- Forum
- /
- Product forum
- /
- Klipsch iGroove HG docking speaker systeem, werkt met de meeste MP3-speler merken en elke gadget met een mini-jack aansluiting
| Starter | Bericht | |
|---|---|---|
| iBOOD |
# Bericht: 23-12-2011 00:00
Klipsch iGroove HG docking speaker systeem, werkt met de meeste MP3-speler merken en elke gadget met een mini-jack aansluitingDe iGroove HG is een handige alles-in-een iPhone & iPod luidspreker die overal waar je het maar nodig hebt geluid van topkwaliteit levert. Met de prachtige hoogglans zwarte afwerking en toonaangevende technologie, maakt deze dynamische performer van doodgewone MP3-spelers ineens high-performance entertainment centers. Nu niet zo sip als je geen iPhone of iPod hebt, want in tegenstelling tot andere docking speaker systemen werkt de iGroove HG ook met de meeste andere MP3-speler merken, en zo’n beetje elke gadget die een audio-out of hoofdtelefoon aansluiting heeft, zoals mobiele telefoons, PSP’s en draagbare satelliet radio’s om maar wat te noemen. Alle dockbare iPhones en iPods kunnen in het apparaat worden opgeladen. Andere apparaten verbindt je door middel van hun 3,5 mm hoofdtelefoon aansluiting via de bijgeleverde universele adapter. De Klipsch iGroove HG heeft een echt twee-weg luidspreker systeem dat zijn dynamische ziel dankt aan twee 2,5-inch woofers in een gepoorte behuizing, premium crossover netwerken en 1-inch dual MicroTractrix ™ hoorngeladen tweeters. De efficiënte hoorntechnologie zorgt voor een paar oersterke longen met een levensechte geluidsweergave. Behalve dat de iGroove een kamer met gemak vult met kristalhelder geluid, is hij ook nog eens zeer eenvoudig te bedienen. Het enige wat je hoeft te doen is hem aanzetten, een iPhone of iPod docken en op ‘play’ drukken. De meegeleverde IR afstandsbediening geeft je volledige controle over het systeem van een afstandje, terwijl de geïntegreerde handgrepen het een eitje maken om het ding mee te dragen.
![]() |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 00:02
Hee, een keer geen Apple-device only aanbieding… Dat zie ik graag! |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 09:26
m.i. geen verschil met andere Apple devices; gewoon primair een apple device (via de docking connector), alle overige apparaten gaan via de 3,5 mm jack. Het mooie alleen is dat deze geintegreerd is in dezelfde dock en je speler er niet los naast ligt (mits die klein genoeg is). Voor de iphone gebruikers onder ons las ik “Not ‘Works with iPhone’ certified, so needs Airplane mod” (bron: whathifi). |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 00:02
Prima merk Klipsch!! |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 00:04
Prima is een beetje een understatement. Geen ervaring met dit apparaat maar wat ik van Klipsch ken is super geluid voor de prijs die je ervoor neerlegt, geen betere prijs kwaliteitverhouding elders gezien/gehoord. |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 00:45
Nou niet gaan overdrijven, Klipisch is een prima merk met af en toe leuke producten met leuke prijzen. Maar meer dan dat is het absoluut niet in de audio wereld is zoveel beter te krijgen. Maar dat terzijde maken ze prima producten. |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 04:33
Uiteraard is er beter te krijgen, maar daar hangt dan wel een prijskaartje aan, dat is waarschijnlijk wat Tha Masternoop bedoelt. |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 00:09
Hoewel ik inderdaad een iPod heb (en dit nu op een macbook typ) vind ik dit toch veel beter dan ‘apple only’ producten. Veel beter! Lijkt me prijstechnisch ook een stuk beter voor iBood! Verder denk ik inderdaad dat dit wel een goed geluid levert t.o.v. veel van dit soort apparaten. Maarja, echte Hi-Fi zal het niet zijn…leuk voor in de keuken =D |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 00:17
leuk ,mooi, geluid maar afwachten, mare zie geen bluetooth eigenlijk, wel een must naar mijn mening |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 00:16
mooi merk en een leuk design! december is helaas zoals altijd aanslag in je portemonnee :( |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 00:19
Ik vroeg mij af is deze portable? Dus zit er een accu in of batterijen die je erin kan doen? |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 01:42
Zelfde vraag hier. Met een accu koop ik hem, met batterijen laat ik hem schieten. |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 04:36
Dit product is alleen op netstroom te gebruiken, aldus de website van Klipsch. |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 00:27
besteld ** Edited by: Renate |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 00:29
hoe is deze ten opzichte van de harman kardon go en play, iemand enig idee? |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 01:08
Nou, kijk de Klipsch is natuurlijk van een hele andere prijsklasse dus dat is denk ik niet te vergelijken met een Harman Kardon Go + Play. |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 09:18
Absoluut niet … ik denk zelfs niet eens met een Bose bvb. |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 01:21
Hebbe!
|
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 02:07
sorry heb nog zo ene nokia ,type likme ree….. slaap lekker |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 08:02
Crossover frequentie: 2,9 kHz haha, da’s leuk voor in je meterkast! Maar hier komt echt geen fatsoenlijk geluid uit. Met 3 ohm zou ik ze nemen, maar dit is niks! |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 09:21
quote: haha, da’s leuk voor in je meterkast! Maar hier komt echt geen fatsoenlijk geluid uit. Met 3 ohm zou ik ze nemen, maar dit is niks!
Wat zwans jij me hier nou ? Je bent echt niet op de hoogte hé ! |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 09:40
Oh, dus jij wou beweren dat je 98 dB SPL @ 1m op 2,9 khz een goed bereik hebt? Je moet toch toegeven dat je onder de 3 ohm hier niets aan hebt????? |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 10:17
Vooraleer we verder discussieren … Heb je wel al eens de Tractrix horn’s van Klipsch horen spelen. Vooraleer je antwoord ….. ik heb er hier 5 van de Reference-serie rond mij opgesteld staan. |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 10:20
2,9 kHz is de crossover frequentie van het luidsprekersysteem. Heeft dus niets te maken met een draagfrequentie. |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 10:52
Klopt idd. en eerlijk gezegd snap ik totaal niet waar tadder het eigenlijk over heeft ? 3ohm … hij bedoeld de impedantie waarschijnlijk. Waar hij die info haalt is me compleet onduidelijk. Het is een feit dat sommige Klipsch speakers op bepaalde frequenties een héél lage impedantie hebben. Waar ik het verband met zijn opmerking moet zoeken is me compleet onduidelijk. Meterkast … wat heeft dat daar mee te maken ? Klipsch speakers zijn omwille van hun technologie hoog-rendements speakers waardoor ze net veel minder vermogen nodig hebben om aangestuurd te worden dus …. wat de versterker betreft … die moet dan niet zo hard gezet worden dus … minder verbruik … goed voor het milieu. Bereik …. ik veronderstel dat daar frequentiebereik mee bedoeld wordt ? De reactie hangt dus met haken en ogen aan elkaar wat mij betreft. Feel free om U te verduidelijken tadder ;) |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 11:23
Even serieus jongens. Need I say more. Wie heeft er nou geen idee waar hij het over heeft???? Dit kan gewoon geen knap geluid geven met deze crossover! |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 15:15
Reeds 2 jaar in bezit, en dit is een van de betere die ik ooit heb gehoord. |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 15:25
En ik die dacht dat elektrische weerstand als grootheid werd aangegeven door ‘R’… |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 15:37
Ik krijg een beetje het idee dat tadder iedereen voor de gek aan het houden is. Dat, of hij heeft echt geen flauw idee waarover hij praat, want er klopt geen bal van! |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 15:39
Fout ! Z is impedantie, een ohmse weerstand bij een bepaalde frekwentie. In jouw formule moet R vooraan staan –> R=U/I Soit … en waarom zou dit geen goed geluid kunnen geven … Klipsch weet best wel wat ze doen hoor. Nogmaals … heb je de Klipsch speakers al eens horen spelen ? |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 08:03
ik vraag me af hoe ik die “volledige controle” m.b.v. de afstandsbediening moet interpreteren. als ik mijn android telefoon erin hang, kan ik dan door afspeellijsten scrollen? lijkt me van niet, als de enige verbinding tussen smartphone en iGroove een plugje is in de hoofdtelefoonaansluiting. of zie ik iets over het hoofd? |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 08:45
Misschien hebben ze dit al wel gerealiseerd. Je kan ook met een simpel headsetje tegenwoordig liedjes vooruitdoen terug spoelen e.d. Dus ik denk wel dat er wat mogelijk is tussen de connectie van een 3,5mm jack |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 09:05
http://www.klipsch.com/igroove-hg-ipod-speaker-system Check deze link maar even voor meer uitleg. |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 15:46
Aan de adapter voor de overige merken zit een normale mini-jack aansluiting. Geen meerpolige, dus het via de afstandsbediening bedienen van je muziek zal er met behulp van de adapter niet bij zijn. |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 09:17
Onderschat Klipsch niet !!!! Ze zijn niet voor niks héél erg vertegenwoord in de high-end speakeraudio sector ! Als deze even straf klinkt dan de Klipsch SXT met een éérste impressie waarvan je bijna achterover stuikt van het verschieten ….. , waarmee je ferm lekker luid en onvervormd muziek kan afspelen …. dan kan ik maar 1 ding zeggen … niet twijfelen en kopen als je op zoek bent naar een dergelijk en vooral degelijk dock ! Ik heb de SXT … ik moet me al ferm inhouden om me deze ook niet aan te schaffen ……. lastig !
|
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 10:47
[edit] Edited by: Renate |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 09:50
Vraagje, zou ik deze ook niet gewoon op mijn pc kunnen aansluiten via de 3,5 mm hoofdtelefoon aansluiting? |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 10:12
Ja hoor, kon bij de SXT ook al. Als ik mijn SXT, die ik reeds bezit, niet als iPhone dock gebruik dan doet ie hier steeds dienst als PC-speaker ;) |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 10:22
En als je een Airplay Express hebt of er bij koopt kun je ook draadloos vanuit je luie stoel de Klipsch aansturen met je iPod. |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 10:40
klopt het dat er geen radio functie opzit? zie het er namelijk niet bij staan.. dat vind ik echt een gemis voor als je het ding in de keuken / eetkamer wilt zetten en ff geen zin hebt om je ipod aan te sluiten…
|
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 11:17
je hebt apps dat je radio kunt luisteren op iphone/ipod ;) |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 10:49
Ik heb thuis nog een Cowon S9 mp3-speler liggen en ben al een tijdje op zoek naar een docking station voor dit toestel. Is dit toestel van Klipsch te gebruiken (compatibel) met mijn Cowon mp3-speler? |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 11:16
“Voor de iphone gebruikers onder ons las ik “Not ‘Works with iPhone’ certified, so needs Airplane mod” (bron: whathifi).” Is dit juist ? zoja : wat moet ik veronderstellen onder da airplane mod, dan moet ik men iphone op airplane mod zetten en dan ik geen calls ontvangen of berichten ? |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 16:18
Hij lijkt inderdaad niet ‘Works with iPhone’ certified (zie http://www.whathifi.com/Review/Klipsch-iGroove-HG/), waardoor er volgens Apple Support Forums radiostoring kan ontstaan bij het ontvangen van berichten of als je gebeld wordt (https://discussions.apple.com/thread/2390165?start=0&tstart=0) Kan iemand dit misschien bevestigen? Want dit is het enige dat mij echt tegenstaat. Ik heb geen zin om onbereikbaar te zijn als ik mijn iPhone dock. |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 16:19
Eerste link moet http://www.whathifi.com/Review/Klipsch-iGroove-HG/ zijn* |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 12:22
werkt dit met een creative zen vision M ? |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 15:29
Sowieso |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 12:42
[doorzet CS] Edited by: Renate |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 12:47
Heeft deze ook een accu voor buiten de deur of heb ik die overkeken? |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 13:48
[doorzet CS] Edited by: Renate |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 16:25
Sorry hoor Ibood, ik heb al een aantal bestellingen gemaakt bij jullie maar deze keer is er wel een foutje in geslopen blijkbaar. Ik bestelde de usb stick (2 x 16g), maar ontving vandaag enkel 1 us stick van 16g. Heb ik de info verkeerd begrepen? Ik denk het niet want de factuur verwijst echter naar 2 usb sticks! Graag een snelle afhandeling van dit probleem. Mvg |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 17:43
Ik heb er zo een al een jaar staan en zeer content van. Reviews op een bekende verkoopsite waren toen ik hem kocht quasi unaniem enthousiast, er stonden er toen al dik 600 op, dus dat kan tellen. Het is een no-nonsense toestel, er komt een beschaafde klank uit met een deftig volume en scoort in mijn ogen minstens even goed als duurdere toestellen. Voor dit geld moet je niet twijfelen. Hij is redelijk basic maar hetgeen wat telt is voor mij de klank en die is echt prima. |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 18:32
beste ibood wordt de jack kabel bijgeleverd?belangrijk om te weten of ik er 1 moet aanschaffen.tnx |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 18:44
Nou, ik heb er eentje gekocht…. |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 19:38
Je moet je iPod wel in vliegtuigmodus zetten, ivm interferentie. Maar dat betent dat je geen internetradio, Youtube etc. kunt afspelen. Dat is toch wel een nadeel met andere docks. |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 21:00
Net ook besteld voor mijn iPod Nano 6th gen die ik nu enkele maanden heb. En occasioneel kan ik mijn Samsung Galaxy S2 of Zen Vison M er ook wel eens instoppen voor wat muziek. (dit wordt nu al wel het 5e plekje in de woonkamer waar muziek uit gaat kunnen komen :p) Trouwens op Amazon.co.uk vind je 721 customer reviews met een gemiddelde score van 4,5/5 dus dat zegt toch ook al iets. Hij staat daar 99 GBP geprijst dus op dat vlak is de iBood prijs ook wel netjes. http://www.amazon.co.uk/Klipsch-iGroove-Speaker-System-Black/dp/B000I1HUGS |
|
|
#
Bericht: 23-12-2011 22:56
In de Ibood aanbieding staat vermeld dat de Iphone 4S erop kan. Op de Klipsch site staat echter alleen de Iphone 4 vermeld. http://www.klipsch.com/igroove-hg-ipod-speaker-system
Als de 4S er niet op kan dan had ik dit mooie apparaatje niet gekocht. Wie kan me geruststellen en bevestigen dat de 4S erop kan? |
|
|
#
Bericht: 29-12-2011 09:03
Is 100% compatibel met iPhone 4S. |
|
|
#
Bericht: 03-01-2012 11:38
Wanneer wordt deze bezorgd? |
|
|
#
Bericht: 03-01-2012 15:10
Zijn inderdaad de zeven werkdagen al voorbij, er staat ook geen verwachte leverdatum in “Mijn iBood”…. |
|
|
#
Bericht: 04-01-2012 14:56
Heb ook nog niets ontvangen. Ook in mijn account staat alleen betaald, maar nog niet op verzonden |
|