- Forum
- /
- Product forum
- /
- Bialetti set van 2 keramische koekenpannen van 24cm en 28cm met keramische antiaanbaklaag
| Starter | Bericht | |
|---|---|---|
| iBOOD |
# Bericht: 21-12-2011 00:00
Bialetti set van 2 keramische koekenpannen van 24cm en 28cm met keramische antiaanbaklaagIn de keuken draait het allemaal om genieten. Genieten van intense smaken, van creativiteit en genieten van gezelligheid. En laten dat nou net die dingen zijn die ze bij het Italiaanse Bialetti Aeternum zo belangrijk vinden wanneer ze nieuw kookgerei ontwikkelen. Al meer dan zeventig jaar kunnen ze prat gaan op traditie en ervaring en combineren ze roestvrij staal met innovatieve technologieën en avant-garde anti-aanbak materialen, zoals de exclusieve keramische lijnen die zich richten op gezondheid en ecologische duurzaamheid. De pannen zijn voorzien van een witte nano-keramische antiaanbaklaag die harder en gladder is dan de klassieke kunststof antiaanbaklagen en ook hogere temperaturen kan verdragen. Die prestatie is vooral toe te schrijven aan het gebruik van op silicium gebaseerde keramische micro-deeltjes die uitstekend geleiden. De laag is natuurlijk kras- en slijtvast en eenvoudig te reinigen. Met deze set koekenpannen haal je niet alleen de nieuwste kooktechniek in huis maar ook wat kleur betreft haal je de laatste mode naar je keuken. De exclusieve mat-zwart behandelde buitenkant die kenmerkend is voor de Blackstone pannen verrijkt en versterkt de maagdelijk witte pure uitstraling van de antiaanbaklaag. De pannen zijn verder elegant afgewerkt tot de kleinste details en hebben een ergonomische kunststof steel met ophangoog. De steel is bovendien gelast en de bakelieten greep is ingelegd met chroom en is geheel antislip en brandbestendig. Op 7 mei verscheen in het NRC een stuk geschreven door Wouter Klootwijk over een pan uit deze serie. Een klein citaat hieruit:
” Hoe probeer je een pan? Geef hem een woesteling (m/v) voor intensief gebruik en vraag hem na driekwart jaar even terug te leen. Ongelofelijk, de vloerbedekking is nog zo wit als nieuw, geen krasje, geen bakvlek.” Met de iBOOD van vandaag haal je dus niet alleen twee bijzondere pannen in huis maar een hele nieuwe manier van keukenbeleving: gezond, eigentijds en duurzaam!
![]() |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:00
Leuke deal, maar ik wacht op de moment dat ibood inductie koken leert kennen. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:05
Het is nog geen minuut online en ge hebt al een reactie neergezet.. Proficiat, je bent de eerste die iets gezegd heeft.
|
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 01:08
Het is nog geen vijf minuten online en je hebt al een zinloze opmerking gemaakt. Gefeliciteerd, je bent de eerste met een met een irrelevante reactie. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:02
Nice, maar ik wacht op een volledige bailetti set, heb de koekenpannen al. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:02
zijn erg fijne pannen. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Maar ben voorzien dus volgende keer weer :) |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:05
hele goeie pannen dit! heb al een paar setjes besteld via iBood en staan hier nog steeds in de kast en worden veel gebruikt, aanrader! |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:07
Aanrader deze pannen. Na een tijd intensief gebruik zie ik nog helemaal geen sporen van beschadiging in deze pannen. Bij “normale” anti aanbak pannen waren er al lang krassen geweest. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:07
Idd wel jammer dat ze niet op inductie gaan, kon ze gebruiken, net een oude ikea-tefalpan op de vuilhoop gegooid. ;-) |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:10
Mijn eerder bij Ibood gekochte bialetti aeternum pannen waren, na zo’n 8 keer koken per pan, niet meer in staat om iets simpels als een ei te bakken zonder totaal aan te koeken. Maar misschien heb ik gewoon pech gehad… |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:12
De Bialetti Aeternum pan wordt best gebruikt met het wit naar boven. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:18
lol +1 :) Heb ze paar weekjes geleden ook gekocht en werken prima. Vraag me af of er zoveel slechte exemplaren tussen zitten, of zoveel waardeloze chefs hier rondlopen. Pan op fornuis. Laag-middel vuur. Boter of olie erin. Wachten tot het warm is. Vuur omhoog en je vreten erin. Als je pan direct op hoog vuur gooit, en dan pas boter/olie als hij heet is, moet je RVS pannen kopen ipv deze, of je methode aanpassen aan bovenstaand. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:21
En zoals reeds zo vaak gezegd: de eerste keer goed inwrijven met wat olie (voor lreuser: het witte gedeelte). |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:26
Wat grappig, het is dat ik die pannen niet gratis had gekregen, anders lag ik rollend op de grond! |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:28
zooo dat is nog eens een scherpe reactie… |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:54
Ik heb ze niet gekocht en ik lag rollend op de grond. De moderator is wel gevat, maar dat let niet dat er mogelijk inderdaad slechte pannen tussen zitten. Hoe zit het dan met de garantie op die dingen? Geldt die dan enkel op fabrikagefouten? |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 01:14
vraag het me ook af . toch wel opvallend dat 1op 2 reactie uitgesproken positief en daarna negatief is. voor mij absolute rommel . veel te dun materiaal waardoor de pannen heel snel bol gaan staan en niet meer gelijkmatig opwarmen . ben zeer ontevreden en ook bij mij zal het niet aan mn kookervaring of kunde liggen |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 01:55
Wat is de grap precies ? Ik zou er niet echt om kunnen lachen als na zes keer gebruik de pannen onbruikbaar zijn geworden. Zal wel grappig bedoeld zijn maar een vreemde reactie t.o.v. een klant die slechte ervaringen met een aankoop heeft. Om dan ook nog een “grapje” te maken over het invetten richting dezelfde klant getuigt van weinig professionaliteit. Een goede moderator zou zijn eigen berichten nu een keer aan moeten passen. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 08:04
Er werden in het verleden bij deze pannen vaak goede tips gegeven om de “onbruikbaarheid” van deze pannen te voorkomen. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 11:09
Ik heb ze besteld! Waar kan ik die tips vinden zodat ik er lang plezier van heb? (nieuweling op dit forum!) |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 11:13
als je mijn post verderop het topic even leest en de tips van verschillende gebruikers zul je veel plezier aan deze pannen beleven. |
|
|
#
heeeuule fijne pannen! worden ze nog voor kerst geleverd? zou mijn kerstdiner wel ten goede komen ;) |
|
|
#
Ik heb deze set uit een eerdere ibood maar ben niet tevreden over de resultaten. Ze zijn erg goed in het aanbakken, zo’n beetje alles zit direct vast aan de pan. Met boter en olie. Volgende set is weer van tefal |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:23
+1 |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 01:15
dito , wat duurder maar tenminste kwaliteit |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 01:40
Tefal… die dingen waar je na 3 keer gebruiken de teflon gaat op eten. Smakelijk! |
|
|
#
Bericht: 26-12-2011 23:34
+1 @klaasvaker xD |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:14
deze vorige keer ook besteld, nog steeds erg blij mee! |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:14
Kan je deze pannen nou ook op een halogeen kookplaat gebruiken? Of valt dat onder “elektrisch” en is het antwoord dus “ja”. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:15
Ja |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:19
Helaas deze pannen ook met de hunt gekocht, maar ze zijn niet vooruit te branden, Alles bakt er op aan. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:22
ik heb de vorige x de complete set gekocht, als je plezier van een set pannen wil moet je deze NIET kopen. na een paar keer flink koken kun je er geen ei meer in bakken! en geloof me het lig niet aan mijn eigen vaardigheden. en probeer de pannen voor al niet met olie en een keramische kookplaat dan is falen een succes. heb 1 keer met olie en een hele hete plaat geprobeerd iets in elkaar te flansen en weg was de anti aanbaklaag. en dan mijn laatste oordeel ,wit blijven ze ook niet. als je gele pannen wil ga gerust uw gang… zo genoeg gal gespuugt voor de rest ben ik dol op Ibood. ps: met zachte kunstof spatels krijg je ook lelijke zwarte krassen in de pan…
|
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 01:20
idd zelfde ervaring met kunstaf spatels . ht aanbakken veregert dan nog heel snel . ergste vind ik el het kromtrekken van de veel te dunne pannen. ik denk dat je alleen op een gasfornuis een tijdje kan bakken met deze dingen of op een camping gas vuurtje dat toch al scheef staat … |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 07:27
Mee eens, pannen set is het geld niet waard. Zeker niet als je ziet wat ze normaal kosten. Pannen worden snel vies en zijn dan niet meer schoon te krijgen. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 10:47
ik ben het totaal niet met je eens, ik heb deze pannenset ook een paar maanden geleden gekocht en ik kook ook met een keramische kookplaat en ik gebruik ze iedere dag. Ze zijn nog steeds wit en bakkken nooit aan!!!! ik ben er erg blij mee ze zijn lichtgewicht en je hebt maar weinig boter / olie nodig!!! |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 10:48
oh en als je fatsoenlijke hittebestendige spatels bijvoorbeeld van bk koopt heb je ook geen last van strepen :) |
|
|
#
mooi setje hoor! had nog nooit pannen met een witte binnenkant gezien, maar ziet er wel heel vet uit! denk dat ik hier het vrouwtje wel blij mee ga maken |
|
|
#
Iets te veel mensen hier zeggen dat ze aanbakken. Sorry maar dan laat ik ze gaan! |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:24
heb ik toch nog iemand gelukkig gemaakt! |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:36
Daar sluit ik me helaas bij aan. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:28
Ben absoluut ook niet tevreden over de Bialetti set die ik de vorige x heb aangekocht … ik zou ze alvast niet aanraden |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:36
Vorige set van 2 hier gekocht. Meteen getest. PERFECT. De pannenkoeken gleden zonder boter/olie uit de pan. Na een paar keer gebruiken, meteen donkerder aanbaklaagje (ook met boter of olie op niet te hoog vuur), wat steeds erger wordt. Jammer |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:50
Ook op dit forum reeds een aantal keer vermeld: bij een aanbaklaagje de pan vullen met water en aan de kook brengen. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 01:00
Hier ook, na 3 pannenkoeken was het schrapen geblazen, deze pannen zijn hun prijs echt niet waard. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 01:07
Ik heb de groen/blauwe keramische variant, na een jaar pas donkere plekken. Wil je dat ze lang goed blijven bakken: |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 01:07
Oké Jos, dat heb ik gemist, sorry. Als het ‘laagje’ er is, is het al aangebakken. Dit was voorheen niet het geval. En ik ga er vanuit dat het niet de bedoeling is dat je het eten steeds op een bord moet leggen, pan doorkoken met water en weer verder kunt gaan. (Ben niet de enige met dit probleem zo te zien). Maar bedankt voor de tip, ik ga er wat mee experimenteren. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 00:57
hoppa! twee setjes besteld! |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 01:13
Voor al diegenen bij wie iets aanbakt in deze voortreffelijke |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 01:43
Die pannen werkten bij mij de eerste 6 maanden perfect. Nu begint alles echter steeds sneller aan te bakken. Ze zijn nog niet van kleur veranderd zoals bij sommigen. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 01:51
Heb ik dit kado tegen kerstavond? |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 04:44
Helaas niet, de levertijd is 10 tot 12 werkdagen. Op z’n vroegst heb je ze dus 4 januari in huis.
|
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 01:56
@Moderator: Ik heb bij jullie in het verleden pannen besteld van het merk bialetti, maar nu is 1 van me deksels kapot gegaan, het zwarte handvat waar je de deksel mee optilt is afgebroken, me vraag is weten jullie waar ik terecht kan voor een nieuwe zwarte handvat voor me deksel (aan de binnenkant van het handvat staat een nummer 2 vermeld) |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 04:31
Je zou Bialetti eens aan kunnen schrijven. Op http://www.bialettishop.com/ hebben ze ook ‘Replacement Parts’ te koop. Verder lijkt het me niet ‘normaal’ dat zo’n handvat afbreekt. Als je er voorzichtig mee bent omgegaan, kun je wellicht de pan nog onder garantie terugsturen. Neem hiervoor even contact op met de klantenservice van iBood. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 02:20
de vorige keer waren het nog 3 pannen.. hoezo nu maar 2? |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 04:37
Dat keer was het een 3-pack van de Degusto serie, dit is een 2-pack van de Black Stone serie. Het is fabrieksmatig verpakt, dus iBood kiest het aantal pannen niet zelf. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 07:36
En nog iets anders, de 3-pannenset komt uit een totaal andere serie! En heeft een dunnere bodem. Deze pannen a 2 stuks, hebben een dikkere bodem. Gebruik ze nu al enige tijd en ben zeer tevreden erover. Ik doe de pannen niet in de vaatwasser, het is een kleine moeite om de pannen even af te wassen met den hand. PS, en ja, ik heb ook de 3 delige set van iBood, die verschillen inderdaad kwa design. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 02:28
wat is de levertijd, is het nog mogelijk voor zondag? |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 02:31
excuus lees het al |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 03:04
Ik gebruik deze pannen professioneel. Ik ben er heel tevreden van, op een drukke avond is het bakken, spoelen en opnieuw. Heb 2 keer een probleem gehad dat het vel van de vis eraan bleef plakken. Mn eigen schuld, boter + olie net niet warm genoeg laten worden. Verder echt nooit een probleem mee. Na enkele maanden intensief gebruik ziet de binnenlaag er beige uit, maar plakken doet ze nog steeds niet. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 03:06
Oh ja, nog een tip. Hou je pannen uit een vaatwasser! |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 08:13
Ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die niet tevreden zijn over deze pannen. Wij zijn er echt superblij mee. Gewoon na elk gebruik meteen met heet water afwassen en nul problemen. Anti-aanbaklaag is zo goed dat je niet eens boter nodig hebt! Een echte aanrader! |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 08:14
Ik heb deze pannen vorige keer ook gekocht, maar nog niet veel gebruikt. Ik ben op dieet en gebruik dus heel weinig olie of vet in deze anti aanbakpannen en dan blijft het ei toch plakken. Mijn Green Pan werkt dan toch een stuk beter, zelfs met weinig olie of boter nooit problemen met aanbakken. |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 11:01
Als je niet wilt dat iets aanbakt en je maar weinig olie of boter wilt gebruiken kan je gewoon met een tissue het overtollige vet verwijderen, er blijft dan een dunne film vet achter op de aanbaklaag en dat is voldoende. Deze truc heb ik geleerd van een pannenkoekenbakker en werkt ook uitstekend bij eieren en omeletten. Uiteraard niet roeren! |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 08:15
weeral geen inductie :-( |
|
|
#
Bericht: 21-12-2011 08:36
Heb deze laatste keer gekocht en ze zijn prima . dennis |
|
|