- Forum
- /
- Product forum
- /
- Sola 4 delige 18/10 roestvrijstalen pannenset voor alle warmtebronnen én inductie, model Festival
| Starter | Bericht | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| iBOOD |
# Bericht: 28-12-2011 00:00
Sola 4 delige 18/10 roestvrijstalen pannenset voor alle warmtebronnen én inductie, model FestivalVoor sommigen is eten simpelweg het naar binnenwerken van voedsel, of het op peil brengen van de energiehuishouding in het lichaam. Maar eten is zoveel meer. Daar moet je van genieten! En niet alleen van het eten zelf, ook het bereiden ervan kan een feestje zijn! Dat begrijpen wij ook en daarom bieden wij je vandaag deze vierdelige Sola roestvrijstalen pannenset ‘Festival’ aan. Als kwaliteit geen punt van aandacht zou zijn, zou je iedere dag iets in de magnetron kunnen knikkeren. Deze Sola set zal je daar echter nooit naar doen verlangen. Typerend voor deze trendy pannenset zijn de zwarte randen rond de deksels. Die zijn van silicone, en dat levert behalve een moderne uitstraling ook praktische voordelen op. Niet het harde geluid van staal op staal, maar een ‘zachte landing’ van de deksel op de pan. Verder is het veilig en makkelijk bij het afgieten, want de deksel wordt minder heet en heeft meer grip. Ook als hij nat is. De deksels zijn bovendien voorzien van een stoomgaatje, zodat ze tijdens het koken niet gaan lopen klepperen. Wat ook handig is: de pannen zijn voorzien van een maatverdeling aan de binnenkant. De pannen zijn gemaakt van zilverwit edelstaal en hebben een sandwichbodem die bestaat uit warmtegeleidend aluminium tussen 2 platen staal. Zilverwit edelstaal 18/10 is een staallegering van 18 delen chroomstaal en 10 delen nikkel. Deze legering is absoluut roestvrij en daardoor volledig vaatwasmachinebestendig. Het is ook zeer hygiënisch, omdat vuil en bacteriën er niet in kunnen trekken. Door zijn blijvende glans is zilverwit edelstaal 18/10 het mooiste materiaal om bestek en pannen van te maken. De set bestaan uit 3 verschillende kookpannen en een steelpan, en behalve dat ze dus allemaal geschikt zijn voor de vaatwasser, zijn ze ook geschikt voor alle warmtebronnen, én voor inductie! Dus, laat het feest in jouw keuken beginnen, met deze Sola 4 delige roestvrijstalen pannenset, model Festival!
![]()
|
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 00:04
i wish there was a frying pan inside. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 00:04
Edited by Jos (Moderator): |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 00:06
89.99 euro op de site van sola zelf dus scheelt toch nog 30 euro en het ziet er naar mijn mening mooi uit :) denk dat ik het ga bestellen |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 00:34
Nogal erg misleidend zo “60 euro ipv 170″ terwijl het bedrijf ‘m zelf eigenlijk al voor 89 euro online verkoopt… Daar kan iBood wel eens problemen mee krijgen, en niet helemaal onterecht… |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 00:54
Informeer je eerst voordat je hier onzin vertelt aub. De voorgestelde retailprijs van 169,95 euro wordt/werd bepaald door de producent of importeur. En niemand kan het die verbieden van tijd tot tijd zelf koopjes te organiseren in zijn eigen webshop. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 08:23
En hier heeft de moderator volkomen gelijk. Jouw opmerking slaat nergens op. Ook in de fabriekswinkel van Sola wordt dezelfde adviesprijs gehanteerd. Dus dit is wel degelijk de officiële adviesprijs. Waarom zou Ibood daar problemen mee krijgen? Een beetje domme opmerking! Dat de pannenset ook op veel andere plaatsen ver onder de adviesprijs wordt verkocht (bijv. http://www.vd.nl/wonen/keuken/pannen/kookpannen/sola/festival-pannenset/g20885286.html) doet daar niks aan af. Dit heeft niks met misleiding te maken maar vraagt slim googelen van jou. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 08:28
Sorry, Link werkt om een of andere reden niet. Nieuwe poging en anders even sola festival intypen in de webwinkel. http://www.vd.nl/wonen/keuken/pannen/kookpannen/sola/festival-pannenset/g20885286.html?fhquery=fh_secondid%3Dg20885286%26fh_lister_pos%3D0%26fh_location%3D%252f%252fcatalog01%252fnl_NL%252f%2524s%253dfestival%26fh_eds%3D%25c3%259f%26fh_refview%3Dsearch&from=overview |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 09:16
Nou wat wordt er hier vriendelijk gereageerd… Dat een lid als zork14 onvriendelijke opmerkingen maakt is te begrijpen, maar van een iBOOD-medewerker is dit wel erg grof… Ik ben veel beter geinformeerd dan jij denk ik, al kan ik natuurlijk enkel over mijn eigen kennis van het Belgische en Europese Handels- en Economisch recht oordelen, niet over de jouwe.
Ik zou hier een gemotiveerde uitleg kunnen zetten maar ik heb geen zin meer om hier nog verder op in te gaan als hier op dit niveau gediscussieerd wordt, maar ik zal iBOOD inlichten dat ik dit soort behandeling van de klanten zeer grof en onprofessioneel vind.
Vriendelijke groeten,
drs. Sander Van den Broeck |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 17:02
Mijn mening: Google adviesprijs, dan zal een hoop ergernis bij mij en de mods weghalen. Elke week 10x moeten vertellen wat de adviesprijs is (die wij hanteren) is hinderlijk. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 22:49
uuuhm ik was alleen maar positief hoor , vertelde alleen dat op de site van die pannen het voor 30 euro duurder is en dat dit dus toch nog even 30 euro schilt dus nog wel mooi voordeeltje dus mijn mening is niet echt onzin
|
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 23:51
Op mijn werk krijg ik soms wel 20x op één dag dezelfde vraag en dan moet ik ook telkens vriendelijk dezelfde uitleg geven. En inderdaad dat is hinderlijk. Maar dat hoort er nu eenmaal bij als je met klanten omgaat, heeft alles met professionaliteit te maken. Ik heb hier in het verleden al meer dan eens mijn bedenkingen gehad met de uitspraken van moderators. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 00:09
|
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 02:57
Klopt daar is die ook voor 79euro! Ibood? Rond deze tijd zijn goede (maar dan ook echt scherpe) aanbiedingen zeer welkom! |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 09:20
Wat is je probleem? Ibood biedt de set toch alsnog goedkoper dan de goedkoopste aanbieding die jij kunt vinden aan? Pfff… En je snapt toch zelf ook wel dat Ibood een commercieel doel heeft en dus niet alle aanbiedingen van andere (web)winkels ernaast gaat leggen en daar de prijs tegen afspiegelt? Get real en neem anders eens een marketingles. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 00:10
Mooi, houdt dat gezeik over voor inductie geschikte pannen hopelijk ook eens op. Ik wacht zelf nog even op weer zo’n complete (zwarte) set van Bialetti o.i.d., maar het is in ieder geval goed om te zien dat iBOOD heeft geluisterd naar de wensen van de klanten. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 01:39
Als er nu effectief een pan had bijgezeten mss wel… we hebben genoeg potten voor op het inductievuur. Die verslijten namelijk niet zo rap dan de pannen. Geen pan in deze ibood dus jammergenoeg :( (dus laat het gezeik doorgaan! :D) |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 02:06
ik heb enkele maanden geleden een zwarte pannenset van bialetti gekocht twv 108€. Nu heb ik enkele dagen geleden een nieuwe keuken aangekocht inclusief inductiekookplaat. gaan deze bialettiset op inductie of niet? aangezien ik overal hoor dat de bodem dan magnetisch moet zijn en dit in het geval van de aangekochte set niet is … ??? Kheb het zelf nog niet geprobeerd aangezien de kookplaat nog niet is geïnstalleerd, anders deze misschien eens aankopen, wel spijtig dat er geen koekenpan bij zit zoals bij mijn aangekochte set. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 02:15
het was de set bialetti ceramic ok, ik neem aan dat deze niet geschikt zijn voor een inductievuur? |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 00:58
“maar het is in ieder geval goed om te zien dat iBOOD heeft geluisterd naar de wensen van de klanten.” Inderdaad maar voor mij net iets te laat … zat al een hele tijd op inductiepannen te wachten en heb net bij een lokale winkel gekocht :( |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 08:19
ook ff een positieve opmerking: Eerlijke omschrijving, dat aantal! Ieder ander zou dit als een 8-delige set verkopen… die tellen deksels over het algemeen als los item mee. Deze set ziet er goed uit, alleen metalen handvaten, houd ik persoonlijk niet zo van, kunnen heet worden… maar goed, da’s persoonlijk. Helaas heb ik al pannen genoeg, want duur is het zeker niet. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 08:24
Worden de handvatten heet bij het koken of kan je ze makkelijk oppakken tijdens het koken? |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 08:44
Roestvrijstalen handvatten worden alleen heet bij gebruik op gas. Het ligt ook erg aan de plaats op het fornuis, en hoe hoog de warmte bron wordt gezet. Kunststof handvatten worden een stuk minder heet, maar de duurzaamheid van kunststof handvatten is veel lager dan roestvrij staal. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 08:27
Als het net zo roestvrij is als de sola bestekset die ik pas via Ibood kocht, zou ik er maar niet aan beginnen. Die roest weg waar je bij staat. Bovendien is mijn een ‘oplossing’ beloofd, maar daar hoor ik niets meer van, |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 08:40
Beetje gevaarlijk; dit soort vergelijkingen maken. Ik neem aan dat je feitelijke onderbouwing hebt van de waarschijnlijkheid van het feit dat deze pannen net zo slecht zijn als jouw bestekset. Anders zou ik dat hier zo niet durven schrijven. En voor wat betreft je probleem met Ibood. Volgens mij hebben ze ook een telefoonnummer met een klantenservice erachter. Wel slecht als ze hun beloftes niet nakomen. Ik wordt er alleen een beetje moe van dat het kennelijk nodig is dat dit soort klachten via het forum moeten worden afgehandeld. Ibood, dit moeten jullie toch ook niet willen? PS wij hebben al jaren een Sola pannenset. Bevalt uitstekend en geen enkel probleem met roest! |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 08:51
Wanneer men na aanschaf van een bestekset de voorschriften hanteert welke op de verpakking staan onstaat er geen roest. Onderstaand nogmaals de voorschriften: Handafwas Vaatwasmachine |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 09:41
En alleen om dit antwoord al moet je nooit meer Sola kopen. Ook ik heb de fout gemaakt. Ik heb mooi bestek maar krijg elke keer hetzelfde antwoord. Men claimt eerst dat ik de 18/10 messen moet nemen want die blijven altijd glimmen ook na wassen in vaatwasser (en mijn 18/0 die ik had niet, terwijl die al 15 jaar oud was en nog glimt en nooit roest). Mijn Sola bestek (niet hier gekocht) roest geregeld. Ik poleer al mijn bestek zodra de vaatwasser klaar is, dit is de enige manier om mijn bestek schoon te houden. O ja, de Sola klantenservice reageert elke keer na een wachttijd van 14 a 40 dagen op de mail :) |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 19:50
Oeoeoe gevaarlijk Zork, straks wordt hij nog met een Sola mes onthoofd. Spannend!! |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 09:06
Ten eerste vind ik het altijd wel leuk om het forum te lezen, mensen moeten altijd wat te zeiken hebben :), Maar het antwoord van sola vind ik ronduit belachelijk over het bestek. Eerst melden dat het geschikt is voor de vaatwasser en dan een alinea later dat het eigenlijk niet geschikt is :) Misleidend of niet ????
|
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 09:40
Dat is juist niet misleidend maar eerlijk. Bestek is geschikt voor de vaatwasser en kan je dus ook gewoon schoon krijgen door het in de vaatwasser te stoppen. Wil je echter de perfecte kwaliteit van het bestek bewaren raden wij het je af om het in de vaatwasser te doen. De keuze is aan jou. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 09:15
Mijn hemel, wat een zeiksnorren. Iedereen voor een dubbeltje op de eerste rij en om het hardst brullen.
Ibood, jullie hebben altijd mooie producten en leuke aanbiedingen. Ga zo door en respect dat jullie iedereen zo netjes te woord staan! |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 09:24
Inderdaad wat lopen mensen toch te zeuren hier zeg…. In de goedkoopste winkel is ie 80 euro scheelt toch nog 2 tientjes dat is toch mooi meegenomen? Persoonlijk zet ik mijn pannen nooit in de vaatwasser omdat ik ze vaak de dag erop weer nodig heb & wij hebben vaak niet binnen 1 dag de vaatwasser vol. En over dat bestek, het is toch algemeen bekend dat de vaatwasser niet zo goed is voor je bestek etc? Ik en mijn vriendin denken er in ieder geval even over na. Ik heb ooit een keer een Sola Soeppan gekocht en die bevalt me prima :D Mooie Ibood! |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 18:41
Over dat bestek, dat valt of staat met de kwaliteit. Als je goedkoop bestek bestelt is dat vaak van een mindere kwaliteit, daarom betaal je er ook minder voor. En dan is de samenstelling van het metaal ook goedkoper en gaat het dus sneller roesten. Als je duurder bestek koopt kun je het in principe dagenlang in je vaatwasser laten staan en dat gaat dan echt niet roesten. Zal met die pannen net zo zijn. Dit blijven leuke aanbiedingen, maar je kunt niet verwachten voor dit geld 4 kwalitatief hoogstaande pannen te kopen. Ik moet er niet aan denken om als een waakhond bij mn vaatwasser te staan om snel eea eruit te halen zodra die klaar is. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 09:40
Mooie ibood! De set meteen besteld! |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 10:01
Ik heb het doorgegeven aan de klantenservice. Zij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Edited by: Admin |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 10:15
Kan de pan na op gas te zijn gebruikt ook op inductie? |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 10:17
Beste Harrie555, Nee dit is helaas niet mogelijk. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 10:21
Die snap ik even niet. Ik heb begrepen dat de pan vlak van onderen moet zijn om op inductie te kunnen. Dus alle pannen worden ongelijk op gas? Ik ben een kookgek en zit te twijfelen tussen de aanschaf van gas en inductie. Maar kan ik met de pannen ook cryogeen koken? |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 10:26
Doordat men wanneer de pannen gebruikt worden op gas, de vlam dan hoog, dan laag zet worden de bodems in de loop v/d tijd ongelijk en zijn daarna dus niet geschikt om te gebruiken op een andere warmtebron waar de bodem vlak voor moet zijn. De pannen zijn niet geschikt voor cryogeen koken. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 12:22
Harrie555, dit geldt inderdaad voor alle pannen. Toen wij overstapten van gas op keramisch hebben we al onze pannen vervangen. Zelfde reden. Van keramisch naar inductie geldt dit niet maar dan is vaak het materiaal weer niet geschikt. Overstappen naar een ander soort kookplaat zorgt dus vaak ook voor nieuwe pannen. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 10:27
Misschien een wat vreemde vraag, maar ik hang mijfn pannen op aan een haak boven het fornuis. Wat is de afstand tussen de oren en de want van de pannen? Wil graag weten of het allemaal wel past en dat ik niet andere haken moet kopen. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 10:39
De afstand tussen handgreep en wand van de 2 kleine pannen is 3.8 cm en voor de grotere pan is dat 4.8 cm. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 10:47
Dank u wel. Dat is ruim voldoende afstand. Zal de set gaan bestellen. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 10:50
@Sola-Expert, Materiaal type van deze set 304 of 316? |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 10:51
Beste Remcovel, Materiaal type is 304 |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 12:57
Hi Bern, ik heb het doorgegeven aan de klantenservice. Zij nemen zo snel mogelijk contact met je op. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 13:30
Hier hetzelfde als mijn voorganger bern_MJV ook in 1 pot op de zijkant een barst van een cm of 5, nu niets is onfeilbaar en ik heb nog maar een mail gezonden op 21 december, ik ben dus in blijde verwachting op een antwoord van sola :). |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 13:32
Beste Schaap69, Op welke naam heeft u een mail verzonden? |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 13:52
Ondertussen al antwoord gehad op de mail, komt dus wel goed. Alvast bedankt sola-expert |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 15:18
Wat is het nadeel/voordeel of kwaliteitsverschil van een hardgegoten bodem t.o.v. deze pannen met sandwich/hard gesoldeerde bodem |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 15:32
Roestvrijstalen pannen worden niet gegoten aangezien dit resulteert in een te zwakke bodem. Dit is ook de reden dat giet ijzeren pannen over het algemeen erg zwaar zijn.
De Festival pannen zijn opgebouwd uit een 18/10 metaal laag waarop een aluminium laag wordt gesoldeerd. Daar overheen wordt een laag 18/0 staal gelegd om er voor te zorgen dat de bodem niet alleen goed warmte geleidt, maar tevens magnetisch wordt waardoor de pannen op inductie platen gebruikt kunnen worden. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 19:19
Zeg ibood, jullie hebben de klantenservice gewoon afgeschaft of wat? Twee weken geleden een mail gestuurd, geen antwoord. Maandag een mail gestuurd, geen antwoord. Mijn GSM zit ondertussen al 6 weken in reparatie (Ok, morgen officieel pas, who cares, hij komt morgen toch niet binnen) en jullie hadden een termijn van 4 tot 6 weken opgegeven. Dat dit langer kan duren door bestellingen waar het reparatiecentrum op moet wachten kan ik begrijpen, maar dat er niet met me gecommuniceerd kan worden? Schandalig. Als ik binnen 2 weken dus nog geen informatie over de reparatie of mijn GSM heb dien ik een klacht in.
@iedereen hier: Koop hier echt aub niets. Heb me hier 1x laten vangen met een GSM, was veel te laat geleverd, en nu hij kapot is heb ik ook alleen maar miserie. Wegblijven dus. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 20:35
wat betreft klantenservice, die reageerd niet echt op email. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 22:36
hmm
ik heb anders tot nu toe geen slechte ervaringen met de klantenservice. het duurt soms een aantal dagen maar antwoord kreeg ik wel. Onlangs de 3 hdmi kabels besteld, 1 van de 3 betrof een DOA. dit meteen gemeld aan Ibood en beb vandaag nog een mail ontvangen waarbij ze me de overige 2 kabels laten houden en het aankoopbedrag terugstorten op rekening. Dan begrijp ik wel dat aangezien de aankoopprijs niet erg hoog was en verzendingen ook extra kosten met zich meebrengen, dat ze zeggen van laat maar zitten je krijgt bedrag teurg en je mag overige houden, dan nog vind ik het goede service van ze. EN! ik kreeg reactie, dus het is niet allemaal zo slecht als je denkt. maar las er nou minder gezevert werd op het forum over van alles en nog wat, en van die af en toe treurige typetjes (zoals bij de ibood hunt) die rare posts plaatsen dat er extra mankracht bij de klantenservice geplaatst kan worden. kan altijd gebeuren dat er een mail in de vergetelheid raakt, om deze reden stuur ik altijd na een week oid een reminder wanneer ik nog niks vernomen heb. wel vervelend verder dat niet alles naar wens is gegaan… |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 22:44
Eén keertje een mail vergeten kan ik begrijpen, twee keer echt niet. Dat ze hier maar eens een voorbeeld nemen aan de klantenservices in Amerika. Daar is customer care de topprioriteit en zo halen ze echt veel klanten binnen. Binnen de 24 uur krijg je daar antwoord op mails, er wordt altijd zoveel mogelijk informatie naar je doorgespeeld, … Hier wordt et gezien als een extra (onnodige) kost om vervelende problemen van anderen, waar ze toch al geld aan hebben verdient, op te lossen.
Maargoed, ik hoop dat misschien iemand van de klantenservice dit leest en dan toch even de moeite neemt om m’n situatie te bekijken. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 23:46
raak er inderdaad gefrustreerd van dat ze niet reageren op mail. |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 20:25
Gekocht!! |
|||||||
|
#
Bericht: 28-12-2011 23:01
net ook nog even aangeschaft via deze site vind het een mooie panne set om te zien tijdens het shoppen tegen gekomen in de winkel en moet zeggen dat de handvatten ook lekker vast houden dus dacht hopla bestel ze even voor me uitset voor als ik binnen kort op mezelf ga ;) |
|||||||
|
#
Bericht: 29-12-2011 01:40
wat eengezijk alemaal wees blij dat het iets goed kooper is en als je dat mislijdend vind of wat dan ook koop het dan gewoon niet maar ga niet loopen suuren over de prijs dan als je het goedkooper hept gevonden koop je het tog lekker daar wat een gesuur om dit man hou tog op seg hee ibood primaar site eng vet cool man hoop nog een keer een vette tv voor wijneg te kunne koopen ga zoo door en iedereen geen gelukeg niew naar alemaal en niet te veel suuren he tot latter j.k gabber onderzone
|
|||||||
|
#
Bericht: 29-12-2011 12:29
ook gekocht ben benieuwd wanneer het hier is om te gebruiken.Ziet er ook mooi uit. |
|||||||
|
#
Bericht: 06-01-2012 11:41
Heb deze pannen gekocht, perfectie levering, ook de pannen zien er prima uit maar ik vind de pannen zo klein.. Vind iemand anders dit ook ? |
|||||||
|
#
Bericht: 06-01-2012 11:42
Vind de pannen zo klein, of ligt dit aan mij. Heb ze besteld maar na opening van de doos valt de grootte me tegen. Vind iemand anders dit ook ? |
|||||||