- Forum
- /
- Product forum
- /
- Ontketen het potentieel van je WiFi netwerk met de Belkin Dual-Band Wireless Range Extender!
| Starter | Bericht | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| iBOOD |
# Bericht: 27-01-2012 00:00
Ontketen het potentieel van je WiFi netwerk met de Belkin Dual-Band Wireless Range Extender!Veel producten die zijn bedoeld om de dekking van je draadloze netwerk te vergroten leveren niet wat ze beloven, zijn afhankelijk van een router met WDS, zijn bijna onmogelijk te installeren, of al het voorgaande. Nou, op de iBOOD van vandaag is geen van dat alles van toepassing. Met de Belkin Dual Band WiFi Range Extender kun je gewoon al je huidige WiFi apparatuur behouden en toch het bereik van je netwerk vergroten en daarmee zogenaamde ‘dode zones’ elimineren. En niet alleen op 2.4GHz, maar tegelijkertijd óók op 5GHz! Hiermee heb je dus de vrijheid om door je hele huis en tuin te dwalen en toch toegang te hebben tot internet, zonder dat je ook maar een seconde over de dekking van je WiFI hoeft na te denken. De Belkin is compatible met wireless a/b/g/n routers, gateways en apparatuur van je internetprovider en heeft een maximale link rate van 2x 300Mbps. Door de vier ethernetpoorten kun je de extender ook gebruiken als wireless adapter om bijvoorbeeld Blu-ray®-spelers, game consoles, DVR’s en internet TV’s aan te sluiten. Je hoeft je vanaf nu dus geen zorgen meer te maken over de dekking van je netwerk maar ook niet over de beveiliging van dat netwerk, aangezien de extender uiteraard beveiliging door middel van encryptie met behulp van WPA/WPA2/WEP ondersteunt. Ontketen de kracht van je netwerk en doe meer, op meer plaatsen in en om het huis, met de Belkin Dual Band Wireless Range Extender!
|
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 17:19
@Belkin-Expert Ik heb een Thomson modem/router van Online. Werkt redelijk goed. Alleen kan mijn zoon niet meer online gamen. Zou met hij met deze extender wel voldoende snelheid krijgen om online te gamen? |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 21:26
Dat ligt er aan: waarom kan hij niet meer online gamen? Wat is het probleem? Indien de draadloze verbinding instabiel / ontoereikend is, dan is een Extender mischien de oplossing. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 17:24
@Belkin-Expert 2 vragen over de Belkin: 1. Werkt deze Belkin ook als ik het wifi bereik wil vergroten (tot op zolder) in combinatie met een KPN Experiabox (Thomson TG787v)? De wifi verbinding tussen mijn huidige ZyXel 460 en iPad loopt steeds vast en zoek daarom een alternatief. 2. wordt de Belkin geleverd met een normale NL stekker of is het weer een UK model?
|
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 17:28
Ik hoop dat de @ Belkin-Expert nog wel antwoorden gaat geven :-( |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 17:32
Hmmm, heb hem besteld omdat ik het gezeur met de sitecom extender zat ben maar nu ik de berichten ff zit na te lezen is de “belkin-expert” volgens mij al lekker vroeg naar huis gegaan. Waarschijnlijk dezelfde ondersteuning als Sitecom…waar ik juist zo van baalde !!! Gelukkig kan ik mezelf nog bedenken :) |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 17:44
tsja zat me al hetzelfde af te vragen.. ik wacht nog wel even met bestellen. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 23:03
Wat is je probleem met je Sitecom? Ikzel heb een WL-331 revisie 1 en die functioneert naar tevredenheid… Jammer dat je die niet draadloos configureren kan… Ik heb overigens werkende telefoonnummers van Sitecom en dat is ook uniek voor die firma hahaha… |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 17:45
kun je nu hiermee ook het (zwakke) WiFi signaal van bv een camping versterken zodat je betere verbinding hebt? |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 21:37
Een Extender wordt geplaatst ergens halverwege waar de router staat en waar je computer staat. Als je de mogelijkheid hebt om dat te doen, is het een optie. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 17:46
Ik heb er een gekocht. Alleen jammer dat de expert vanaf een uur of 10:30 uur zich hult in stilzwijgen, terwijl er is aangegeven dat hij er tot 18:00 uur zou zijn |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 17:52
@Belkin-Expert
is het mogelijk/noodzakelijk een bedrade LAN naar de range extender te leggen? |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 21:35
> is het mogelijk/noodzakelijk een bedrade LAN naar de range extender te leggen? > is dit mogelijk? om zo de kwaliteit/snelheid te vergroten? Maar als je de mogelijkheid hebt om ergens iets te plaatsen, en om aan te sluiten via LAN, waarom daar niet gewoon een wireless Access Point of een standaard Router gebruiken? |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 18:28
@Belkin Expert Misschien al gevraagd maar, werkt deze extender ook met een linksys 320n router?
|
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 23:11
Waarom niet? Wifi is niet voor niets een standaard opgesteld door een consortium. USB is ook vrij standaard. Net zoals andere standaarden. Daarentegen is er wel een probleem met standaarden, er zijn er zoveel om uit te kiezen…. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 19:21
echt grof zeg…..dat je vraag niet beantwoordt word door de expert…. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 20:19
Ik had liever een versterker gezien tussen de router en de (externe) antenne. Hier heb ik niets aan. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 21:09
Er zijn wettelijke regels aan het uitgezonden vermogen en ben daar blij om… Immers de frequentie is 2,4 GHz, dezelfde frequentie als een magnetron die zoals je weet watermoleculen in resonantie brengt waardoor warmte ontstaat… Niet leuk als je ogen bij wijze van spreken gekookt worden, omdat jij lekker dicht bij je hoogvermogen wifi wilt zitten… Echter Engenius en ook anderen hebben hoogvermogen wifi aparaten in programma. Nog voordeliger is het om te experimenteren met de plaats waar je je router en ander apparaten neerzet en zo de verbinding te verbeteren. Ook de polarisatie van de antennes speelt een rol. Een rechtopstaande antenne levert op hogere en lagere verdiepingen een minder signaal op dan een horizontaal gelplaatste antenne…. Ook is het wijs om alle antennes ofwel horizontaal of vertikaal te plaatsen, dan wel op 45 graden als je zowel op dezelfde verdieping als op hoger of lager gelgen verdiepingen wilt verbinden… |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 21:23
Hier zijn weinig (legale) mogelijkheden voor, aangezien de regelgeving bepaald dat er een max. uigestraald vermogen mag zijn. Ik meen dat dat 100mW is. Dit is dan ook meestal de max waar een router op ingesteld staat. Vandaar dat er dan ook Extenders (dus, Wireless Repeaters) in de winkels liggen om het bereik van een netwerk te vergroten, in plaats van versterkers. Wi-Fi amplifiers bestaan natuurlijk wel. Zie Google en YouTube. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 21:39
.. ik moet echt sneller typen :) sjococo is me ondertussen voor :) |
|||||||
|
#
Bericht: 28-01-2012 00:35
@sjococo, Het gaat hier niet om bereik binnenshuis. IK heb wel overal verbinding zogezegt, een Extender is zinloos zoals nu wel begrijpt. Ik kan namelijk moeilijk een extender aan een lantarenpaal hangen. Overigens kan ik en niemand anders er niet dicht bij komen. Tenzij je in de kou en in de regen op een ladder wilt staan. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 21:13
Edited by: Renate soms is er overmacht. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 22:13
Laat hem aan mij voorbij gaan. Komt geen duidelijk antwoord op vragen die meerdere keren zijn gesteld. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 22:58
Wellicht is er een heel goede reden dat de expert er niet is. Wellicht ligt ie na een hartinfarct in ziekenhuis of is een van zijn of haar dierbaren met spoed opgenomen. Een beetje empatisch vermogen om buiten je eigen referentiekader te redeneren zou niet misstaan :-) Wat zijn je vragen? |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 23:01
om meteen een paar vragen voor te zijn… De repeater voldoet aan Wifi-eisen en dus werkt het met verschillende merken en types. En nee, zonder jouw specifieke situatie te kennen is moeilijk aan te geven of je betere verbinding zult hebben. In principe wel indien er sprake is van te grote te overbruggen afstand al dan niet veroorzaakt door obstakels in het gebouw… |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 23:15
Wij hebben in huis niet echt goed wifi signaal, vooral op zolder is het niet goed genoeg. Als ik deze op de 1ste verdieping zet is dan het probleem opgelost? Mvg, Sjors van Dongen |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 23:26
Veel kans van wel, sjors. Ik hou een slag om de arm, mocht je een plek op zolder willen bereiken die zich in een andere vleugel van het gebouw bevindt hahaha Het is echter mogelijk dat je met een strategischer opstelling van je router wel in hele huis een goede of in ieder geval betere verbinding hebt. Dat zul je proefondervindelijk vast moeten stellen. Lukt je dat niet in een half uur, dan is dit een oplossing… net zoals een Netgear WN2000RPPT of Sitecom WL-331. Ik heb ze beiden en nu ook deze Belkin besteld om te vergeljjken. De Netgear is draadloos te configeureren en de Sitecom maakt en houdt beter verbinding met zwakkere signalen. De Belkin is weer dubbelband, wat ik nog niet heb… Is er weer wat te experimenteren… |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 23:32
Jammer van de product expert, jammer dat IBOOD er niets aan gedaan heeft.
Na een avondje zoeken en vergelijken uiteindelijk wel 2 stuks gekocht, maar de expert had me eerder kunnen overtuigen |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 23:54
Geen idee hoe je situatie is, weet nu alleen dat je op hoger verdieping en acher in je schuur beter bereik wilt. Is het dan geen idee om 1 repeater op 1e verdieping aan die zijde van huis bij het raam te plaatsen, zodat je beide gebieden dekt? Mocht je router WDS ondersteunen, dan zijn meerdere repeaters onder dezelfde BSSID (uitzendend onder dezelfde stationsnaam, waardoor je automagisch omschakelt tussen ene en andere station al naar gelang sterkte van het signaal van het betreffende station) ook een idee… |
|||||||
|
#
Bericht: 30-01-2012 22:02
Beste expert, ik ben een absolute leek op het gebied van netwerken en installatie. Ik heb al eens een apparaat aangeschaft (AP en range extender etc.) en moeten terugbrengen naar de winkel wegens het onvermogen ‘m geinstalleerd te krijgen. Mijn vraag is: kan ik ‘m -bedraad- aansluiten op de Experia Box van KPN?? Ik heb nl. wel een draad liggen naar het punt vanwaar ik ‘m als access point wifi wil gebruiken (een slaapkamer ergens in het midden vh huis). “Praten de Belkin en de Experia Box met elkaar? Is installatie eenvoudig? Kan ik Belkin bellen als het niet lukt?
Groet, Elmer |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 17:02
Gedver, Voor mij alweer de derde keer in korte tijd dat IBOOD niet op tijd kan “Beste ****, Op 27-01-2012 heeft u de Ontketen het potentieel van je WiFi netwerk met de Belkin Dual-Band Wireless Range Extender! bij iBOOD besteld. Helaas moeten wij u tot onze spijt melden dat uw bestelling vertraging heeft opgelopen. De nieuwe verwachte verzenddatum is 10-02-2012. Indien u uw bestelling wilt annuleren kunt u dit doen in de ‘mijn iBOOD’ sectie op de website. Onze excuses voor het ontstane ongemak en de vertraging. Zodra de order verstuurd is zult u een verzendbevestiging krijgen met daarin de track & trace gegevens om de zending te volgen. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen via het contactformulier op de iBOOD website. Met vriendelijke groet, iBOOD.com |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 19:59
Al heel lang niets meer bij Ibood besteld juist om de reden dat ze zelden hun belofte qua levertijd waarmaken. Na maanden niets meer besteld te hebben toch maar weer eens geprobeerd om te kijken of er al iets verbeterd was. En spijt dat ik heb……….. :( |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 23:58
Heel vervelend dat je spijt hebt van je aankoop. We hebben inderdaad een periode gehad waarin het verzendproces te veel vertragingen had. Hoewel elke vertraagde levering er 1 te veel is, is het natuurlijk nooit helemaal te voorkomen. Persoonlijk ben ik van mening dat de vertragingen tegenwoordig nog maar zeer beperkt voorkomen, en het regelmatig voorkomt dat er sneller verzonden wordt dan vermeld. Helaas is het bij dit product niet het geval. Hiervoor wil ik je onze excuses aanbieden voor het ongemak. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 20:47
Ja hoor het zou weer eens niet………..:) Annuleer hem nu nog niet, maar wedden dat ie de 10e ook niet verstuurd gaat worden….. |
|||||||
|
#
Bericht: 08-02-2012 11:30
Had ik maar gewed…..de mijne zijn verzonden :-D
Beste ******, Hartelijk dank voor je bestelling bij iBOOD! Je bestelling is onderweg en verzonden naar: ******** |
|||||||
|
#
Bericht: 11-02-2012 11:09
Ik heb eindelijk binnen. Maar ik krijg hem niet geinstaleerd. hij opent de browser Belkin.range niet. Wat doe ik fout? apperaat is met ethernet kabel aan computer gelinkt en op netstroom aangesloten. Oranje en blauw lampje knipperen om de buurt wat inhoud dat hij aan het instaleren is. Maar ik kom maar niet verder |
|||||||
|
#
Bericht: 11-02-2012 23:05
Wat voor ‘n IP adres krijgt de LAN verbinding van deze PC wanneer aangesloten op de Belkin? |
|||||||
|
#
Bericht: 13-02-2012 09:48
Probeer eens de Belkin te resetten: verbinding met PC los en dan 10 sec knopje ingedrukt houden. Hierna zal ie het moeten doen anders is er mogelijk iets met de kabel of LAN-poort op je PC. |
|||||||
|
#
Bericht: 12-02-2012 00:29
Ik krijg hem ook niet geinstalleerd. Ik heb een Lynksys router voor mijn draadloze netwerk en wanneer deze zonder beveiliging werkt gaat het goed en werkt de range extender. Wanneer ik datzelfde alleen probeer met PSK2 encryptie dan geeft ie aan dat mijn wachtwoord niet goed is terwijl ik inmiddels vele malen geprobeerd heb en ook bevestgd op de PC. Wachtwoord is 11 karakters van cijfers en letters, ruim voldoende dus.. Help, want op deze maier kan ik hem natuurlijk niet gebruiken. Alvast bedankt,
Sander |
|||||||
|
#
Bericht: 12-02-2012 03:15
Welke beveiliging gebruik je op de Linksys? WPA-PSK(TKIP) of WPA2-PSK(AES), of een andere combinatie? Je hebt in de Belkin wel aangegeven dat ‘ie verbinding moet maken met je eigen Linksys? |
|||||||
|
#
Bericht: 12-02-2012 11:19
Ik heb de Belkin inmiddels geinstalleerd. Eigenlijk heel makkelijk vind ik, maar….. Ik heb hier gelezen dat je de SIDD kan gebruiken van je huidige netwerk, maar als ik de door de Belkin zelf aangemaakte SIDD met extra _xt naam wil wijzigen in de standaard SIDD, geeft hij aan dat dat niet mogelijk is.’
Doe ik iets fout, of zijn we foutief voorgelicht?
|
|||||||
|
#
Bericht: 12-02-2012 17:29
helaas een DOA hier, geeft geen link op de lanpoorten (op verschillende pc’s geprobeerd, zelfs met nieuwe netwerkkabels) resetprocedure (knop) haalt niets uit en geeft direct een constant paars licht (geen knipperren wat ie hoort te doen in de opstartprocedure oid) dus echt dood.
voor het eerst dat ik een product terug moet sturen :) ben benieuwd hoe dat gaat :) |
|||||||
|
#
Bericht: 12-02-2012 21:15
Bij mij heeft ie het een paar dagen gedaan, maar inmiddels verliest hij continue verbinding. Na resetten pikt ie hem weer op, maar na een tijdje is ie ‘m weer kwijt en gaat het ledje knipperen. Heeft iemand hetzelfde probleem en heeft iemand suggesties? Anders stuur ik ‘m maar terug, maar als ik zelf wat fout doe heeft dat weinig zin natuurlijk. Ik heb al geprobeerd om alles uit te zetten, daarna eerst de modem, vervolgens de extender en daarna pas de rest aanzetten. |
|||||||
|
#
Bericht: 13-02-2012 12:42
Beste, soms is de oorzaak het type beveiliging dat gebruikt wordt. probeer eens een ander type beveiliging of geen beveiliging om test redenen. Blijft de verbinding constant met een ander type beveiliging dan kun je overwegen hierop over te stappen. Zo niet, probeer eens geen beveiliging blijft hij dan wel constant neem contact op met belkin. Blijft hij ook zonder beveiliging haperen, dan adviseer ik je een garantie procedure te starten. |
|||||||
|
#
Bericht: 14-02-2012 10:31
Bedankt, ik heb ook dit geprobeerd, maar zonder resultaat. Zal toch maar een garantie procedure starten. |
|||||||
|
#
Bericht: 12-02-2012 21:24
Beste BastiaanR, de beveiliging is PSK2(AES) – aangegeven in router - Bij het inloggen op de Belkin Range Extender kan je alleen het netwerk kiezen en de mijne zit er ook gewoon bij. Daarna vraagt ie om een wachtwoord die dus niet geaccepteerd wordt (alleen cijfers en letters, geen hoofdletters of leestekens). Meer keuzes heb je niet. Pas als ik mijn netwerk beveliging uitzet kan ik (zonder wachtwoord) door. Dan kun je ook het menu met de instellingen inzien en wijzigen van de Belkin. Het instellen van het wachtwoord via deze route werkt ook niet. Tips of suggesties? |
|||||||
|
#
Bericht: 14-02-2012 20:30
Het wachtwoord is minstens 8 tekens lang? Geen spaties, geen vreemde/exotische tekens? Welk merk en model router heb je, waar de Extender verbinding mee moet maken? |
|||||||
|
#
Bericht: 14-02-2012 22:35
|
|||||||
|
#
Bericht: 14-02-2012 18:27
@Belkin-Expert (en iedereen die het antwoord weet) Ik heb deze Belkin gekocht en werkt op zich goed, echter…Mijn Router deelt de IP adressen uit en maar de Belkin wil dit doorzetten. Met andere woorden een client machine herkent de Belkin, ziet het netwerkt en sluit hier op aan maar krijgt vervolgens geen IP adres meer. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? Want ik voel er niet veel voor om vaste ip adressen in te voeren.
Max |
|||||||
|
#
Bericht: 14-02-2012 20:36
“… maar de Belkin wil dit doorzetten.” Wat bedoel je hier mee? “.. een client machine herkent de Belkin, ziet het netwerkt en sluit hier op aan maar krijgt vervolgens geen IP adres meer.” Op de verdonden compter kan je ook niet (meer) de webpagina Belkin.range openen? De verbonden computer krijgt dan een 169.254.x.y IP adres? |
|||||||
|
#
Bericht: 14-02-2012 22:44
Mijn wachtwoord voldoet. De router is van Linksys type WRT54GR. Deze is verbonden via een van de vier LAN ingangen met de modem van Telfort. De Linksys zorgt er kortweg voor dat mijn signaal draadloos wordt. Is er anders een mogelijkheid dat de range extender deze rol overneemt? |
|||||||
|
#
Bericht: 16-02-2012 08:23
Ik zou |
|||||||