- Forum
- /
- Product forum
- /
- Remington Pivot & Flex oplaadbaar roterend scheerapparaat met stalen messen
| Starter | Bericht | |
|---|---|---|
| iBOOD |
# Bericht: 03-04-2012 00:00
Remington Pivot & Flex oplaadbaar roterend scheerapparaat met stalen messenAls een van de bekendste, meest geliefde en best verkochte merken in haarstyling en persoonlijke verzorging, heeft Remington altijd de cutting-edge technologie. Sinds de lancering van ’s werelds allereerste elektrisch scheerapparaat meer dan 80 jaar geleden, heeft Remington zich toegelegd op het creëren van ‘’echte tools voor echte mensen’’. Het innovatieve, comfortabele ontwerp van deze Remington R4130 Flex & Pivot oplaadbaar roterend scheerapparaat zorgt elke keer weer voor een nauwe en gladde scheerbeurt. Uitgerust met de nieuwste spil- en flex-technologie, volgt dit elektrische scheerapparaat perfect de unieke contouren van je gezicht, kaak en hals voor een comfortabel scheerresultaat zonder snijwonden of branderig gevoel. De Remington wordt geleverd met stalen messen die sterk zijn en een lange levensduur hebben. Je houdt deze scheerunit ook gemakkelijk schoon want je kunt hem gemakkelijk spoelen, gewoon onder de kraan. Met de pop-up trimmer trim je eerst de langere baardharen en kun je prima de contouren, bakkebaarden en andere details bijwerken.. Dit scheerapparaat is bovendien zeer geschikt voor frequente reizigers aangezien je op de batterij tot 10 scheerbeurten draadloos kunt scheren. Je beste look ooit? Die creëer je met dit Remington Pivot & Flex oplaadbaar roterend scheerapparaat!
![]() |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:03
Is weer eens wat anders dan ik gewend ben.. Ik neem maar meteen aan dat ie niet water-proof is? enkel de scheerkoppen? dus niet geschikt voor het scheren onder de douche? |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:12
Nee, niet om onder de douche te scheren. Het bovenste deel kun je afspoelen boven de kraan, dat is ideaal. Heb zelf Philips werkt ook zo. Uitspoelen doe ik al jaren pas nadat de accu leeg is. |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:04
Iemand ervaring met deze apparaat?? Is niet duur, maar kan ik voor dat prijs wat verwachten? |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:04
Ligt het aan mij of is 10 draadloze scheerbeurten op een accu erg weinig? Met mijn Philips haal ik zeker meer dan 30 scheerbeurten. |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:16
Ik heb een moderne Philips, die gaat ook maar 10 beurten mee. Gemiddeld 3 á 4 minuten per scheerbeurt, redelijk zware baardgroei. |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:07
Oplaad tijd is 24 uur ? is dat niet een beetje lang |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:08
Scheer jij je binnen 24 uur 2 keer dan?? |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:15
ja |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:18
Vind ik belachelijk lang. |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:20
Is duidelijk geen snellader nee maar persoonlijk vind ik dat hier juist een voordeel Stel, je bent aan het scheren en je ziet aan de indicator dat ie niet zo vol meer is, je stopt de stekker erin en de volgende dag als je hem weer nodig hebt zijn de 24 uur om Wat ik maar zeggen wil, het is een voordeel dat je niet een x aantal uren nadat je met laden bent begonnen er aan moet denken de stekker er uit te halen |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:28
@raymondt Jou logica snap ik niet. Vergeten de stekker uit te halen als deze binnen 4 op geladen kan zijn? ten op zichtte van een lader die minder ampère geeft en daardoor trager is? Uiteindelijk zal het denk ik voor beide evenveel kosten om op te laden. misschien dat het trage laden nog meer zal gaan kosten. Wat wel klopt is dat langzaam laden minder slecht is voor de batterij. aangezien deze minder warm worden tijdens het laden. en dus minder slijtage zal ondervinden. |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:29
4 uur is in deze context slechts een voorbeeld, het had ook 2 of 1 uur kunnen zijn. |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:35
@nighthunter Wat ik bedoel is dat je met een korte laadtijd niet moet vergeten het laden te beeindigen/de stekker er uit te halen. Neem aan dat er op een dergelijk app geen laadbeveiliging zit waardoor je de accu overlaad als je na 4 uur vergeet de stekker er uit te halen, kan nooit ten goede komen aan de levensduur Als je je daarentegen elke dag rond dezelfde tijd scheert is het simpelweg op dag X de stekker erin en de volgende dag als je weer wil scheren stekker eruit
|
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:37
4 uur, 2 uur of 1 uur, het principe blijft hetzelfde, je moet er na een x-aantal uren aan denken : stekker eruit |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:46
Overigens, op de site van Remington Europe lees ik net dat de laadtijd 16 uur is ( 1e keer 24 uur laden, elke 6 maanden 24 uur laden om de batterij te conditioneren ) http://ie.remington-europe.com/pdf/r5130_user_manual.pdf
|
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 18:40
Een goeie laadtijd zou bijvoorbeeld 9 of 10 uur zijn, want dan komen veel mensen thuis van werk (rekening houdend met reistijd). Als je bijvoorbeeld een snel lader hebt die er minder dan 4 uur over doet om de accu op te laden zou ik hem bij thuiskomst van mn werk op laden. Al met al moeten we tegenwoordig de laadtijd in de gaten houden om de accu zo lang mogelijk optimaal te houden. |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:09
op kieskeurig 1 goede en een slechte review : heb je dus ook weinig aan :P |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:14
Hier nog meer reviews |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:20
Jammer geen expert aanwezig. Dan maar even aan alle andere iBood’ers; 1) Scheert dit nou (bijna) net zo glad als een mesje? |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:25
Mijn ervaring: Nee en nee. Bij te lang haar gaat ie enorm trekken en dat doet pijn en wekt irritatie op, het is ook niet zo glad, maar dat mag je ook niet verwachten.
|
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 09:27
Ik denk ook dat je moet kijken hoe vol je haargroei op je gezicht is en hoe dik de haren zijn. Ik gebruik drie scheerapparaten (uit de duurdere segment) en messen. De scheerapparaten zijn voor onder de douche, even snel tussen door thuis en op mijn werk. Maar de scheermessen doen het altijd beter bij mijn zeer zware dikke baardgroei en scheert gladder dan de scheerkoppen. Als het haar wat langer is – bij mij al binnen een weekend – dan lukt het scheerapparaat niet om goed te kunnen scheren ook al zit er nieuwe koppen in, dus moet je weer eerst een tondeuse op dat scheerapparaat gebruiken om het ieder geval de langere haren te korten. Een scheerapparaat is voor mij makkelijk en snel even tussen door als mijn baardgroei nog kort is. |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:23
Heb hier de vorige keer een remington gekocht, ben er niet echt tevreden over. De mesjes lijken bot te zijn en de haren meer uit te trekken dan af te scheren. Het is niet hetzelfde model, maar voor mij geen remington meer. |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:25
Met dit soort scheerapparaten is het handig om voor aankoop eens te kijken wat de losse scheerkoppen kosten. Als het nl. tegen zit zijn ze duurder dan dit hele scheerapparaat. (die van Philips tenminste wel) Bij de een gaan ze langer mee dan bij de ander. Maar gemiddeld een paar jaar. Het is dan handiger en voordeliger om er 2 te kopen, zou een van de toestellen ook nog een ander gebrek krijgen na 2 jaar, pak je de andere, handig toch, want repareren na de garantie doe je natuurlijk niet met dit soort dingen. |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:53
Heb even gezocht: Losse scheerkop kost 25 euri. |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:27
Vraagje mbt het opladen : Word deze direct met 220V opgeladen ? Dus gewoon netspanning direct op het scheerapp ? |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 00:49
Never mind, heb t denk ik al gevonden Op de site van Remington Europe lees ik “The shaver adapts automatically to a mains voltage between 100V and 240V” .. zal dus wel gewoon een 220V netsnoertje zijn |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 01:06
Losse adapter met snoer, staat ook in een link hier boven, maar hier zie je hem los: http://www.remingtonproducts.com/PartsandAccessories/mens/ShaverAccessories/Cord-for-the-Remington-Shaver-Models-FF400-R4130-R4150-R600-R4130-MS700–F3790–and-XT100.aspx |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 01:37
“staat ook in een link hier boven” .. bedoelde je deze ? http://ie.remington-europe.com/pdf/r5130_user_manual.pdf Daar lijkt t wel een gewone stekker, in jouw link inderdaad beter te zien dat het een adapter is .. best wel jammer |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 21:47
Inderdaad, op plaatje B zie je de Euro aansluiting, “mijn” link is de Engelse versie. Ging er even om dat het een snoer adapter is. Mijn Philips heeft dat in feite ook, maar is aangesloten aan een standaard, waar je hem op zet. Maar stekker kan ook gelijk in apparaat, wat ik handig vind. |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 06:31
*gg? zit je wel op het goede forum? Ontopic Ik de R8150 van ibood. Je moet inderdaad niet te lange baardhaartjes hebben anders gaat ie er aan trekken. Verder scheert het wel aardig. Het is gewoon lastig om de juiste scheerapparaat te selecteren, dat moet ik toegeven. Zelfs de grotere merken hebben apparaten in het schrap staan welke ook gewoon waardeloos zijn.
*good game |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 08:42
Ik heb ook hier de vorige keer een remington gekocht; Dat ding is afgelopen weekend de vuilnisbak ingegaan, zo bot als wat na slechts iets meer dan een jaar. Nu maar een Philips gekocht… |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 08:57
Het is ogenschijnlijk een goed apparaat maar wat is het innovatieve aan dit apparaat?. Philips maakt al vanaf 1939 scheerapparaten volgens dit principe. Werkt het ook met de laadstroomadapter aangesloten als de accu leeg is? |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 09:04
Soortgelijk product eerder aangeschaft, ook een Remmington. 1 keer gebruikt koppen zijn zo stroef dat het alles behalve over je gezicht glijdt. Zeer onaangenaam! Phillips beste ervaringen mee alhoewel de Braun welke ik nu heb ook voldoet. Zou deze in ieder geval niet nemen! |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 11:33
Ook ik heb deze Remington gehad. Bij stevig scheren raakte bij mij de scheerkoppen los. Ik heb hem binnen een week weer omgeruild voor een Philips. Die heeft scheerkoppen die beter “gelockt” zijn. |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 11:54
Ik heb vorige keer dit apparaat gekocht en ik ben er DIK tevreden over. Voor dit geld moet je ook geen apparaat verwachten wat vergelijkbaar is met een van €150. Ik scheer mij meestal met het mes en soms als ik haast heb of vakantie met dit apparaat. Het doet precies wat ik wil en dat is scheren. Klagers over stroef over het gezicht en de haren er uit trekken zullen wel een babyface hebben met nestharen. Ik persoonlijk heb nergens last van en hij scheert nog goed glad ook. Beter dan de diverse Philips’en die ik hiervoor had. Overigens is hij nu goedkoper dan een setje scheerkoppen. Voor mij een echte aanrader. |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 12:06
Nou ik ben altijd best kieskeurig qua scheerapparaten. |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 13:50
Edited by: Renate |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 13:54
Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van onderdelen (mesjes, scheerkop) over twee jaar? Zijn de onderdelen van vorige modellen nog redelijk verkrijgbaar? |
|
|
#
Bericht: 03-04-2012 22:45
ikzelf heb vroeger braun en zelfs een vergelijkbare remmington gehad in het verleden, en dat valt in het niet met de philips (3d sensotouch) en ja tuurlijk heb je het over andere bedragen. maar ik heb een redelijke baardgroei, en braun en rem. die hapten meer, deden er langer over en kreeg vaak rooie plekjes/geirriteerde huid. nu met die philips was het in 1 keer erdoorheen als zachte boter, en nooit meer last gehad.. en ja kom maar op met die comments dat het niet te vergelijken is, maar voor iets dat je elke dag gebruikt, en wat goed moet gebeuren kan je best een keer een beetje investeren. ben ook veel korter aan het scheren. maar goed, ieder zijn ding. |
|