- Forum
- /
- Product forum
- /
- Wenger® CARBON notebook Rugzak met speciaal ontworpen vak voor 15 & 17 inch notebooks!
| Starter | Bericht | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| iBOOD |
# Bericht: 26-12-2011 00:00
Wenger® CARBON notebook Rugzak met speciaal ontworpen vak voor 15 & 17 inch notebooks!Deze rugzak van Wenger®, de maker van het originele Zwitserse zakmes™, is zeer populair onder studenten. Verrassend? Nou nee, want deze rugzak ís ook ideaal voor studenten. Maar niet alleen voor studenten, ook forensen, of eigenlijk iedereen die regelmatig moet reizen met zowel zijn laptop als andere zaken zal het erover eens zijn, deze tas is: ideaal. De CARBON rugzak beschikt over een speciaal ontworpen laptopcompartiment die een 15 en 17-inch notebook volledig bedekt en beschermd. De rugzak voldoet aan dezelfde strenge normen als het originele Zwitserse zakmes en is voorzien van air-flow back padding en schokdempende schouderbanden, inclusief twee speciale ergonomische handvatten. Gemaakt van polycarbonaat, nylon en PVC dus daarmee ben je verzekerd dat deze rugzak zo stevig is als maar kan. De CARBON biedt vijf verschillende vakken aan de binnenkant en een dubbelzijdige verwijderbaar accessoire tasje. Aan de voorkant zit een gemakkelijk toegankelijke organizer. De CARBON is ook uitgerust met een speciaal vakje voor je iPod, iPod nano of iPod shuffle samen met een doorgang voor het koptelefoon snoer en de rugzak heeft een verstevigde bodem zodat je hem makkelijk en veilig neer kunt zetten. Trek er op uit, met deze Wenger® CARBON notebook Rugzak met speciaal ontworpen vak voor 15 & 17 inch notebooks!
![]()
|
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 00:02
Leuke prijs…Dit betaal je al voor een simpele laptopdraagtas van een budgetmerk! |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 11:08
maar is het dat wel? er staat (lees maar!) “notebook Rugzak” is dat dan een notebook met rugzak? als ik hier nu een deurwaarder op zet, dan heb ik mijns inziens recht op een notebook én een rugzak! |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 12:29
Onzin, er staat duidelijk in de titel dat de rugzak bedoeld is voor notebooks. Je hebt echt geen recht op een notebook hier. Keep on dreaming ;-) |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 13:49
Uiteraard hebben we het hier over een rugzak welke speciaal is ontworpen voor 15 en 17 inch notebooks. De notebook sponsoren wij niet deze keer. |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 13:51
Weet je wat jij moet doen ? Lekker in de VS gaan wonen, kun je ze gelijk gaan aanklagen. Dombo ! |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 15:10
stakkewanne heeft gelijk… het taalgebruik van ibood is lang niet altijd juist. Hier zou moeten staan ‘notebookrugzak’, anders zal ibood aan een advocaat mogen uitleggen dat een notebook van het type ‘Rugzak’ niet bestaat, maar ik denk dat de ‘gedupeerde’ akkoord zal gaan met een Macbook Pro als tegemoetkoming! Misschien toch goed om een einredacteur aan te spreken, ibood… |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 17:59
Stakkewanne heeft helemaal geen gelijk. Inderdaad de omschrijving kan beter, en ibood maakt gewoon veel spel- en grammaticale fouten (niet alleen nu) maar je kan met enig verstand aannemen dat bij deze aanbieding, voor deze prijs, geen notebook verwacht kan worden. Als je vervolgens zegt dat je er een deurwaarder op kan zetten (deurwaarder incasseert alleen maar) heb je ergens de klok horen luiden maar kan je klaarblijkelijk de klepel niet vinden. |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 21:59
steeds wordt aangehaald dat taal niet belangrijk is, het is de aanbieding die telt. Uiteraard is dat het belangrijkst,maar dat betekent niet dat je daar geen aandacht aan mag besteden. Hier staat taalkundig een grote fout en dat is niet alleen spijtig,in dit geval kan je het ook fout interpreteren. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-01-2012 19:23
Dan krijg jij toch mooi een “notebook” erbij. Dat is overigens gewoon een schrijfblok, veelal op A4 formaat, met of zonder lijntjes. Harde kartonnen achterkant en een (al dan niet mooi ontworpen) voorkantje erop. Nu blij? |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 00:07
Mooie degelijke tas, kan ik wel gebruiken. Even over slapen, wellicht is hij morgen de mijne :-) |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 00:13
hele fijne veelzijdige tas! heb hem zelf ook en heb tegenwoordig een stuk minder last van mn rug. Gebruikte altijd een laptoptas die ik over 1 schouder had hangen, maar samen met wat extra bagage als syllabi etc. was dat niet echt comfortabel, met deze tas is mn laptop en aanverwanten zo licht als een veertje (nou ja bijna dan) |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 00:16
Toch maar meteen gekocht ;-) |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 00:17
Heel interessant! Heb een 17″ laptop van mezelf en een 15″ voor de zaak en beide met zo’n rot schoudertas die na 5 minuten al zeer gaat doen als je meer mee hebt dan alleen je laptop. Voor die prijs, zoals iemand eerder al zei, heb je net een budget tas en dit ziet er wel heel stevig uit! Heb nog wel een vraag aan de expert (zal die in een apart kopje zetten). |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 00:18
@Wenger-Expert : Bestaat er ook een uitbreidingsmogelijkheid om je spiegelreflex camera in deze tas mee te nemen? Heb een Canon DSLR met 3 lenzen, zou mooi zijn als die er in passen in speciale vakjes bv. :)- |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 13:53
Beste dlaporta, De tas heeft 4 compartimenten welke afgesloten kunnen worden met een ritssluiting. Het grootste vak (de laatste van de vier) is bedoeld om het notebook in te plaatsen. In het vak daarvoor past een DSLR met maximaal 1 lens anders wordt de tas te dik om normaal dicht te kunnen. Wellicht dat je er met wat proppen een tweede lens in krijgt maar als je je apparatuur liefdevol wilt behandelen zou ik dit niet adviseren. De bedoeling van deze tas is natuurlijk alles heelhuids te vervoeren! |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 00:26
Is deze rugtas regen bestendig? Het ziet goed uit. Even een nachtje over slapen… |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 13:54
Beste Ferry, Ja deze tas kan zonder problemen op de rug gedragen worden terwijl je heerlijk nat geregend wordt. Ik zou wel adviseren om er niet mee te gaan zwemmen. 100% waterdicht niet, regenbestendig ja dus! |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 00:26
@Wenger-Expert: Ik zou naast mijn laptop +Acccesoires (muis adapter), kantoorbenodigdheden (pennen, markeerstiften plakband ed) en een archief map ook graag 1 of 2 A4 mappen van ca 10cm dik mee willen nemen in de tas, is hier ruimte voor? |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 13:56
Beste BlackScorpion85, De tas is met zijn 23 liter inhoud ruim te noemen. Je kunt er zonder enig problemen je 15 of 17 inch notebook plus accessoires en je schoolspullen in meenemen. Zodra je je encyclopedie maar thuis laat is er niets aan de hand. Die A4 mappen passen zonder enig problemen! |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 00:31
HUH.. isn’t Vitorinox the maker of the original Armyknife?? |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 01:08
Wikipedia: Victorinox and Wenger Elsener, through his company Victorinox, managed to corner the market until 1893, when the second industrial cutler of Switzerland, Paul Boéchat & Cie, headquartered in Delémont in the French-speaking region of Jura, started selling a similar product. This company was later acquired by its then General Manager, Theodore Wenger, and renamed the Wenger Company. In 1908 the Swiss government, wanting to prevent an issue over regional favouritism, but perhaps wanting a bit of competition in hopes of lowering prices, split the contract with Victorinox and Wenger, each getting half of the orders placed. By mutual agreement, Wenger advertises as the Genuine Swiss Army Knife and Victorinox uses the slogan the Original Swiss Army Knife.
|
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 01:10
Het is algemeen bekend dat in het praatje voor de specs nogal overdreven wordt (en dat is dan toch nog het understatement van 2011). Helaas heb je deze keer toch maar gedeeltelijk gelijk, want het was volgens [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Swiss_Army_knife]WikiPedia[/url] Victorinox met Wenger. Ze verdienen dus wel degelijk credit voor het originele Swiss Army Knife. |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 01:10
pff kan niet eens een link maken op dit forum? |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 01:38
|
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 01:08
Wel een mooie tas, zeg! Hij lijkt me alleen wel wat lomp, dus ik twijfel nog een beetje of ik hem moet nemen. Ik heb zelf een 15″ MBP. |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 13:58
Lompheid is altijd een mening en geen feit. Ik heb de tas zelf dagelijks in gebruik en vind de lompheidsfactor erg mee vallen. Tuurlijk, het is een grote tas maar hij is dan ook geschikt voor 17 inch notebooks. Die hebben nou eenmaal de neiging om groot te zijn :-) |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 01:11
Wel verleidelijk.. Nog even over nadenken. Altijd vervelend als je niet weet hoe lang ie beschikbaar is xD. Ben morgenavond pas weer in de gelegenheid :P |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 18:47
Toch maar besteld. Was wel toe aan een nieuwe dus komt me goed uit. :) Ben heel erg benieuwd ;) |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 01:16
@Wenger-Expert Ik heb een Asus G73 ROG laptop. Ik vroeg me af of mijn laptop in deze tas past. Er zijn namelijk al niet zoveel tassen waarin mijn laptop te vervoeren is vanwege zijn ongewoonlijke maat. |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 12:26
Gaat niet lukken. Ik heb zelf ook een G73 ROG en die past niet in deze tas. Kijk maar eens goed naar de maten die erbij staan voor het binnen compartiment. Heb mijn laptop ook geprobeerd in een winkel in deze rugtas, dan moet je proppen en kan ie nog niet dicht. Daarnaast, alle tassen waarbij staat 15″ en ook 17″ kun je wegstrepen, die zijn te klein. Ik heb voor die laptop een Rimowa koffer gekocht uiteindelijk, er zijn maar weinig tassen waar de G73 in past. Geloof me, ik heb veel tassen geprobeerd in winkels. Ik denk wel dat ik deze rugtas voor m’n andere ASUS meeneem :P das een 15″. Mooie prijs voor dit product! |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 14:01
Beste titaniumknight, Jouw notebook lijkt me inderdaad aan de grote kant voor deze tas. Dit zit hem zo te zien in de grote achterkant van dit notebook. Dit is apart vormgegeven en zodoende lijkt me dit niet goed te passen. Uiteraard is deze tas ook voor andere zaken te gebruiken :) |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 01:16
Tja, ik moet er ook nog wel een nachtje over slapen. De tas lijkt me vrij lomp, maar 40 euro is natuurlijk niet erg duur. |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 01:44
Ja, Ik heb er net een besteld, want zo een degelijke rugzak kan altijd wel voor iets van pas komen! Op verschillende andere webshops wordt de tas verkocht voor prijzen die ongeveer tussen de 75 – 95 euro liggen!!!Dus voor rond 45 euro inclusief verzendkosten kun je wel een gokje wagen… Met zo’n qualitylabel zal je waarschijnlijk geen bult vallen en met zo een merk zal je echt “geen kat in je (rug)zak” kopen…LOL!! Merkrugzakken, die dus hun naam en faam hoog in de vaandel hebben staan moeten volgens mij wel de kwaliteit leveren waar ze voor staan. Bovendien kan men altijd op de “beperkte” productgarantie terugvallen indien dit niet zo zou zijn…LEVENSLANG wel te verstaan!! Petje af! Vind maar een andere merk die dit zo zwart op wit proclameert…Mooie argument die mij uiteindelijk over de streep heeft gehaald.. |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 02:02
Speciaal ontworpen voor MacBook Pro 15″ & 17″. Deze regel maakt het verschil.. Hier betaal je waarschijnlijk ook te veel voor…..hahahaha…
|
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 08:01
Kan dat gezeur nou eindelijk eens een keer afgelopen zijn. Als je Apple-producten te duur vindt, laat je ze toch gewoon staan en als andere het ervoor over hebben laat je die mensen toch gewoon Apple kopen. Maar hou nou toch eens op hier te pas en te onpas opmerkingen te maken die helemaal niets toevoegen aan de de discussie op dit forum. Als je perse Apple wil bashen zijn daar genoeg andere fora voor. ‘T begint een beetje kleinzielig te worden zo!! Sneu! |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 02:09
Zou leuk zijn moest er eens een kleinere variant langskomen waar ik mijn 13,3″ Vaio in kwijt kan |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 16:55
je vaio past toch ook in deze rugzak ;p |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 02:45
@Wenger-Expert hoeveel kg zou de rugzak moeiteloos moeten kunnen dragen? had namelijk laatst een samsonite gekocht voor 100 euro en die scheurde gewoon bij niet al te veel boeken erin. |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 14:07
Beste Rozh_, Ik heb jouw notebook helaas niet bij de hand anders had ik het even voor je getest. Het notebook vak in het laatste compartiment van de tas is gebonden aan specifieke afmetingen zoals te vinden in de specificaties. Jouw notebook kent de volgende specs “Hoogte: 37,8 mm, Diepte: 258,34 mm, Breedte: 337,00 mm” Dit zou dus exact moeten passen maar het wordt wel krap. In het midden van dit compartiment is een elastiek te vinden welke ervoor zorgt dat er nog wat rek in zit. Theoretisch gezien zou het dus moeten passen. Mocht het niet passen dan kan je hem nog altijd in ditzelfde compartiment kwijt maar dan niet in het speciale notebook vak maar ernaast. Deze ruimte is groot zat! |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 14:12
Qua garantie kent Wenger een levenslange garantie op de tas. Wanneer je de tas normaal gebruikt en er ontstaan scheuren, de rits gaat kapot of er is iets aan de hand met de hengsels van de tas, dan kan je de tas zonder problemen omruilen voor een compleet nieuw exemplaar. Ben je een extreme sports fan, houdt je hond ervan om te kauwen op de tas (dan heeft ie wel een gebit als Jaws nodig om de staalkabel in het hengsel kapot te bijten :-) ) of is je huisgenoot creatief bezig met een schaar op de tas dan valt dit niet onder de garantie. Vandaar de term “beperkt” |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 02:46
Heb een soortgelijke, iets uitgebreidere versie van deze rugzak! kan hem zeker aanraden, erg fijne rugzak!! Als ik er geen had gehad had ik hem gekocht, maar heb er al een dus helaas… |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 08:05
Ben een professioneel videomonteur en zeul elke dag verschillende harde schijven en een Macbook Pro mee. Deze tas heb ik al jaren, en ik ben er super tevreden over. Geen scheurtje te bekennen, ondanks het grote gewicht dat er inzit. Ben er sterk over aan het twijfelen om op deze aanbieding in te gaan, gewoon om een reserve achter de hand te hebben… |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 08:12
afmetingen Acer 44×29,5×3,8 en scherm 18,3 inch. Afmetingen notebookvak van rugzak 41×28x3,8 15 of 17 inch (staat hier gewoon boven hoor). Dus wat denk je zelf? Is helemaal niet zo moeilijk te vinden op internet deze informatie. Tenminste met een klein beetje moeite heb ik er 1 minuut over gedaan!!!!!!!!!!!!! |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 08:19
Afmetingen Alienware 33,70 x 25,80 x 3,80 cm. Afmetingen notebookvak zie boven. Antwoord is dus ja. Gevonden met 10 seconden googelen. Zijn jullie nou echt zo lui? |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 08:34
Iedereen weet toch dat Vitorinox de zwitserse zakmessen zijn? Hoe dan ook ziet het er een mooie aanbieding uit. |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 18:29
Staat hierboven dus ook al ergens. Wenger EN Victorinox zijn allebij de originele zwitserse zakmessen. |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 09:05
dit is veruit de beste laptop rugzak die ik ooit heb gehad. Ik heb andere Wengers, en Kensington rugzakken gebruikt maar bij deze zijn de schouder- en de rugvulling iuitstekend. het handvat is ook erg stevig. heb hem nu al 2 jaar gebruikt voor handbagage in het vliegtuig en hij is nog steeds in uitstekende conditie. Zeer goed gemaakt ook met de binnenvakken hoog gemonteerd om de bruikbare ruimte te vergroten |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 09:47
Je gebruikt hem als handbagage schrijf je. Ik ben op zoek naar een goede enigszins grote rugzak zodat is ook voor een dag of 3 kleding mee kan nemen. Is deze tas daar groot genoeg voor? |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 14:14
Beste mpvalk, Dat hangt ervanaf hoeveel schoon ondergoed je mee wilt nemen op reis. De tas heeft een inhoud van 23 liter en 4 aparte compartimenten. Groot genoeg om een weekendje mee weg te gaan en 2 broeken, ondergoed voor alle dagen, 3 t-shirts, 1 trui, 1 paar schoenen en toiletspullen mee te nemen. |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 09:14
@Wenger-Expert In de specs staat Afmetingen binnenzijde notebookvak: 41 x 28 x 3,8 cm Omdat de laptop in de lengte en breedte iets ruimte over heeft, zou deze dikte dan een probleem zijn? |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 14:16
Beste thijslo, Zoals ik al eerder schreef heeft de tas naast een los vakje voor het notebook ook een ruimte naast dit vakje achter de laatste rits. Deze is groter en hier passen zonder meer 2 17 inch notebooks naast elkaar in. Deze ruimte heeft tevens een verstevigde bodem. |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 09:14
@Wenger-expert: ik heb een 17″ HP portable, afmetingen 40 op 30 cm. Ik moet zeker zijn dat de portable hier in past. Kan u dit bevestigen ? |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 10:20
40 x 30 is toch echt wat anders dan 41 x 28. Dus waarom zou de expert bevestigen waarvan bij de beschrijving boven eigenlijk al staat dat het niet past??? Of ben ik nou gek geworden???? |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 14:02
Wat ik wel weet is dat specificaties die een fabrikant opgeeft SERIEUS kunnen afwijken van de realiteit. Vandaar dat ik graag een antwoord krijg van iemand die de tas kan opmeten en niet van een betweter zoals jij… |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 14:18
Geen ruzie maken heren :-) Zoals ik al aangaf passen in het laatste compartiment makkelijk 2 x een 17 inch notebook. Weliswaar is het speciale notebook vakje dan niet te gebruiken. Deze kan je sowieso niet gebruiken als je notebook groter is dan dit vakje :-) Kortom, dit is een zeer ruime rugzak! |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 09:17
Ben benieuwd, heb nu al 5 jaar eentje van Hedgren, dagelijks gebruik maar begint sporen van slijtage te vertonen. Als deze ook zo lang kan meegaan is het zeker een koopje, bij deze dus besteld! |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 09:20
De expert slaapt uit? hij zou om 9 uur beginnen…. |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 14:22
Inmiddels weer wakker hoor. Ook ik heb eerste kerstdag met een borrel afgesloten :-) |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 09:28
6 weken geleden gekocht op Marktplaats (ander model) de Rolls Royce onder de rugtassen, KOOPJE!! super aanbieding!! |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 14:22
Ik vergelijk Wenger liever met een Maybach, Duitse degelijkheid :) |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 15:08
Ik wist niet dat men Wenger ging opdoeken, en voor zover ik weet is RR in handen van BMW ;). |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 15:52
Scherp, daar heb je me te pakken :-) |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 09:36
Net nu mijn Dell M6600 41,7 x 27 x 3,75 meet lijkt mij te krap of plooi ik die erook in? |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 14:23
Beste rickwvl, In het speciale notebook vakje in het 4de compartiment zal deze niet passen, wel buiten dit vakje in hetzelfde compartiment. Dit is groot genoeg voor 2 notebooks! |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 09:45
@Wenger-expert: Ik heb een paar vraagjes: 1: passen er grote classeermappen in/ kleinere A4 mappen? 2: mijn laptop is net 42,5 cm breed, is er nog plaats over op die afmetingen of is dat echt het maximum? 3: is de tas waterbestendig?
Mvg. Sakojuf |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 14:11
lengte sorry… totaal: 42,7×28x3 |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 14:19
@wenger-expert: Kun je het extra notebook vakje/compartiment eruit halen als het te klein is? |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 14:28
Beste Sakojuf, 1: je kunt deze mappen er zonder enig probleem in kwijt. Een paar mappen (stuk of 4) lijkt me te passen zonder enig probleem. Heb er net wat school atlassen ingestopt om het uit te testen. 2: dit zal niet passen in het speciale notebook vakje welke je vind in het 4de compartiment. In ditzelfde compartiment past jouw notebook wel wanneer je het notebook niet opbergt in het notebook vakje. De “loze” ruimte in dit compartiment is groot genoeg voor 2 notebooks! De verstevigde bodem hier zorgt voor de rest van de bescherming 3: waterbestendig? Ja, je kunt er mee de regen trotseren en overstappen op de tochtige NS stations welke Nederland rijk is. In de vijver van de buren zou ik de tas niet in leggen als ik jou was. |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 14:29
Nee dat niet, dit is een vast maar zeer flexibel vakje. Je kunt hem dus wel induwen zodat er ruimte vrij komt zeg maar. |
|||||||
|
#
Bericht: 26-12-2011 14:30
bedankt! |
|||||||