- Forum
- /
- Product forum
- /
- Richardson Sheffield Messenblok Gripi met verwisselbare inserts en optimale comfortabele grip!
| Starter | Bericht | |
|---|---|---|
| iBOOD |
# Bericht: 11-02-2012 00:00
Richardson Sheffield Messenblok Gripi met verwisselbare inserts en optimale comfortabele grip!Snijden op het scherpst van de snede: dat doe je met deze 5-delige Richardson Sheffield Messenset. Geen kipfilet, wortel of champignon kan jou nog de baas met deze vlijmscherpe messen. Binnen een handomdraai maak je immers alle groenten en vlees een kopje kleiner. Dunne reepjes, ronde plakjes, filetjes, figuurtjes, aardappelschilletjes, aardappelpartjes; niets is jou nog te gek met dit uitgebreide arsenaal aan vlijmscherp snijmateriaal. Voor ieder klusje een mesje dus. Het Gripi messenblok wordt geleverd inclusief vijf messen: een fruitmesje, keukenmes, koksmes van 20 cm, vleesmes en een broodmes. Met deze set haal je dus in een keer de belangrijkste basismessen in huis en berg je ze veilig op in het mooie zigzag messenblok. De messen zijn voorzien van een vlijmscherpe Martensitisch roestvrij stalen lemmet met een vlijmscherpe snede. Het heft van de messen is soft touch en zorgt voor een optimale comfortabele grip, zelfs wanneer het mes of je handen nat zijn. Het messenblok is gemaakt van kunststof en heeft een bijzondere vormgeving. Het messenblok wordt daarnaast geleverd met vier kleurige opzetstukken waarmee je een persoonlijke touch op het messenblok kunt aanbrengen. Kies voor een rood opzetstuk wanneer je rode accenten in je keuken hebt, of kies voor een zwart opzetstuk wanneer je keuken al kleurig genoeg is. Zo veranderd het messenblok met je interieur mee! Het merk Richardson Sheffield staat garant voor innovatieve producten van hoge kwaliteit. De ontwerpen van het merk zijn origineel en onmisbaar in de hedendaagse keuken. De set is vaatwasmachinebestendig en heeft een fabrieksgarantie van maar liefst 25 jaar!
![]() |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 00:06
Garantie: 25 jaar bij Ibood ? |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 00:20
Richardson Sheffield bestaat al sinds 1839 en is in groot-brittanië een van de beste en toonaangevende messenboeren, goed spul! |
|
|
#
Bericht: 16-03-2012 15:27
Niet onbelangrijk: Richardson Sheffield maakt deze lijn messen niet zelf. Dit is gewoon een handelsproduct. De fabriek die deze messen maakt bestaat ongeveer sinds 2000, en is in China gevestigd. Ik zie hier geen prijs meer vermeld maar de verkoopprijs zou ongeveer 70 tot 80 euro mogen zijn. Alles wat je meer betaalt is de marketing.
|
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 00:23
kwaliteitsmessen dit! ken veel mensen die hierbij zweren! vooral vanwege de grip en de scherpte |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 00:24
zoo, misschien iets voor mijn nieuwe huisje ! |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 00:26
25 jaar garantie is van de fabrikant en wil zeggen “wij zijn zo zeker van onze werkwijze, dat we zeker weten dat we u in geen 25 jaar verwachten te zien met een klacht en mocht dat toch zo zijn, dan fixen we dat voor u” dat zegt een fabrikant niet zo snel lijkt me, daarvoor moet je wel heel zeker zijn van je zaak, dus lijkt me goed spul dit. |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 01:11
De productiekosten van een dergelijk mes is natuurlijk niet zo groot. Dus kunnen ze het makkelijk vervangen. |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 00:27
25 jaar garantie is gegeven door de leverancier, maar je kan het via ibood regelen denk ik (mocht het nodig zijn) |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 00:56
Als ze dan nog bestaan….. ;-) |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 15:01
Mijn inziens heb je met iBood tijdens de 24 maanden wettelijke garantie te maken daarna is de de beurt aan de fabrikant. |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 00:29
zo te zien kunnen ze in de vaatwasser, das fijn ;) wel handige tip voor wie deze neemt: droog ze na de vaat wel nog ff met de hand af, dan blijven ze mooier (maar dat zegt niets over de kwaliteit van de messen!) |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 00:34
leuke set dit! heb gripi scharen hier al en dat is echt super fijn, nu dus ook de messen :) |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 00:35
hele degelijke messen van Richardson Sheffield, is een gevestigde naam, ik neem er 2 |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 00:41
Het is “op het scherp van de snede” zie hier en verder is het geen “muggezifterij” maar “muggenzifterij” |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 14:58
MuggeNzifter ;-) |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 00:44
Als ik zo snel even google is het zeker een mooie prijs! Ik heb er 1 besteld! Ibood bedankt! |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 00:51
Zijn deze dingen ook van keramisch materiaal verkrijgbaar? Vorig jaar eentje van Kyocera [ja, écht!] gekocht en veel scherper dan stalen messen van vergelijkbare kwaliteit [lees prijs]. |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 00:56
Mooie set, maar ik heb er net een gekocht. Maar voor de mensen die hem gaan kopen: Geen enkel mes is vaatwasbesteding. Een stukje van met merk wat ik gekocht heb: Vaatwasmachinebestendig? |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 01:18
Super ! Bedankt voor mooie Bood! Ben benieuwd ! |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 01:22
In de tekst staat: • Vleesmes: 20 cm Maar er zijn maar twee messen even groot. What gives? |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 12:55
Dat vraag ik me nu dus oom af. Wat is nu precies de inhoud van het pakketje als ik hem straks thuis heb… |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 06:45
Ik heb een aantal messen van Zwilling, die doe ik dus ook nooit in de vaatwasser. En verder laat een goed mes zich pas zien als je het gaat slijpen. Een goed mes laat zich ook goed slijpen, troep vaak niet. |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 09:17
Gemiddelde prijs is 129 euro voor deze set. Dus een prima deal! Ik heb een jaartje geleden die 2 Lions Sabatier via iBood gekocht, maar dat was niks. Heb hier meer vertrouwen in! |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 10:26
Ik heb 11 jaar geleden de fusion lijn van Richardson Scheffield gekocht en gebruik de set dagelijks. Hij snijdt nog steeds als de dag dat ik hem gekocht heb. |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 11:02
Edited by: Renate |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 11:38
Ja, dat heeft best wel een relatie met de messenset van vandaag. :’) |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 12:32
Besteld! |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 13:27
Ik heb dat koksmes van 20cm (middelste op de foto), heb dat los cadeau gekregen. Mooi mes dat perfect in de hand ligt, zowel qua grip(pi) als qua gewicht(sverdeling). Maarrr…ik kan het mes onmogelijk scherp noemen :( Heb het ook al proberen te slijpen met een aanzetstaal, maar het is niet veel beter geworden. De BP messenset die ik onlangs bij elkaar heb gespaard is véél scherper, maar overall kwalitatief een stuk minder. Dit is een mooie set voor een mooie prijs, maar zoals gezegd is mij dat koksmes qua scherpte tegen gevallen. Wellicht dat iemand nog een tip heeft hoe ik dat kan verbeteren, maar ik had af-fabriek al een scherp mes verwacht. |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 14:31
Een aanzetstaal gebruik je niet om te slijpen, maar om bepaalde oneffenheden recht te maken. Dus als ik jou was zou ik hem echt laten slijpen |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 23:55
Ok, dank je voor de tip. |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 18:11
Hardheid 52 HRC is wel erg zacht. Die messen zul je moeten blijven wetten/slijpen. Hardheid van messenstaal De onderstaande tabel geeft een globaal overzicht van de eigenschappen van messenstaal met verschillende hardheden. tot 52 HRC: Te zacht voor met maken van messen |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 18:25
omg waarom zitten er nou nooit mooie aanbiedingen van goede fileer messen bij die messen sets ik vis zelf en vang vaak veel vis en eet het ook veel majah zoek nog steeds goeie fileer messen die lang scherp blijven jammer dat die er weer niet tussen zit :S |
|