoudt en langzaam doet. |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 00:56
Op deze productpagina van deze camera vind je ook een tabje met allerlei accessoires in de Kodak shop. Ik neem aan dat iBood er geen bezwaar tegen zal hebben dat ik daarnaar link. Ik heb de afstandsbediening gekocht en diverse tasjes. Naarmate je meer bestelt krijg je daar allerlei kortingen en ook op een gegeven moment gratis verzending (toen al bij een vrij laag bedrag). Het handigste tasje lijken ze er helaas niet meer te hebben. Dat heeft artikelnummer 1047398. Beste alternatief is de Deluxe tas Neopreen. De KP1000 USB reserve-lader is met de korting die je daar krijgt bij meerdere aankopen ook goedkoop. Hij past mooi met kabeltje(s) in zo’n simpeler neopreen tasje met karabijnhaakje. Ik heb er ook de DealExtreme wijdhoeklens bij gekocht. Let op er zijn verschillende modellen. Je moet de FE-12 hebben. |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 02:17
lol be een @de dag hunt en wij een @de hands ding
|
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 02:18
@=2 |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 07:46
Ik vraag mij altijd af wat deze camera’s doen in den Nederlandschen waters. Dat hij zijn werk goed zal doen in helder oceaan water lijkt mij op zijn minst te verwachten. Echter wil ik dit gaan gebruiken tijdens het vissen uit de boot. Door hem aan een stok oid te bevestigen lijkt het mij fantastisch om actie opnames te maken. In de zomer, als de waterplanten goed uitgegroeid zijn, kan het water best helder zijn en zal het wel lukken denk ik. Ik vis voornamelijk in poldergebied in grote weteringen. Heeft iemand ervaring met tot welke filmafstand de beelden relevant zijn? Onder welke omstandigheden is even niet relevant. |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 08:08
Beste Ibooders,
Ook ik heb de ZX3 Refurbished al eerder gekocht via Ibood ergens in juni vorig jaar. Er zat toen idd geen EU adapter bij. Deze zou nageleverd worden door iBood. *** Opladen met de USB kabel aan de computer werkte bij mij niet. Met een USB Adapter ook niet; Deze had een te hoge mAh. Met de oplader van een mobiele telefoon kon/kan ik de ZX3 wel, opladen. De ZX3 doet het verder prima. Kunt idd mooie filmpjes maken. Heb hem ook onder water gebruikt tijdens vakanties. En een extra accu gekocht, want 1tje is weinig (na 1,5uur leeg) Al met al wel blij mee. Maar wil je deze kopen dan moet je nog wel energie/tijd/geld steken in het vinden van een oplaadmogelijkheid.
Edited by: Renate |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 08:45
Beste iBOODers, Ons is expliciet verzekerd dat er bij de aanbieding van vandaag wel een lader zit. Hierover hoeven jullie je dus niet druk te maken. Het iBOOD team. |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 23:09
Dag Renate, ik woon in Belgie, daar is nu de hunt bezig, hoe bestel ik de playsport voor middernacht in belgie?
|
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 09:02
Goeie aanbieding!! uitgaande van 1080p-1920 x 1080, 30 fps = 15 min per gb met de batterij werd hier gezegd dat je 2 uur zou kunnen halen? dus dat is met de solar 10 uur dan kun je mooi 8 uur lang achter elkaar filmen!! Anders is het een mooie combinatie, iemand idee of je hem kunt opladen terwijl hij filmt? |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 13:22
Hij is dan niet meer waterdicht… je moet klep openen voor usb kabel. |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 09:31
kan hij ook tegen extreme temperaturen?? |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 09:37
Bedrijfstemperatuur – 0 – 40 °C; stel de camera niet bloot aan hogere temperaturen. |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 09:50
dat is zonde anders zeker genomen |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 10:16
Hoge temperaturen? Ja en? Het is een waterdichte camera. Hoe zou je die nou koel kunnen houden? ;) |
|
|
#
Bericht: 10-07-2012 19:43
PS: hou deze camera niet in het water! of iig niet buiten je garantie termijn. ik dacht afgelopen zondag het eens uit te proberen. het leek me echter niet normaal dat er na ongeveer 5cm onderdompeling overal water uitkwam. ik heb meteen de camera afgedroogd en de klepjes geopend, deze waren gewoon kurkdroog vanbinnen. Mijn vermoeden is dat het door de speaker binnen is gedrongen. inmiddels is de camera onbruikbaar. Heb hem vandaag opgestuurd om de garantie aan te spreken. Ik hoop alleen dat ik weer eenzelfde product terugkrijg, of de dagwaarde ervan. want aan het terugkrijgen van het geld heb ik niks, daar krijg ik geen zx3 meer voor… |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 09:45
toch een beetje ontgoocheld nu, ik heb deze enkele maanden geleden op ibood.BE gekocht, heb die DOA aangekregen terug gestuurd maaaaaaaden moeten wachten, resultaat : word niet hersteld refund, maaaaanden moeten wachten op refund en als troost 5eur korting op volgende aankoop. Ik vermoed dat er heel wat fout is met deze ZX3 lading ! Je kan ze trouwens niet meer kopen op de markt, tis nu al ZX5 wat de klok slaat |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 09:50
Zie bij de accesoires dat je hem op je handvat met wakeboarden kan zetten. Is dat ding zo sterk, lijkt mij dat de statief bevestiging zo afbreekt. Iemand ervaring met statief bevestiging? |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 10:03
Leuke camera! Vooral voor onder water. Beeld is alleen scherp bij daglicht. Als het donker begint te worden dan zie je niks meer. Heb de camera vorig jaar via ibood gekocht. Ik zou zelf nooit meer een refurbished artikel kopen. Mijn camera was beschadigd en niet compleet. Batterij is super snel leeg. Ibood heeft mij vorig jaar toegezegd de ontbrekende onderdelen (zoals o.a. de oplader en een nieuwe accu) op te sturen. Tot op heden nooit ontvangen! |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 10:19
Jammer dat het niet de opvolger van de Zx3 betreft (Zx5). |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 11:16
Lens: 5,54 mm, 35 mm equivalent / 48 mm @ 1080p 36 mm @ 720p / 36 mm @ WVGA / 36 mm still capture Opname modes: 1080p-1920 x 1080, 30 fps / 720p / 60 fps-1280 x 720, 60 fps / 720p-1280 x 720, 30 fps / WVGA-848 x 480, 30 fps / stills 5,3 MP, 16:9 breedbeeld, geïnterpoleerd Als ik de specs lees zit er geen zoom in. En wat betekenen de specs als ik Full HD op 1080p wil filmen, dat ik geen groothoeklens heb maar 48mm lens? En ik 30 frames per second heb? Is dat voldoende voor een goede kwaliteit YOUTube filmpje? Het lijkt mij wel…Ik film nu met een PANASONIC LUMIX FZ38 op 720p en daarvan is de kwaliteit op YOUTUBE niet zo goed. Is dit aparaatje dan beter (ook al zal ik de zoom missen).
|
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 11:50
Deze heeft digitale zoom. Je kunt van een goedkope pocketcamera niet dezelfde features verwachten als van een grotere en duurdere camera. Genoeg filmpjes op Youtube van deze camera om de kwaliteit ervan te kunnen beoordelen. En over de Zx5. Ik wordt niet vrolijk van het feit dat die Zx5 blijkbaar een vaste accu heeft die je dus niet even kunt wisselen als je accu onderweg leeg is. Vreselijk die ontwikkeling die je ook bij smartphones ziet. Geef mij maar een gewone verwisselbare accu. |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 11:35
Ik heb afgelopen winter zo’n refurbished camera gebruikt tijdens een rally door de Alpen. Ook bij -15 blijft het ding werken, zelfs al hangt hij buiten aan een rijdende auto. Accu capaciteit loop natuurlijk wel terug, maar dat is normaal bij lage temperaturen. Ook kan je hem gewoon opladen tijdens het filmen. |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 11:53
Een Vraagje voor de kennners. alvast bedankt |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 13:24
1 ding kan ik wel zeggen: hij is waterdicht en goedkoper. iPhone wil je niet aan zoiets blootstellen. |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 13:49
ik heb geen Iphone 4, maar Galaxy S2. Toevallig vandaag een waterdichte case voor gevonden waar weer bevestigingsklemmen aan kunnen voor motoren, fietsen, golfcarts enz. De S2 maakt prima videos, en er kan ook een 32 Gb micro-SD kaartje in. Met de S2 kan ik mijn video’s in één keer uploaden, mailen enz. Wat is het voordeel van deze Playsport boven een smartphone in een waterdichte case? |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 14:39
Das toch niet zo moeilijk, met de S2 is hij na een half uur echt wel een keer aan het zeuren over de batterij, en dan moet je maar hopen dat je batterij vol zit op moment dat je gaat opnemen. Buiten dat feit om denk ik dat ik liever 60 euro betaal voor een cam dan heel veel euro’s voor een nieuwe S2 (mocht er iets mis gaan, ongeluktje met de fiets etc). |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 15:59
Om eerlijk te zijn vond ik de foto’s echt matig. Veel ruis. Ik zou hem niet zo snel gaan gebruiken voor foto’s. Maar video daarentegen is echt wel top. Je kan natuurlijk op 1080p schieten, ik zou dan eerder kiezen voor 720p op 60fps. Dan heb je veel vloeiender beeld wat je echt wel terugziet in de kwaliteit van de beelden. Heb liever 720p mooi vloeiend dan 1080p met hier en daar een enkel schokje bijv. Maar de mogelijkheden zijn er in ieder geval. |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 12:06
Ik heb eigenlijk een soortgelijke camera nodig, die ik in de auto, onder de binnenspiegel kan hangen, welke de weg filmt. Ook wel handig laatste tijd. Is deze camera daar geschikt voor? zo niet, iemand tips ? Liefst sd kaart opname.. |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 13:25
De camera is niet zwaar in gewicht en je kan via DealExtreme zuignap-pod bestellen. Schroef erop, vastmaken aan raam, en je kan filmen. Hij heeft SD kaart slot. Wel moet je weten dat je niet langer dan 2 uur kan filmen, gelukkig kunnen de accu’s omgewisseld worden. |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 12:55
Hallo, is er iemand op dit forum uit Hulst (Zeeland) die voor mij dit item kan aankopen. Kan namelijk niet aankopen aangezien ik in België woon. Indien ja, kunnen wij een regeling treffen? |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 13:20
Waarom krijg je maar 6 maanden garantie? Is het niet verplicht om minimaal 1 jaar fabrieksgarantie te geven + 1 jaar consumentengarantie? |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 13:35
Omdat het om gerepareerde en opgeknapte product gaat. Refurbished betekent opnieuw in originele staat hersteld en wordt als nieuw mét garantie verkocht. Defecte delen worden vervangen, accu is vernieuwd. De garantie is alleen wel korter hierdoor. De product zelf is niet meer normaal te koop. Je krijgt geen Kodak doos mee, maar een kartonnen doos met refurbished sticker erop. De prijs is zelf al stuk lager mee dus waarom klagen? |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 15:31
Hij klaagt niet hij stelt een zeer terechte vraag. We wonen in nederland en daar zijn regels en wetten mbt garantie. zie bv apple die zich eindelijk schikt naar onze wet, maar wss zal er wel weer een maas in de wet zijn gevonden mbt refurbished…. Maar ik ben het met fruitshaker eens, zou gewoon 2 jaar garantie moeten zijn, ze pretenderen toch dat het weer nieuw is… |
|
|
#
Bericht: 04-04-2012 16:39
We weten het allemaal, maar vergeten het graag. Uiteraard houden de fabrikanten zich gewoon minimaal aan het wettelijke minimum welke voor refurbished anders is dan voor nieuwe producten. |
|