- Forum
- /
- Product forum
- /
- Popbox V8 Full HD mediaspeler, klein maar krachtig en speelt zowat alles!
| Starter | Bericht | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| iBOOD |
# Bericht: 02-01-2012 00:00
Popbox V8 Full HD mediaspeler, klein maar krachtig en speelt zowat alles!Van deze kleine netwerkstreamer gaat je hart ongetwijfeld harder kloppen. Hij heeft namelijk alles waar je mediahartje naar smacht. En dan bedoelen we zowel qua hardware als qua software. Voor de software stapte Syabas namelijk over van HTML naar Flash. De interface is daardoor lekker overzichtelijk maar heeft desondanks toch zeer uitgebreide mogelijkheden voor afspelen en instellingen. Daarnaast is dit geen mediaspeler op Realtek-basis, zoals veel andere spelers, maar draait de Popbox V8 op de nieuwste Sigma Design chipset 8671 met 256 MB werkgeheugen en levert om die reden duidelijk meer. De Popbox V8 is ontworpen voor de laatste en nieuwste High Definition bestanden zoals Matroska, Bluray.iso en de BDMV bluray video mappen structuur. Daarnaast speelt deze mediaplayer vrijwel alles voor je af waaronder foto’s tot een maximale resolutie van, hou je vast, 12.000 x 8.000 pixels. Op je HDTV natuurlijk, met subliem geluid uit je HD geluidset. Want ook met de audio zit het wel goed met de Popbox V8. AAC, M4A, MPEG audio(o.a. MP3), WAV, WMA, FLAC, OGG, APE en TTA bestanden zijn voor de Popbox als zoete koekjes. Uiteraard zijn ook alle benodigde aansluitingen present zoals een HDMI 1.3 en optische S/Pdif-uitgang voor digitale video en audio, maar ook een analoge composiet- en componentvideo uitgang ontbreken niet, evenals stereo audio. Je kan de Popbox met een optionele draadloze adapter draadloos in je netwerk aansluiten, maar standaard kan dat via de Fast Ethernet standaard. Een mooie toevoeging aan deze speler is wel de Syabas Apps Market waar je onder andere weer, nieuws, muziek en video’s van een verscheidenheid aan content providers kunt vinden. Met apps als Viewster, Youtube, Facebook en Twitter kun je dus naast het afspelen van media, ook in contact blijven met je vrienden op sociale netwerksites. Omdat dit mediamonstertje zo klein is, is er geen ruimte voor een interne harde schijf, maar behalve via het netwerk kun je ook al je media afspelen door een externe schijf, USB-stick of cardreader aan 1 van de 2 USB2.0 poorten te hangen. Absolute kers op de slagroom zijn toch wel de download functies van de Popbox waardoor je vanuit het menu losse .SRT ondertiteling kunt downloaden. Daarnaast kun je via de Popbox ook allerlei soorten meta data ophalen zodat je onder andere door je digitale bibliotheek kunt browsen aan de hand van filmposters en albumhoezen. Onbeperkte mediamogelijkheden met de Syabas Popbox V8 mediaplayer!
|
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 00:01
idd weinig korting, was hier nog wel naar op zoek, maar de prijs is niet echt spectaculair. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 00:03
Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen deze en de A-300 |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 00:03
10 euro en 10 cent goedkoper dan bij bijv. redcoon http://www.redcoon.nl/B336978-Popcorn-Hour-PopBox-V8_Mediaspelers?refId=kelkoo
Zit misschien weinig marge op |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 10:20
daarbij komt kijken dat ze geen verzenkosten hanteren en ibood wel á 6 euro. dus het verschil is dus iets meer dan 4 euro… Leuk dingetje, maar niet iets wat ik perse nu moet bestellen omdat ik anders een ‘geweldige deal’ misloop. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 00:06
Al die knechten die hier vragen gaan lopen stellen? Ooit van Google gehoord? Toevallig laatst er nog 1 besteld. http://nl.hardware.info/reviews/2420/29/mega-mediaspeler-vergelijkingstest-alles-wat-je-moet-weten-conclusie |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 00:09
Hier een compleet review, en deze gasten weten waar ze over praten. http://www.mpcclub.com/forum/attachment.php?attachmentid=772&d=1315646549
|
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 00:23
zonder registratie is dit niet te lezen |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 07:45
Hier nog een complete review, en deze gasten weten ook waar ze over praten. ;) http://nl.hardware.info/reviews/2371/syabas-popbox-v8-mediaspeler-review En: geen registratie vereist. Disclaimer: ik ben de schrijver van deze review, die is gebaseerd op een model met de eerste firmware. Inmiddels is er een tweede firmware uit, die een aantal problemen verhelpt. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 00:17
Helaas geen hdmi 1.4 voor 3D, volgende keer beter. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 00:23
Voor 3D is HDMI 1.4 niet nodig, 1.3 werkt ook gewoon. Dat 1.4 nodig zou zijn voor 3D is meer marketingpraat. Zo kan ik met mijn PlayStation 3 (die een HDMI 1.3 aansluiting heeft) probleemloos naar 3D Blu-rays kijken. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 12:02
@Wild4fire: Als je niet weet waar je het over hebt kan je beter gewoon niets zeggen. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 00:25
Das toch een dikke 4% korting, is dit nog niet genoeg dan? :o) |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 00:40
Let op! Er zit geen WiFi in dit apparaat, kan alleen met een een kabel of via optionele WN-150 usb-stick. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 00:41
bedoel: internetten kan alleen via een kabel of met een optionele WN-150 usb-stick |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 01:23
Als deze een resolutie van 12000 x 8000 heeft, kan dit ding dan ook straks UD kwaliteit aan?? (Ultra Definition ook wel 4K genoemd) |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 01:23
UD is trouwens 3840×2160 |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 01:37
Zonde dat er standaard geen wifi op zit |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 02:13
Die zullen wel snel uitverkocht zijn voor die knaken… Zelfs als je er geen nodig hebt zou je ‘m voor dit geld nog kopen.. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 07:53
iBood hoeft volgens hun concept niet te verdienen aan de verkoop, maar aan de kosten voor de fabrikant wiens merknaam 24 uur op de homepage van een prominente website staat. Hoewel de prijs hier niet “iBood-waardig” zou zijn, worden de namen Popbox en Syabas wel de hele dag gezien door mensen. Zulke reclame is veel waard. Wellicht dat je dit item niet zomaar zou kopen en het nu wel wil kopen, hier of bij een andere winkel. Dan is het marketing-/salesdoel al geslaagd, toch? Trouwens, de bovenstaande kritische (maar toch wel grappige) opmerkingen geef ik nog 38 minuten. Dan is het namelijk 8:30 en komen de mods terug van de groene thee met koekje. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 08:12
@donkmattt: Ik denk dat je het echt mis hebt! iBood verdient wel degelijk aan hun verkoop hoor. Vaak worden hier ook oudere modellen, of modellen die binnenkort vervangen worden ter verkoop aangeboden. Dat is niet echt reklame voor de fabrikant.Hier worden artikels aangeboden waar een groothandelaar/fabrikant/invoerder niet van af geraakt of te grote stocken van heeft. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 09:51
Ik denk dat ik het goed heb. Fabrikant betaalt €2000*, merknaam staat 24 uur op de homepage van een website met duizenden unieke bezoekers per dag. Of de fabrikant nu een gloednieuw of refurbished product levert, is voor iBood niet boeiend. €2000 x 30 = €60000 per maand. Efficiënte reclame is zorgen dat je naamsbekendheid krijgt. Heeft niks te maken met de kwaliteit van het te leveren item; elke fabrikant zal toch wel 100% achter zijn product staan.
*Het bedrag dient hier puur als indicatief voorbeeld. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 08:14
@Bboek: verschil met de Popcorn A-reeks is dat je hierin al géén harde schijf kunt inbouwen.Je kunt dit toestel gebruiken om media te streamen. Anders kun je er ook een externe harde schijf op aansluiten |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 08:46
@bboek – Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen deze en de A-300 - het belangrijkste verschil is dat je in de A-300 een harddisk kunt inbouwen en de Popbox is een netwerk streaming media speler waar geen harddisk in zit. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 08:55
Kan iemand aangeven waarom deze telg van de popcorn hour familie zo duur is? |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 09:16
1) Mogelijkheid ondertitels te downloaden direct vanaf de speler. Dat is uniek. 2) Idem voor metadata (hoesafbeeldingen, fan art, titel/artiestinformatie). Niet uniek, maar wél dat het voor alle bestandslocaties (inclusief netwerk) kan. Meeste spelers die dit al kunnen, doen dit alleen voor lokale opslag (interne schijf en/of USB-disks). 3) Apps: Syabas heeft een groot software team dat apps ontwikkelt, je kan dus ook nieuws, weer, streaming video en audio en zelfs simpele spelletjes downloaden en toevoegen. In welke mate dat succesvol wordt, moet de toekomst uitwijzen, maar het merk heeft al drie spelers waar deze apps voor geschikt zijn, dus er is enige ‘markt’ voor.
Dat zijn de grote ‘usp’s’ van deze speler. De WD TV Live is beslist geen slecht model, maar de Popbox V8 heeft nog één pluspunt t.o.v. dat model en dat is betere ondersteuning voor hd audio (TrueHD/DTS-HD MA): niet alleen bitstreaming maar ook interne decoding naar meerkanaals PCM. Da’s handig als je een goede, maar wat oudere surround-versterker hebt zonder die codecs. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 10:05
Blijkbaar heb je er dan toch minder verstand van dan je zegt te hebben: Ondertitels downloaden is niet uniek voor dese speler, de Boxee Box kan dit ook. Metadata downloaden voor alle lokaties(netwerk), kan de Boxee Box ook. Voor de rest zal het wel kloppen. |
|||||||
|
#
Bericht: 03-01-2012 12:08
Toen ik ‘m ruim een jaar geleden in handen had, was die mogelijkheid er nog niet :) Helaas is het niet te doen iedere firmware update voor elk apparaat te bekijken. De vraag ging verder over het verschil met de vergelijkbaar geprijsde (iets goedkopere) WD TV Live, niet de aanzienlijk duurdere Boxee Box. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 09:30
Ben wel op zoek naar een Network Media Player en deze werd goed beoordeeld in het laatste nummer van Computer Idee. Spijtig dat mijn ervaring met de garantieafhandeling en aftersales van ibood zó extreem slecht is, dat ik hier geen elektronica meer bestel. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 09:36
Ik heb sinds kort een popbox. Wat me opvalt is dat hij soms spontaan reset als je een andere ondertiteling kiest. Aan@Popbox-Expert: Waarom toont hij geen NL ondertitels ondanks dat je deze kunt kiezen via de AB? Dit gebeurt voornamelijk bij DVD’s. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 09:45
AUB aan de forumregels houden. Off-topic berichten worden verwijderd. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 09:56
Amen…
voor dit kleine verschil haal ik het wel elders bij een meer klantvriendelijke webshop. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 10:00
Zijn berichten WAREN helemaal niet off-topic… |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 10:05
Prijs is niet aantrekkelijk, scheelt bijna niets van andere prijzen, en niet eens Internet Radio!!! |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 10:11
Iemand enig idee welke wireless stick nog meer zijn te gebruiken?. Ik wil deze speler wel aanschaffen maar vind het zonde om eeen wireless stick te kopen terwijl ik hier nog een wireless n van cisco (linksys) heb liggen. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 10:25
Ik zoek eigenlijk een mediaspeler met SD-kaartlezer om makkelijk foto’s te kunnen kijken. @Popbox-Expert |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 10:34
@Popbox-Expert : Werkt deze mediaspeler naadloos samen met een iMac? |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 10:34
Speeelt hij ook RMVB bestanden af. Staat namelijk nergens of ik kan het niet vinden. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 10:36
Als adspirant-starter met zulke apparaten vraag ik me af wat de functie is van de ethernetkabel die erin kan. Vraag 1: kan dat alleen vanaf een ‘netwerk’ of ook vanuit een enkele modem? Kan vanuit een computer dit apparaat dan zichtbaar worden onder een drive-letter? Vraag 2: Het is me duidelijk dat je vanaf dit apparaat door de netwerkkabel blijkbaar kan internetten, zichtbaar dan dus op een TV. Waarom worden allerlei sites opgesomd die je zo kan bereiken b.v. Facebook? Is het dan niet zo dat je door die internetverbinding gewoon ALLES kan bereiken wat er op het web zit?? |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 10:38
Geachte Ibood,
Inmiddels heeft uw moderator een bericht aan u doorgegeven, echter is dat ook het enige wat ik heb gehoord dat er een bericht naar de klantenservice is gestuurd. Ik verwacht op zijn minst een bevestiging van ontvangst alleen komt die er ook steeds niet. Wanneer is de klantenservice weer operationeel?
Met vriendelijke groet,
E.Johannes |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 11:16
Hi Emile, ik heb het vanochtend gekregen. Zojuist doorgestuurd naar de klantenservice. Zij nemen zo snel mogelijk contact met je op. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 11:20
Hartelijk dank:), Ik heb ze zelf net even gebeld, helaas is mij verteld dat ze net zoveel zien als ik en dat ze geen concrete data door kunnen geven. Ik heb verkeerd gelezen, er staat namelijk ”naar verwachting” word het product uiterlijk 2 januari verstuurd. Dat betekent dat het niet zeker is. Waarschijnlijk word mijn product vandaag ook niet verstuurd. Wat er precies mis is gegaan in het proces kan de klantenservice mij ook niet vertellen, en mij doorverbinden met iemand die dat wel weet kon ook niet. Het enige wat ik vraag is een concreet antwoord over wanneer ik mijn product in huis heb. Is dat te lastig, geef mij het nummer van het bedrijf en dan ga ik er graag met alle plezier zelf achteraan. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 10:48
@Popbox-Expert Ik heb de Iomega Home Media Gigabit NAS 2TB die op 10 augustus 2011 in de aanbieding was bij iBood (http://www.ibood.com/nl/nl/product_specs/6590/Iomega_34767_Home_Media_Gigabit_NAS_2TB_Cloud_Edition/). Is het mogelijk dat deze mediaspeler de bestanden van deze NAS afspeelt? Oftewel: kan ik via de mediaspeler de nas bereiken?
|
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 10:50
holco, je hebt gewoon fabrieksgarantie op de producten van Ibood. Dus heb je Iomega zelf al eens gecontacteerd in die 4 maanden?? Op hun website staat de garantie procedure heel netjes uitgelegd: https://iomega-eu-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/14684 |
|||||||
|
#
Bericht: 02-01-2012 10:55
Hi Emile, ik heb het vanochtend gekregen. Zojuist doorgestuurd naar de klantenservice. Zij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Edited by: Admin |
|||||||