- Forum
- /
- Product forum
- /
- Mio 5 inch navigatie met LIVE TMC, LifeTime Kaart Updates (heel Europa) en IQ Routes. Hoe actueel wil jij je kaarten?
| Starter | Bericht | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| iBOOD |
# Bericht: 23-01-2012 00:00
Mio 5 inch navigatie met LIVE TMC, LifeTime Kaart Updates (heel Europa) en IQ Routes. Hoe actueel wil jij je kaarten?Ze kunnen wel zeggen ‘niets is zo veranderlijk als het weer’, maar wat ons betreft zou je net zo goed kunnen zeggen ‘niets is zo veranderlijk als het wegennet’. Hoe vaak gebeurt het niet dat je ‘Truus’ je een kruispunt op stuurt welke inmiddels een rotonde blijkt te zijn, dat je een afslag moet nemen die ineens honderd meter verderop blijkt te liggen of dat er in de, volgens je navigatie, ‘middle of nowhere’ ineens een complete woonwijk uit de grond is gestampt? Dat een kruispunt inmiddels een rotonde is geworden valt nog te overzien, maar het wordt vervelender als afritten heel ergens anders zijn dan waar je navigatie aangeeft, en ook je weg vinden in een woonwijk die volgens je navigatie alleen uit weiland bestaat is nogal frustrerend. Met de nieuwe Mio Spirit 685 komt er een einde aan een hoop frustraties in het verkeer. Samen met Mio hebben we een mooi voorstel voor je: zorg jij goed voor hun Spirit 685, dan zorgen zij goed voor jou. Gedurende de hele levensduur van het toestel worden de kaarten van geheel Europa (44 landen) zonder kosten geupdate! LifeTime Kaart Updates noemt Mio dit. Normaal niet op deze uitvoering van de Mio 685, maar vandaag bij iBOOD wél! Nu heb je dus altijd een navigatiesysteem dat optimaal in staat is om je veilig en snel naar je bestemming te leiden. En dat niet alleen, de Mio presenteert ook nieuw geopende restaurants, musea en andere plekken die je absoluut gezien moet hebben. Dankzij SiRFInstantFixII wordt je GPS-positie zeer snel bepaald en kun je lekker snel op weg. Verder zorgt de nog accuratere en snellere LIVE verkeersinformatie ervoor dat je minder vaak in een file terecht komt, iets wat je niet alleen tijd, maar ook nog meer frustratie scheelt. En je loopt minder risico om te laat op je bestemming aan te komen. Onderweg wordt je real-time de eerste drie maanden gratis op de hoogte gehouden van de mobiele flitspalen in België en Nederland. Hierdoor weet je exact wat de gevaarlijke punten zijn, waardoor je op tijd je snelheid kunt minderen en je dus ‘veiliger’ rijdt ;). De IQ Routes™ functie van de Mio Spirit berekent de route die op dat moment het meest optimaal is, op basis van informatie die is verkregen van miljoenen weggebruikers uit het verleden. Zo bereik je jouw bestemming zo efficiënt mogelijk, op elk moment van de dag. Met de nieuwe Route Opties zie je voor vertrek niet één., maar vier verschillende routes op het scherm: de snelste, kortste, makkelijkste en de zuinigste. Aan jou de keuze wat het beste uitkomt. De nieuwe ParkeerAssistentie functie laat je automatisch een lijst van parkeerplaatsen zien zodra je binnen een straal van 1 km van je bestemming komt, en dankzij de voetgangersmodus wandel je gemakkelijk van je parkeerplaats naar je bestemming. Daarnaast leert de Mio dankzij de LearnMe Pro™ functie van je rijstijl en worden de routes op jouw voorkeuren afgestemd. Op het scherm zie je op welke punten je route is verbeterd en hoe dit de aankomsttijd beïnvloedt. De Spirit-software omvat ook realistische weergaven van knooppunten in 3D die overeenkomen met grote verkeersborden. Zo heb je meer tijd om te begrijpen wat je kunt verwachten als je een afslag of kruispunt nadert. Ook weet je vanaf nu waar je bent wanneer je een tunnel inrijdt, want de Tunnelbegeleiding simuleert waar in de tunnel je je bevindt. Om het plaatje compleet te maken wordt de Spirit 685 LIVE TMC geleverd met een krachtige reisplanner, waarmee je thuis achter je pc via MioMore Desktop of direct op het toestel je trips kunt plannen, meerdere stops kunt instellen en prioriteit kunt geven aan de beste route, én deze vooraf in de simulatiemodus kunt bekijken. Tot slot willen we ook de huurkaarten voor 3, 7 of 30 dagen niet vergeten te vermelden, want deze zijn natuurlijk ideaal voor als je een weekendje weg gaat naar een land dat niet binnen de 44 inbegrepen kaarten valt maar daarvoor geen dure nieuwe kaarten wilt aanschaffen. Met de Mio Spirit 685 LIVE TMC wordt navigeren nog makkelijker. Vindt de plaats van bestemming sneller en betrouwbaarder dan ooit met de Mio Spirit navigatie met LIVE TMC verkeersinformatie en unieke Lifetime Kaart Updates!
![]()
|
|||||||
|
#
Bericht: 06-02-2012 13:24
Mijn review. |
|||||||
|
#
Bericht: 07-02-2012 16:52
Beste iBOOD’ers, Er zijn een aantal 2GB modellen verstuurd. Uiteraard werkt dit apparaat perfect, verschil met 4GB is dat bij de 4GB heel Europa pre-loaded is en de 2GB West-Europa pre-loaded (zit wel geheel EU op de CD). Je kan natuurlijk de landen kiezen die je op je navigatie wilt, en dan kom je met 2GB al ver genoeg! Mocht je de 2 GB hebben ontvangen en ben je er niet tevreden over; neem contact op met de klantenservice door bij Mijn iBOOD “wrong delivery” aan te geven. De klantenservice zal dan contact met jullie opnemen over een oplossing. Team iBOOD |
|||||||
|
#
Bericht: 07-02-2012 17:35
Beste Team Ibood, waaraan kan ik zien welke versie ik? Zoals op pagina 7 bij mijn bericht te lezen is kan ik het apparaat ook niet aansluiten op de PC, althans ik krijg geen verbinding met / toegang tot het apparaat (dus werkt nog niet helemaal perfect). Is aan het typenummer of de streepjescode af te lezen of het een 4GB of 2GB versie betreft? Met vriendelijke groet, |
|||||||
|
#
Bericht: 07-02-2012 18:22
Best Tean Ibood, Moeten diegene die al gemeld hebben dat ze een 2Gb hebben gekregen aan de klantenservice, dit opnieuw doen met melding “Wrong delivery” of kan ik er van uitgaan dat jullie dit al gesnapt hebben ? Met vriendelijke groet, M |
|||||||
|
#
Bericht: 07-02-2012 19:39
Ik heb het antwoord al; ik heb mijn Mio opgestart en zag dat ik alleen maar West-Europese landen kan selecteren. Betekent dus dat ik een 2 GB versie heb want anders had ik heel Europa moeten zien. Ik zal me dus melden met “Wrong delivery” bij de klantenservice, mede omdat ik ook al geen verbinding met de pc kan maken. Ik ga er vanuit dat ik dan een 4GB weer teruggestuurd krijg, want ben verder over het gebruik van de Mio tot op heden wel tevreden. Met vriendelijke groet, Robbert |
|||||||
|
#
Bericht: 07-02-2012 21:14
@685mio Voor de zekerheid raad ik je aan dit bij ‘Mijn iBOOD’ nogmaals te melden. |
|||||||
|
#
Bericht: 07-02-2012 21:27
Ach, weet je, eigenlijk is 2 GB ruim voldoende. En de meeste landen doe je in een jaar tijd toch niet aan. De helft kan er wel af, althans voor de meeste onder ons denk ik. Landen ver weg of over water doe je toch niet zo makkelijk met de auto. En diegene die dat wel doen kunnen de 4GB nemen. Echter, je weet niet wat er de komende jaren voor mogelijkheden (apps) er bij kunnen komen zodat je voor de helft van de landen nog nog 4 GB tekort hebt. Dus toch maar retour gedaan. :) Admin, bedankt voor de inzet. Jan. |
|||||||
|
#
Bericht: 07-02-2012 17:51
Ook ik heb zojuist mijn review op Kieskeurig.nl geplaatst; http://www.kieskeurig.nl/navigatie_systeem/mio/spirit_685_live_tmc/reviews/961725/aritmeester/5064517 |
|||||||
|
#
Bericht: 07-02-2012 17:52
Tot wanneer loopt de review actie trouwens? |
|||||||
|
#
Bericht: 08-02-2012 00:48
Kan iemand mij vertellen om welke review actie dit gaat? Ik ben nergens iets over een review actie tegengekomen. BvD. |
|||||||
|
#
Bericht: 08-02-2012 08:04
Op 23-01-2012 11:31 heeft de Admin het volgende bericht geplaatst op het iBOOD forum, twitter en facebook: Beste iBOOD’ers, Nog even ter info: We hebben weer een leuke actie bij de aanbieding van vandaag! We geven samen met Mio Nederland (https://www.facebook.com/mionederland) een gloednieuwe scooter weg! We geven niet alleen een scooter weg, want voor de plaatsen 2 t/m 6 hebben we een iBOOD BOX! De bekendmaking van de winnaars vindt eind februari plaats. Uiteraard is het te volgen op onze Facebook pagina en in het iBOOD forum! Wat moet je doen? Schrijf een originele review over de Mio op kieskeurig en vermeld hier op het forum de link naar je review. Eind februari maken we de winnaars bekend.
|
|||||||
|
#
Bericht: 08-02-2012 00:56
Hallo hier mijn review op Kieskeurig.nl http://www.kieskeurig.nl/navigatie_systeem/mio/spirit_685_live_tmc/reviews/961725/mio_amore/5064677 |
|||||||
|
#
Bericht: 08-02-2012 07:56
Zijn er kopers van deze Mio die al de beloofde 44 landen er op staan hebben? Graag een seintje. Ben zelf al enkele keren met de camper naar Turkije geweest en wil ook eens Skandinavië bezoeken, dus zou er ook graag de geleverde 44 op hebben en niet de 22 ofzo die er nu op staan. Zoals WELHALLO schrijft, je weet maar nooit voor welke apps je het geheugen binnenkort kan gebruiken. Twijfel nog om te retourneren, misschien kan ik “verkeerde levering” aanduiden en een 4GB ontvangen voor de andere moet teruggezonden worden?? Zou goede service zijn. |
|||||||
|
#
Bericht: 08-02-2012 08:07
Zoals de Admin zei, neem contact op met de klantenservice. Zij zullen contact met je opnemen. Wij kunnen over dit soort zaken niet beslissen. |
|||||||
|
#
Bericht: 10-02-2012 16:42
Beste Renate, ik heb de klantenservice 3 dagen geleden gemailt maar heb nog geen reactie ontvangen. Staat er een bepaalde tijd groet, Fox |
|||||||
|
#
Bericht: 13-02-2012 12:47
Beste, het kan in deze wat langer duren dan gebruikelijk door de hoeveelheid verkochte items van dit product. De klantenservice screent alle mails op dit product. Ik verwacht dan ook spoedig antwoord. |
|||||||
|
#
Bericht: 08-02-2012 10:39
Yep zeer tevreden, review geplaatst op Kieskeurig.nl http://www.kieskeurig.nl/navigatie_systeem/mio/spirit_685_live_tmc/reviews/961725/igf_jansen/5064729 username: igf jansen p.s. zou wel heel gaaf zijn als deze Mio mij ook nog naar een nieuwe scooter zal navigeren. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 22:47
Hier mijn review : http://www.kieskeurig.nl/navigatie_systeem/mio/spirit_685_live_tmc/reviews/961725/shohin/5065470
|
|||||||
|
#
Bericht: 10-02-2012 14:31
ik wilt toch een 4gb |
|||||||
|
#
Bericht: 10-02-2012 16:51
beste
geduld. hoe lang nog? |
|||||||
|
#
Bericht: 10-02-2012 19:14
Beste Ibood team, ik heb begin deze week mijn Mio als “verkeerd geleverd” aangemeld met het verzoek de 2GB-versie die ik heb ontvangen om te ruilen voor een 4GB-versie die ik ook kan aansluiten op een PC met Windows 7 . Tot op heden heb ik echter nog geen enkele reactie hierop gehad. Lopen de “onderhandelingen” met Mio hierover nog steeds en wanneer kan ik een reactie verwachten. Graag uw reactie. Mvg, Robbert
|
|||||||
|
#
Bericht: 10-02-2012 20:01
Beste Ibood, indien de Mio omgewisseld wordt, krijg ik dan een probleem met de life-time-updates? ———— Stap 1 Log in of registreer een toestel
Registreer hier uw toestel binnen 30 dagen na aankoop. Voer simpelweg de gegevens van uw toestel en uw persoonlijke informatie in en u bent klaar voor stap 2. ————- |
|||||||
|
#
Bericht: 11-02-2012 08:23
Daar ben ik ook erg benieuwd naar en wanneer neemt klantenservice nou eens contact met ‘ons’ op. Of zijn er misschien alleen maar 2gb toestellen geleverd?! |
|||||||
|
#
Bericht: 11-02-2012 11:42
Beste IBOODERS, weet er iemand of het mogelijk is zoals door ibood gevraagd om vanuit België de Mio te retourneren via PostNL? Vind er niks over terug op Google. Zit ook nog met aantal vragen over registratie en life-time-updates. Ik laat hier iets weten als ik de nieuwe ontvangen heb en bovenstaande geprobeerd, kan enkele weken duren. |
|||||||
|
#
Bericht: 13-02-2012 12:39
De klantenservice zal hierover nader berichten. |
|||||||
|
#
Bericht: 15-02-2012 17:58
Beste Renate, dien ik gewoon af te wachten ivm met de mogelijkheid om de MIO met PostNl te retourneren of moet ik deze vraag nog eens aan de klantenservice stellen? Ik wacht natuurlijk liever niet te lang om de 2GB te retourneren. Groeten, Boudewijn |
|||||||
|
#
Bericht: 15-02-2012 22:47
Ik ga dat morgen even voor je navragen. |
|||||||
|
#
Bericht: 12-02-2012 13:37
Hierbij mijn review http://www.kieskeurig.nl/navigatie_systeem/mio/spirit_685_live_tmc/reviews/961725/insomnia/5066253 |
|||||||
|
#
Bericht: 13-02-2012 09:25
Is het nu al geweten hoe het gaat gaan met de registratie voor de lifetime updates wanneer er wordt gekozen om de 2Gb om te ruilen naar een 4Gb. Je moet namelijk 30 dagen na aankoopdatum registreren. |
|||||||
|
#
Bericht: 13-02-2012 10:10
Edited by: Renate |
|||||||
|
#
Bericht: 13-02-2012 16:22
Beste Renate, Dank voor je antwoord. Maar waarom is mijn oorspronkelijke bericht verwijderd? Wat betreft de grootschaligheid van het project daar heb ik als klant natuurlijk zo mijn bedenkingen bij. De klantenservice is het visitekaartje van je bedrijf en kan mi de drukte niet aan. Zet er een paar mensen bij en je bent er. |
|||||||
|
#
Bericht: 13-02-2012 15:30
Hierbij mijn review: http://www.kieskeurig.nl/navigatie_systeem/mio/spirit_685_live_tmc/reviews/961725/rupkeii/5066672 Helaas hier als actie moeten missen met de live time kaart update. Door positieve berichten en positieve ervaring met de oudere Mio C710 toch maar besloten om de C710 te vervangen. Ook over deze weer te spreken maar hoop dat hij langer ondersteund wordt, ook al is dit tegen betaling. |
|||||||
|
#
Bericht: 14-02-2012 11:42
ibood username: Rupkeii |
|||||||
|
#
Bericht: 14-02-2012 10:14
Mijn revieuw: http://www.kieskeurig.nl/navigatie_systeem/mio/spirit_685_live_tmc/reviews/961725/jonathand/5066924 Ibood naam: escobarsito |
|||||||
|
#
Bericht: 14-02-2012 13:47
Mijn review op kieskeurig; gebruikersnaam: jansmaar http://www.kieskeurig.nl/navigatie_systeem/mio/spirit_685_live_tmc/reviews/961725/jansmaar/5067016 |
|||||||
|
#
Bericht: 14-02-2012 13:56
Mijn review op kieskeurig onder username jansmaar:
http://www.kieskeurig.nl/navigatie_systeem/mio/spirit_685_live_tmc/reviews/961725/jansmaar/5067016 |
|||||||
|
#
Bericht: 16-02-2012 21:55
Review: gebruikersnaam: debbiepasch |
|||||||
|
#
Bericht: 17-02-2012 11:08
Ik heb mijn 2gb MIO inmiddels geroutineerd, vraag hoe lang duurt het nog voordat de ruiling geschied. Vind het ook raar dat ik totaal geen bevestiging krijg van Ibood dat hij is ontvangen en geen mail van hoelang het duurt !!!! |
|||||||
|
#
Bericht: 17-02-2012 19:28
Ook ik vind dit inderdaad wat vreemd! Ik heb een tracktrace bevestiging van ontvangst dd 14022012. Ondanks een mail geen enkel bericht of bevestiging. En dat terwijl in de mail duidelijk staat dat bij ontvangst van je pakket, een nieuwe order wordt geplaatst. |
|||||||
|
#
Bericht: 17-02-2012 23:36
terug opgestuurd met track en trace op 17/2/2012.
Dit heb ik via email ontvangen
Hartelijk dank voor uw melding. Op 23 januari 2012 heeft u één of meerdere Mio navigatie apparaten gekocht. Op het forum is door de Mio product expert, als antwoord op klantvragen, aangegeven dat het om een 4 GB model zou gaan. Op basis daarvan heeft u bij ons melding gemaakt dat u een 2 GB model heeft ontvangen in plaats van het 4 GB model. Aangezien wij aan uw verwachting tegemoet willen komen, zijn wij met Mio overeengekomen om u een omruiling aan te bieden. Zodoende krijgt u alsnog het 4GB model geleverd. Wij willen u verzoeken uw bestelling in een goede verpakking met PostNL naar ons toe te sturen. U dient de instructies in de bijlage nauwkeurig te volgen zodat wij uw zending goed kunnen verwerken. Daarnaast willen wij u vragen om een kopie van uw bon (in PDF of JPG van max 1MB), de track en trace code en uw bankrekening per e-mail te sturen naar customerservice@ibood.nl. Wij zullen u dan crediteren voor een bedrag van € 15,- voor de gemaakte retourkosten. Op het moment dat wij uw pakket in goede orde hebben ontvangen, zullen wij een nieuwe bestelling in ons systeem zetten. Deze kunt u terug vinden in “mijn iBOOD”. Op het moment dat uw bestelling wordt verstuurd, ontvangt u een verzendbevestiging met track en trace code. De levering zal pas na 20 februari gaan plaats vinden, omdat wij dan pas de vervangende modellen van Mio gaan ontvangen. Daarom vragen wij om uw geduld. Onze excuses voor het ongemak. Wij gaan ervanuit u hiermee tegemoet te komen en u voldoende te hebben geïnformeerd. |
|||||||
|
#
Bericht: 17-02-2012 23:39
sorry datum verkeerd.
verzonden op 16/2/2012 |
|||||||
|
#
Bericht: 18-02-2012 08:55
En het bedrag is neem ik aan ook verkeerd. Ik heb namelijk dezelfde mail gekregen alleen daarbij krijg ik € 6,75 aan verzendkosten overgemaakt; en dat zijn normaal gesproken ook de werkelijke kosten. Of betreft dit een zending vanuit Belgie naar Nederland, anders zou ik niet weten waar het verschil vandaan komt. |
|||||||
|
#
Bericht: 18-02-2012 10:36
Daarnaast willen wij u vragen om een kopie van uw bon (in PDF of JPG van max 1MB. misschien wel wat dom.maar welke bon wordt hier bedoeld? |
|||||||
|
#
Bericht: 18-02-2012 20:57
Verzendbewijs van Postnl. |
|||||||
|
#
Bericht: 18-02-2012 11:18
Klopt staat ook in de mail dat je €6,75 terug krijgt aan verzendkosten. Echter als iedereen de voorwaarden leest moet je het laten verzekeren omdat de waarde boven de €100 is. Ik heb het dus laten verzekeren en verwacht ook dat bedrag terug. Zijn hun voorwaarden dus. |
|||||||
|
#
Bericht: 18-02-2012 20:54
In mijn mail stond dat de nieuwe apparaten vanaf 20 feb verstuurd gaan worden. Waar ik wel doodmoe van wordt is dat de klantenservice niet of maar half reageert op vragen. Ik heb ook nog steeds geen antwoord op de vraag hoe de lifetimekaartupdate geregeld gaat worden bij de nieuwe Mio’s. Ook ik heb de zending laten verzekeren omdat dit aangeraden wordt en ga dus weer voor een paar euro’s het schip in. Al met al was dit eens maar nooit meer. Je kan niet bellen en krijgt dagen later half of geen antwoord op je vragen. |
|||||||
|
#
Bericht: 18-02-2012 18:55
inderdaad journal, ik heb voor het versturen via track en trace vanuit Belgie 15.50 euro betaald |
|||||||
|
#
Bericht: 18-02-2012 18:56
daarvan krijg ik 15 euro teruggestort zoals in email beschreven |
|||||||
|
#
Bericht: 19-02-2012 17:01
heb je dat via tnt post België gedaan? meen begrepen te hebben dat we in België niet via post NL kunnen versturen. Nog kleine vraag, heb je ook de cd rom en de autolader mee opgestuurd? |
|||||||
|
#
Bericht: 19-02-2012 20:02
ik heb het via de post verstuurd( bpost met track en trace( het noemt bpack world) , ik heb het gevraagd in de post en inderdaad postnl gaat niet in Belgie. Ik heb alles zoals ik het ontvangen heb, incl. cdrom autolader( alles dus) opgestuurd, wat de bedoeling is. opsturen met alles erin |
|||||||
|
#
Bericht: 19-02-2012 20:09
tnt of depost blijft hetzelfde. niemand heeft mij gezegd dat het via tnt moest |
|||||||
|
#
Bericht: 19-02-2012 21:31
verdorie ze hebben het pakje op zaterdag proberen leveren. weet er iemand wat er dan gebeurd? leveren ze dan gewoon maandag? |
|||||||
|
#
Bericht: 20-02-2012 22:55
yep ze hebben maandag afgeleverd bij ibood |
|||||||